כדי להמחיש את המאמר, ראשית נתחיל בדוגמה. לצורך הדוגמה, קידמנו אתכם לתפקיד ניהולי שבו אתם מחפשים אחר עובד ופותחים בסדרת ראיונות. שני מרואיינים מגיעים לראיון באותו היום בדיוק – אחד לבוש באופן מרושל ולא מסודר, נראה עייף ולא נלהב, כאילו עושה לכם טובה שהגיע להתראיין. האחר – נראה מסודר ומכובד, עונה תשובות ענייניות ומדביק אתכם בהתלהבותו. מי יסחף אתכם וייצור בכם רושם חיובי יותר? נראה שמדובר בתשובה רטורית למדיי.

מהי חווית משתמש

יש להבין מהי בכלל חווית המשתמש המדוברת. ראשית, המונח נטבע בידי חוקר אינטרנט בשם דונלד נורמן כבר בשנות ה-90. כלומר, ההבנה כי ישנה חשיבות לחוויית המשתמש נודעה מזה זמן רב ועיקר יישומה התמקד בממשק. ברם, רק בעשור האחרון הודות להתפתחויות הטכנולוגיות ולאחר הבנה מהותית יותר בצורכי הלקוח החל להיות מושם דגש גם על אלמנטים אחרים – אלמנטים רגשיים וכן אלמנטים נוספים של אסטרטגיה, שיווק, עיצוב ועוד.

מעצבים את החוויה בטוב טעם

כיום, הרשת גועשת בהמוני אתרים ואפליקציות. יחד עם זאת, הלקוח הממוצע לא יתחיל לערוך סקירת שוק נרחבת, אלא לרוב יחפש לעצמו מספר אתרים ואפליקציות ויבחן אותם בקצרה ובמהירות. לכן, חווית העיצוב היא משמעותית במיוחד.

ראשית, מהסיבה הפשוטה שכבני אדם, אנו נוטים להעדיף עיצוב אסתטי המושך את העין. לכן, בהתייחס לשני אתרים המספקים תוכן דומה – ניטה להעדיף את האתר המעוצב באופן הנעים לנו יותר לעין.

פרט לעובדת האסתטיקה, לעיצוב ישנו אספקט חשוב גם על מיקוד הלקוח בהתאם להעדפותינו. כלומר, בדומה לעיצוב שילוט חנויות, הנועד להדגיש את המבצעים השווים ואת תמחור המוצרים האסטרטגיים, כך עיצוב חווית המשתמש נועד לספק מפת התמצאות נוחה ללקוח. כלומר, על העיצוב באתר לספק התמצאות נוחה, נגישה ומדויקת לגולש בכדי שזה יקבל את התוכן הרצוי במהירות וביעילות. מסיבה זו, על התוכן באתר להיות מעוצב כראוי ובטוב טעם, באופן נוח לצפייה.

טיפים נוספים

עיצוב מורכב ומתוחכם מדי עשוי להיות קשה לעיכול עבור הגולש הממוצע. יתרה מכך, הוא עשוי להקשות על העלאתו של האתר אם הוא מכיל אלמנטים גרפיים רבים ומורכבים. לכן, רצוי לבחור בעיצוב התואם את תוכנו של האתר, מבלי להעמיס עליו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here