בין אם אתם עושים לבד את קידום האתר שלכם או שוכרים איש מקצוע לביצוע עבודה זו כדאי שתכירו לפחות חלק מהטעויות הנפוצות שאפילו מקדמים מנוסים יכולים לעשות ככל הנראה מחוסר תשומת לב בשל העובדה שישנם גורמים רבים המשפיעים על קידום אורגני. תחום זה הנו מורכב מאוד ולכן קשה מאוד לשים לב לכול במהלך תקופת העבודה בקידום אתר מסוים, אולם כאשר מתגלה טעות יש לטפל בה באופן מידי ולשם כך ישנם כלים רבים ושונים שמקדמים עושים בהם שימוש כדי לגלות את הטעויות הללו במהירות.

להלן מספר טעויות נפוצות בקידום אתר בגוגל:

* מחקר מילות מפתח שגוי – הבסיס לכל עבודת קידום אורגני היא מחקר מילות המפתח אותה ניתן לבצע באמצעות כלי מילות החיפוש של גוגל. הטעויות הן בבחירת מילות מפתח לא רלוונטיות לקידום או מילות מפתח תחרותיות מדי, אשר אינן עומדות בציפיות הקידום שלכם, של הלקוח או אינן עומדות בתקציב שמעמיד הלקוח לעבודת הקידום עבור האתר שלו.

    • * תוכן – תוכן איכותי וייחודי הוא אחד החלקים החשובים ביותר להצלחה בהליך קידום אתרים אורגני. אין קיצורי דרך בקידום אתרים ואי אפשר פשוט להעתיק תוכן מהאינטרנט ולהשתמש בו. תאלצו לכתוב את התוכן בעצמכם בצורה ייחודית או לחילופין לשכור פרילנסר/חברת תוכן לביצוע עבודה זו ולשלם להם עבור העבודה. אפילו שורה אחת מועתקת במאמר יכולה לגרום לגוגל להעניש את האתר על העתקת התוכן ולעשות יותר נזק מתועלת לקידום האתר.

 

    • * לא עושים קישורים פנימיים – כולם מרוכזים בבניית מערך קישורים חיצוניים לאתר המקודם, אולם אם באתר יש כמה עשרות עמודי תוכן או יותר כדאי מאוד לנצל את הכוח של הקישורים הפנימיים ולקשר בין העמודים עצמם, דבר אשר מסייע לתהליך הקידום.

 

    • * חזרות רבות על מילת המפתח בעמוד התוכן – לצערנו עדיין אנשים רבים מעלים תוכן לאינטרנט הכולל חזרות רבות (בצורה מוגזמת) של ביטוי המפתח המקודם לאותו עמוד. מומלץ שלא לחזור על הביטוי יותר מ2% מסך המילים בעמוד על מנת שעמוד זה לא ייחשב כספאם.

 

    • * אתר לא רספונסיבי – אם יש לכם אתר לא רספונסיבי דאגו בהקדם האפשרי להתאים אותו למובייל כיוון שמדובר בפרמטר חשוב היום בקידום אתר. רבים זונחים את ההתקדמות הטכנולוגית שנעשתה בשנים האחרונים ובונים על כך שהאתרים הוותיקים שלהם עדיין זוכים לנקודות זכות רבות בעיניי גוגל ולא משקיעים כסף לטובת התאמת האתר למובייל.

 

    • * עמודים מסוימים שלא קיימים באתר – גוגל מעוניינים להציג תוצאות רלוונטיות לגולשים, אולם גם אתרים בעלי סמכות מסוימת. כלומר לדעת שלאתר הזה יש אבא ואימא. ישנם עמודים באתר שמסייעים לגוגל לבחון את סמכות האתר כמו למשל עמוד הצור קשר באתר ואפילו עמוד האודות.

 

לסיכום; קידום אתרים הוא תחום מורכב מאוד וקשה לשים לב למאות פרמטרים שונים המשפיעים על קידום אתר, אולם כאשר מזהים שגיאות שונות יש לטפל בהם בהקדם. אחד הדברים החשובים ביותר עבור כל מקדם הוא להכיר בכמה שיותר טעויות נפוצות ולדעת לא לחזור עליהן.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here