סרטון אנימציה לשיווק העסק

העולם שלנו הוא מאוד ויזואלי, גם העברתם של מסרים טקסטואליים מתחילה בגירוי ראשוני שהוא לא אחת ויזואלי. לכן ברור שבכדי לפרסם ולשווק את העסק שלך עלייך לעשות שימוש במסר ויזואלי כי כמו שנאמר: תמונה אחת שווה אלף מילים. ואם כבר תמונה למה לא סרט כאמצעי הטוב ביותר להעברת המסר הנדרש. ואם סרט אז באיזה סרט לבחור מצולם או אנימציה?

פרסום העסק שלכם: למה אנימציה כן

אפשר למנות המון סיבות לשימוש באנימציה. אחת מהן היא שרמת ההזדהות היא גבוהה יותר כאשר מדובר בדמות, כי הדמות הזו יכולה להיות כל אחד ומאפשרת להזדהות איתה ביתר קלות. בעוד ששימוש בשחקנים אמיתיים בשר ודם לא תמיד מתאים לרוח העסק ולמסר שתרצה להעביר. יתרה מכך לעיתים דמות אנושית יכולה לגרום לדחייה בקרב הלקוחות הפונטציאליים.

סרטוני אנימציה מטבעם הם יצירתיים יותר. באנימציה אין חוקים, דמויות יכולות ללכת על התקרה, ליפול לתהום ולקום ללא פגע ועוד ועוד. ואכן אנימציה יכולה להיות מבדרת ועדיין להעביר את המסר הקולע שאתה מעוניין להעביר.

תחומים המתאימים לשימוש בסרטון אנימציה

בעיקרון ניתן להשתמש באנימציה עבור כל תחום וכל מוצר. אולם ישנם תחומים מסויימים שבהם האנימציה הופכת לכלי מאוד יעיל בהשוואה לכלים אחרים. במיוחד כשהיא מאפשרת להציג בצורה האולטימטיבית לצופים בה את המוצר שלך, לספק הסבר אודותיו ולפרט את השימושים שלו. העובדה כי טכנולוגית האנימציה מאפשרת חיקוי מדהים של המציאות הממשית, תוך שימוש במרחב אמנותי ויצירתי גדול, הופכת ליתרון בלתי רגיל במקרה זה.

כמובן כשכזה מגיע לתחום ההדרכות של מוצרים או תוכנות הרי שמדובר בדרך נעימה, פשוטה לעין, נוחה וברורה לבנייתם של מדריכי שימוש המבוססים על סרטוני אנימציה מדויקים ויעילים.

לגבש קונספט

אז אם השתכנעת שסרטון אנימציה זה באמת מה שהעסק שלך זקוק לו, זה הזמן לשאול את עצמך את השאלה האחת המרכזית ביותר והיא: מיהו קהל היעד של הסרטון שלך ועבור מי אתה מייעד אותו? שאלה זו משמעותי מאחר וקביעת קהל היעד של הסרטון היא בעלת השפעה מכרעת על אופיו, אופן העיצוב שלו, הבימוי, התסריט והסגנון. האם אתה מעוניין להפיק סרט רציני או סרט היתולי משעשע?

וכמובן כדאי לבחור את הכלי ואופן הביטוי האנימטיבי שבו יעשה שימוש – דמויות מצויירות, או תמונות שקופצות וכדומה.

מה צריך כדי ליצור סרטוני אנימציה – והאם אפשר לבד?

לכאורה קיימים היום כלים רבים באינטרנט, שהם גם חינמיים בחלקם, לפיתוח סרטי אנימציה. אבל ישנם כמה בעיות עם הכלים הללו. קודם כל, הם מחייבים אותך להקדיש זמן (שלרוב אין לך) כדי ללמוד אותם. והם גם לא ממש חינמיים. כי מתישהו במהלך העבודה אתה תגלה כי דמות מסויימת אינה נכללת במאגר "החינם" שהכלי מספק וכי כדי לעשות בה שימוש עלייך לרכוש אותה, וכך גם לגבי תכונות שונות שיכולות להוסיף עומק ומימד, אופי ואפילו מוזיקה מתאימה.

לכן אם אתה בעל עסק קטן, ולא מאוד עסוק, שמבין כי שיווק הוא דבר חשוב, ייתכן וכלים כאלו ישמשו אותך, לפחות בתחילת הדרך. דרכם תוכל להבין אם הרעיון השיווקי שלך נכון, אם אתה פונה לקהל הנכון עם המסרים הנכונים. ולעשות שימוש בסרטון אנימציה כזה כמעין "פיילוט".

אולם, במידה וזה עובד מומלץ לפנות לאנשי מקצוע שיוכלו לשפר את הטכניקה וגם לתת כיוונים נוספים לסרטי האנימציה הבאים שלך. כמובן שאם מדובר בעסק גדול יותר מומלץ לדלג על השלב הראשוני הזה ולפנות כבר למי שמכיר ויודע את התחום.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here