הבדלים בין קידום אורגני לפרסום ממומן בגוגל

כל בעל עסק מבין שכיום בכדי להיות בפרונט של עולם העסקים, עליו לשווק את עצמו בפלטפורמות הנכונות. הפלטפורמה הרלוונטית ביותר כיום לצורך שיווק ופרסום עסקים היא האינטרנט ובפרט, מנוע החיפוש החזק ביותר ברשת האינטרנט כיום, הלא הוא: גוגל.

כמעט כל אדם אשר מחפש כיום מידע, מוצר או שירות, עושה זאת באמצעות חיפוש בגוגל ולכן, כל בעל עסק אשר מעוניין שהעסק שלו יקבל את החשיפה המשמעותית ביותר, חייב לבדוק את אופציות הפרסום בגוגל הטובות ביותר. שני ערוצי הקידום המרכזיים ביותר בגוגל הם ערוץ הקידום האורגני וערוץ הקידום הממומן. כדאי לבחור בערוץ הנכון, על מנת שפרסום העסק, המוצר או השירות, יהיו ממוקדים ויגיעו לקהל היעד הנכון.

קידום אורגני אל מול פרסום ממומן בגוגל

ניתן למצוא כיום מידע משמעותי הן אודות פרסום ממומן בגוגל והן אודות קידום אורגני בגוגל. אין ספק שגם לפרסום ממומן וגם לקידום אורגני, יש יתרונות ויש חסרונות. ההבדלים בין הפרסום הממומן בגוגל לבין הקידום האורגני, באים לידי ביטוי בכמה מישורים:

  1. מחירי פרסום בגוגל– על קידום ממומן בעל העסק ישלם ישירות לגוגל, בהתאם לכל קליק שיוקלק על המודעה הממומנת שלו בגוגל. לעומת זאת בקידום אורגני, בעל העסק יידרש לשלם למקדם אתרים על מנת יבצע עבורו מגוון פעולות שמטרתם לקדם את האתר שלו בתוצאות החיפוש של גוגל, באופן טבעי.
  2. קידום אורגני הוא תהליך ארוך טווח, אשר לרוב לא יביא תוצאות לפני חודשיים או שלוש חודשים של עבודה אינטנסיבית של מקדם האתרים. לעומתו, פרסום ממומן בגוגל הוא בעל תוצאות מיידיות. החל מהרגע שהקמפיין הממומן עולה, המודעה תופיע בהתאם למילות המפתח שהוגדרו לקמפיין.
  3. תוצאות הפרסום הממומן בגוגל יופיעו לרוב בצדדים הקיצונים של המסך ויבלטו יותר מהתוצאות האורגניות. אולם בד בבד, תוצאות פרסום ממומן יסומנו על ידי גוגל כמודעות ממומנות ולכן, לא פעם גולשים יעדיפו לבחור בתוצאות חיפוש אורגניות שמהוות תוצאות חיפוש אותנטיות יותר על פני פרסומות.
  4. בעוד שבקידום אורגני קשה יותר לקבל מגוגל תמונה לגבי כמות גולשים שלחצו על תוצאת החיפוש, בפרסום ממומן ניתן לראות כמות לחיצות ולעקוב אחר היעילות של המודעה. במידה ואין כמות לחיצות מספקת על המודעה, או במידה שכמות הלחיצות איננה מביאה את הגולשים שלחצו על המודעה לביצוע פעולה כלשהי, ניתן לבצע אופטימיזציה לקמפיין הממומן שתסייע לו להיות יעיל יותר
  5. לרוב לחיצה על תוצאה ממומנת תוביל את הגולש לעמוד נחיתה כלשהו בעוד שלחיצה על תוצאה אורגנית תביא את הגולש לאתר האינטרנט של העסק.

ניתן לומר שישנם כמה הבדלים מהותיים בין הקידום האורגני בגוגל לבין הפרסום הממומן ולכן, כדאי מאוד לפנות לאנשי המקצוע הנכונים, לצורך ייעוץ והכוונה אודות שיטת הקידום והפרסום בגוגל הנכונה לעסק שלך, בהתאם לכל הפרמטרים העומדים על הפרק.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here