הדרך היעילה והטובה ביותר להגדיל את כמות הגולשים באתר ולהפוך אותם ללקוחות שלכם היא באמצעות שיפור חווית המשתמש באתר שלכם. חוויית המשתמש מתייחסת לאיכות הגלישה והשהות של הגולש הממוצע באתר שלכם, החל מהרגע שהוא מגיע אל האתר ועד שהוא עוזב אותו. ישנם לא מעט פרמטרים המשפיעים על חווית המשתמש ובמאמר זה נזכיר כמה מהעיקרים שבהם.

מהם הקווים המנחים בכל הקשור לחוויית משתמש?

ישנם קווים מנחים שכל חברת קידום או בניית אתרים שתספק לכם את שירות שיפור חווית משתמש באתר שלכם צריכה להכיר ולהבין.

  • שמישות – כלומר להתמצא בפשטות באתר ובמערכת, כולל העניין של נגישות, התאמה למובייל ועוד.
  • ערך – מידע בעל ערך המוצג לגולשים ובצורה פשוטה וקלה להשגה.
  • אמינות – המידע אמין, מקצועי וכזה שלא מטעה את הגולשים.
  • עיצוב ומבנה – כל מה שקשור לעיצוב ונראות האתר מבחינה גרפית, כותרות, תפריטים ופרטים אחרים באתר המעוצבים בצורה ברורה וקבועה ולא מבלבלת.

להלן מספר דברים שתרצו לשפר באתר שלכם

  • רושם ראשוני חיובי – מרבית הגולשים יעזבו את האתר בתוך שניות בדידות אם המסר לא יעבור אליהם באופן מידי עם הכניסה לאתר. כמו כן, אם עיצוב האתר אינו מתאים או נוח לגלישה גם זו תהיה סיבה לבריחה מהירה מהאתר.
  • מבחני שמישות – בחנו אתם מנקודת המבט שלכם את זרימת הגלישה של הלקוח באתר שלכם. העמודים שהוא מגיע אליהם ומשם לאן תרצו להוביל אותו? האם למאמרים נוספים? לעמוד יצירת קשר? לעמוד התשלום? איזה תהליך הוא עובר בדרך? האם הכול מונגש ונוח לניווט? האם יש דרך ליצירת קשר מהירה ובטוחה? האם אין חלונות קופצים או פרסומות המטרידות את הגולש?
  • היררכיה וניווט – צרו היררכיה ברורה בנושא התוכן שלכם וכן עזרו לגולש לנווט באופן ברור ונוח בין העמודים באתר.
  • זמני טעינה – אם תגלשו באינטרנט ותראו שאתם מחכים זמן רב מידי לטעינה של כל עמוד באתר שבו אתם גולשים אתם וודאי תעדיפו לברוח מהר מהאתר ולחפש את מבוקשכם באתר אחר בתחום שבו ניתן לגלוש מהר יותר. בדקו אפשרות לשדרג את השרת שלכם ולקצר את זמן הטעינה של האתר שלכם ושהגלישה בו תהיה מהירה ונעימה למשתמש.
  • הנעה לפעולה – הניעו לפעולה את הגולשים. הציעו להם מאמרים נוספים באותו נושא, עזרו להם ליצור אתכם קשר יותר בקלות, הציעו להם להוריד ספר או מוצר כלשהו בחינם בתמורה להרשמה לתפוצה וכו'.

שיפור חווית המשתמש באתר שלכם הנה קריטית לשדרוג האתר הן מבחינה וויזואלית, הן מבחינת נוחות הגולש ואפילו מבחינת קידום האתר במנועי החיפוש. אל תפסחו על שלב זה בעבודה עם האתר שלכם ואם אינכם יודעים מה צריך לעשות התייעצו עם חברת בניית אתרים או קידום אתרים לגבי ביצוע העבודה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here