כתיבת תוכן נחשבת למקצוע לכשעצמו. עדיין, בעסקים מסוימים, בעלי העסקים מעדיפים לכתוב בעצמם את התוכן. בין אם אתם בעלי עסקים הכותבים לעצמכם את התוכן או כותבי תוכן המעוניינים לשפר את השירותים שלכם עכשיו תוכלו לשדרג את איכות הכתיבה שלכם על ידי כך שתטעו פחות. גם כותבים בעלי ניסיון עדיין חוזרים על הטעויות הללו ולכן כדאי מאוד להמשיך לקרוא גם אם תלמדו רק דבר אחד חדש. שימו לב כי המאמר ברובו פונה לכותבי תוכן אולם גם בעלי עסקים שיש להם אתר וכותבים תוכן עבור עצמם יכולים ללמוד מכך.

טעויות נפוצות בכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט:

• כמות מילים – אם קיבלתם הזמנה מלקוח עם כמות מילים מסוימת כתבו לו את המאמר לפחות עם אותה כמות מילים שביקש, לא כולל כותרת המאמר. כותבים רבים מרשים לעצמם לכתוב משפט פחות או כמה מילים פחות. הם אינו מבינים שאולי המאמר עשוי לעלות לאתר מאמרים המבקש מינימום של כמות מילים מסוימת ואם תחסר אפילו מילה אחת הם ידרוש מהלקוח להוסיף את החסר בעצמו ולבזבז כמה דקות יקרות על כל מאמר כזה. לא על זה הלקוח משלם לכם.

• מילת המפתח בכותרת המאמר – חשוב להזכיר את מילת המפתח בכותרת המאמר כחלק אינטגרלי מקידומו האורגני של המאמר.

• כמות חזרות של מילת המפתח – כיום לצרכי קידום מומלץ שמילת המפתח לא תחזור יותר מ2% צפיפות במאמר, אולם רבים מעדיפים לשלב את מילת המפתח בכמות שאינה עולה על חזרה אחת לכל 100 מילים במאמר. לדוגמה אם אורך המאמר הוא כ-400 מילים הרי שלא יהיו יותר מ-4 חזרות של מילת המפתח במאמר.

• מריחת תוכן – אחד הדברים השנואים ביותר על בעלי עסקים שונים ובטח על הגולשים הוא מריחת תוכן. הכוונה היא למשפטים שחוזרים על עצמם בגרסאות שונות, פסקאות שחוזרות על אותו דבר בכל המאמר. מאמר צריך לעניין, לחלק ערך ולתת מענה לגולש ואם תגרמו לגולש לבזבז זמן רב כדי לקרוא את אותו דבר בגרסה שונה הוא ממש יתעצבן וסביר להניח שלא יחזור לאתר שלכם ובמקום שהמאמר יקרב בין הגולש לבית העסק הוא ירחיק אותו.

• מבנה המאמר – ישנם מאמרים מסוגים שונים הבנויים גם בצורה שונה ולכן אין מבנה קבוע למאמר. דבר שחשוב להקפיד עליו במאמר הוא החלוקה לפסקאות. גולש שיראה באתר בלוק גדול של תוכן שלא מופרד לפסקאות ואפילו כותרות משנה, סביר להניח שהוא יברח מהעמוד מהר מאוד ולא יתאמץ לקרוא את המאמר כלל.

• עמידה בזמנים – אם אתם כותבי תוכן המספקים שירותים אלו לטובת הכנסה נוספת או עיקרית דעו כי אחד הדברים החשובים ביותר עבורם לקוחותיכם הוא הגשה בזמן. אם אתם מתחייבים ללקוח להגשה בזמן מסוים הוא עשוי להתחייב ללקוח שלו שהמאמרים יעלו לאתר שלו בזמן מסוים. אם מדובר בלקוח שהמאמרים הם עבור האתר שלו עצמו הרי שגם אז תאלצו לעמוד בזמנים אחרת תתפסו כחברה שלא עומדת בתנאי העבודה שהיא יצרה והתחייבה אליהם וזה יפחית מערך החברה.

• לדבר בשליליות על הנושא – לא פעם יצא לנו להיתקל במאמרים המדברים בצורה שלילית על הנושא. חשוב לדעת כי לא משנה באיזה נושא תכתבו – אם הלקוח לא ביקש ספציפית לאותו מאמר לדבר בשליליות על הנושא הרי שחשוב לדבר על הנושא בצורה ניטרלית או חיובית שכן מישהו משלם לכם שתקדמו את השירותים/מוצרים שלו או את המוניטין של העסק.

• הימנעו מלהזכיר שמות של מתחרים.

• הימנעו מלקשר לאתרים שונים ללא אישור הלקוח.

• הימנעו מלערב דעות אישיות במאמרים שאתם כותבים אלא אם כן זה העסק שלכם והאג'נדה שלכם בפרסום התכנים בעסק שלכם.

• הימנעו מלערבב ענייני דת במאמרים, שוב, אלא אם כן מדובר במאמר המחייב אזכור של נושא זה.

אז לפני שאתם מספקים שירותי כתיבת תוכן למדו היטב את הטעויות הללו שכותבים חוזרים עליהם לא מעט וכך תוכלו ליהנות משירותי כתיבה איכותיים בראש נקי ולקוחות מרוצים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here