אם אתם מעצבים גרפיים מקצועיים, סביר להניח שאתם עובדים במשך שעות על גבי שעות מול המחשב שלכם. פה הלקוח מבקש לתקן מכם קו אשר יצא ממקומו, ושם אתם מתחילים לעבוד על פרויקט חדש ומאתגר. כך שנגזר עליכם לעבוד במשך זמן רב מול המחשב, אך עבודה ממושכת שכזו עלולה להוביל לבעיות בריאות כמו ראייה מטושטשת או צריבה בעיניים. מכיוון שאתם זקוקים לעיניים שלכם כאוויר נשימה, על מנת לראות היטב את הצבעים והעיצובים, עליכם לשמור על העיניים שלכם מכל משמר.

טיפים לשמירה על העיניים

עבודת עיצוב על מחשב דורשת מאתנו מאמצים גדולים. מאמץ יתר של העיניים בתוספת סביבת עבודה בלתי מתאימה עלולים לגרום לטשטוש ראייה גם בקרב אנשים שהראייה שלכם טובה מאוד. אלה כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על הראייה שלכם:

  • פונים לאופטומטריסט – אם אתם חושדים בכך שחלה ירידה באיכות הראייה שלכם, כדאי לפנות לאופטומטריסט. איש מקצוע זה יבחן את הראייה שלכם ובעת הצורך יתאים לכם משקפיים.
  • שימוש בתאורה בלתי מתאימה – תאורה בלתי נכונה עלולה לגרום לבעיות בעיניים. מכיוון שהמסך של המחשב מספק תאורה טובה כשלעצמו, מומלץ להוריד את עוצמת התאורה בחדר לחצי לפחות.
  • מרחק הישיבה מהמחשב – לעתים המשתמש יושבים קרוב מדיי למחשב, ובכך גורמים לנזק לעיניים. משום כך, כאשר אתם יושבים מול המסך כדאי לבחור את המרחק הנכון עבורכם. ראשית, שבו מול המסך, עצמו את העיניים ומקמו את עצמכם בתנוחה המתאימה לכם. לאחר מכן, פקחו את העיניים. האם אתם רואים את המסך בבירור? אם לא, נסו להניע את הראש ולראות אם המצב משתנה. שנית, גובה המסך משפיע על איכות הראייה. מומלץ למקם את המסך כ-15 ס"מ נמוך יותר מגובהן של העיניים.

המחשב שמייבש את העיניים

בעיה נוספת שנוצרת במהלך העבודה מול המחשב היא יובש בעיניים הנגרם משתי סיבות עיקריות. הסיבה הראשונה היא החשמל הסטטי שפולט המסך אשר גורם ליובש בעיניים. הסיבה השנייה היא ירידה בתדירות העפעוף של העיניים במהלך העבודה מול המסך, שכן פעולת העפעוף נועדה לשמור על רמת לחות תקינה. על מנת להתגבר על בעיית היובש בעיניים, מומלץ להשתמש בתמיסת לחות לעיניים ולעפעף מדי פעם ברציפות במשך כשתי דקות כדי להחזיר  את פעולת העפעוף התקינה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here