טאבלט לאן? עתיד המחשבים הניידים

עמוק בתוך המאה ה-21 מהפכת המיחשוב נכנסת לכל בית, לכל רכב ולכל כיס. כבר קשה למצוא היום מישהו שאין לו מחשב נייד, עוד יותר קשה למצוא מישהו שאין לו מכשיר סלולרי חכם, ולרוב האוכלוסיה, שזקוקים לחיבור לרשת זמין וקבוע, יש גם טאבלט.

עתיד המיחשוב הנייד נראה שמתקדם יותר לכיוון ההיברידי (לא כמו ברכבים, שם מדובר על הנעה היברידית) – שילוב של היכולות של לפטופ וטאבלט. מדובר על מחשבים ניידים אשר המסך שלהם מסוגל לשמש בעצמו כטאבלט, במנותק מהמחשב הנייד או בתצורה של מסך מתהפך.

מחשבים ניידים רבים היום מציעים את התצורה של מסך מגע, אשר מסוגל לתפקד בעצמו, לרוב ללא שאר המחשב. מחשבים כמו מייקרוסופט Surface, לנובו יוגה בוק, HP Pavilion X2 ואפילו חברות סיניות כמו Huawi שמציגות מחשבים כדוגמאת MateBok, נראה שכל ענקיות המחשוב בוחרות לייצר מחשבים אשר מסוגלים בפעולה קלה להפוך לפטופ, עם כל הכוח והיכולות לטאבלט.

מהם היכולות טכנולוגיות של מחשבים ניידים לעומת טאבלטים

ראשית, חשוב לציין כי מחשבים ניידים הם עדיין חזקים מאד, ובעלי יכולות רבות יותר ביחיס למחשבי לוח, בהמשך אתייחס להפרש הקטן ביכולות ובביצועי המחשב בעת המעבר לתצורת טאבלט ולכן חשוב להסביר שלמחשבים ניידים ישנן עדיין יכולות רבות יותר מאשר למחשבי לוח.

הטכנולוגיה מעט שונה כאשר מדובר במחשב היברידי בין האפשרות של מסך מתנתק או מסך מתהפך. כאשר המסך מתהפך המשתמש מקבל את כל היכולות שהיו לו כעת שימוש במחשב בתצורת נייד, עם הוורסטיליות והנוחות של שימוש טאבלטים ובמסך מגע, כאשר המחשב כולו עדיין מעט מסורבל (זהו בעצם ה"מחיר" שמשלם המשתמש תמורת היכולות החזקות יותר של מחשב נייד), בתצורה של מסך מתנתק המשתמש מאבד מעט מהיכולות של המחשב הנייד לטובת נוחות השימוש וההתניידות הקלה עם מחשב הלוח.

בעוד ישנם מחשבים היברידיים אשר מכילים מערכות הפעלה קלילות כגון Ubuntu של לינוקס, או מערכות הפעלה אנדרואידיות שונות, חלקם הגדול של המחשבים ההיברידיים עובדים עם מערכת הפעלה Windows של מייקרוסופט. לרוב, מדובר במערכת ההפעלה Windows 10, אשר מתאימה גם למחשבי לוח וגם למחשבים ניידים. בעצם, בעת המעבר ממחשב נייד לטאבלט, בניתוק או סיבוב המסך, המחשב הופך לטאבלט לכל דבר, עם נוחות השימוש, הוורסטיליות, וכל התכונות של טאבלטים – דבר שנחשב לנוחות מאד גדולה עבור רוב מי שצריך את התכונות הללו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here