HEADER-ARYO

היום אמליץ על תוסף ישראלי המאפשר לנו לעקוב ולתעד את כל השינויים שמתבצעים בלוח הבקרה של וורדפרס. למעקב אחרי הגולשים אנחנו משתמשים בגוגל-אנליטיקס, מעקב אחרי שינויים בתוכן יש לנו את ניהול הגרסאות של וורדפרס, אבל מעקב אחרי מה עושים המשתמשים המורשים במערכת, זה כבר עולם אחר לגמרי, היום נכיר תוסף שעושה בדיוק את זה.
מאת רמי | wp-tricks.co.il

תוספי יומן פעילות

אני מניח שמי שמנהל אתר וורדפרס עם הרבה עורכים זכה לראות לא פעם שינויים באתר מבלי להבין מאיפה הם הגיעו ומי אחראי להם? ואני לא מדבר על עריכת תוכן. הרי מערכת ניהול הגרסאות של וורדפרס נותן לנו מענה הולם בנושא הזה. אני מדבר על כיבוי והפעלה של תוספים, הוספה והסרה של וידג’טים מסרגלי הצד, ושאר הפעולות שניתן לבצע בלוח הבקרה של וורדפרס.

כדי לתעד את כל הפעולות הללו, יהיה עליכם להשתמש בתוסף יומן פעילות כלשהו כדי לקבל מידע זה. תוספי יומן פעילות יכולים לשמש את בעל האתר כדי לעקוב אתרי השינויים במערכת על ידי המשתמשים וגם לשמש בוני אתרים ככלי מעקב אחרי פעילות המשתמשים. לא פעם מפתחים מקבלים טלפון מבעל אתר שמשהו השתבש בוורדפרס, יומן פעילות מאפשר לשחזר את הפעולות שבוצעו בלוח הבקרה.

פיתוח ישראלי

אחד מיומני הפעילות המוצלחים לוורדפרס הוא התוסף הישראלי ARYO Activity Log המתעד מגוון רחב של פעולות המתבצעות באתר הוורדפרס שלכם.

יומן הפעילות של ARYO נבדק על עשרות אתרי וורדפרס שונים, עם עשרות משתמשים בדרגות הרשאה שונות, ואף ברשתות אתרים (מולטיסייט). התוסף עושה שימוש נבון במערכת ההרשאות המובנית של וורדפרס, כדי להסתיר ממשתמשים בעלי הרשאה נמוכה פעילות של משתמשים בעלי הרשאה גבוהה יותר. וכדי שמסד הנתונים לא יגדל לממדים מבהילים, ניתן להגביל את משך הזמן בו התוסף שומר את הנתונים במסד. הרי אין לכם באמת צורך לדעת מי הוריד או הסיר וידג’ט כלשהו לפני שנה.

התוסף מתעד כל פעולה שבוצעה בוורדפרס עם תאריך הביצוע, שעת הפעילות, המשתמש שביצעה אותה, וכתובת IP ממנה נעשתה הפעילות. יומן הפעילויות מתעד את השינויים הבאים:

  • תוכן – יצירת תוכנים, עדכון תכנים, מחיקת תכנים, יצירת טקסונומיות, עדכון טקסונומיות, מחיקת טקסונומיות
  • מדיה – העלאת קבצי מדיה, עריכת מדיה, מחיקת קבצים
  • משתמשים – רישום  משתמש חדש, מחיקת משתמש קיים, התחברות משתמש, התנתקות משתמש, התחברות נכשלה עקב סיסמה שגויה, עדכון פרופיל משתמש
  • תוספים – התקנת תוסף, הפעלת תוסף, גיבוי תוסף, שינוי תוסף
  • עיצוב – ערכות עיצוב, וידג’טים, תפריטים
  • ועוד ועוד ועוד…

aryo-activity-log-screen-2aryo-activity-log-screen-1

החל פיתוח של תיעוד פעילויות WooCommerce, אני מניח שנראה הרחבות נוספות בעתיד הקרוב.

על המפתחים

התוסף מפותח בקוד פתוח בחסות חברת ARYO Digital על ידי אריאל קליקשטיין, יקיר סיטבון, ומאור חזן. ניתן לתרום קוד ולהציע הצעות לייעול גם באמצעות עמוד הפרויקט ב-GitHub.

ואם טרם ציינתי, התוסף עבר ריטול מלא והוא מתורגם לשפה העברית (וגרמנית). ARYO Activity Log זמין להורדה בחינם מאגר התוספים של  וורדפרס.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here