לא משנה באיזו שיטת שיווק תבחרו לקדם את העסק שלכם, הרי שתוכן תמיד יהיה חשוב. בין אם מדובר בתוכן לאתר שלכם, תוכן לפיזור ברשת, קידום תוכן ממומן ועוד. מאמרי תוכן הם חלק בלתי נפרד מקידום אתרים, תחזוקה שוטפת של אתר וחלוקת מידע וערך רב לגולשים שלכם. מרבית בעלי העסקים כיום מעדיפים לשכור כותב תוכן או חברת תוכן לכתיבת המאמרים עבורם. אם הם רוצים לחסוך זמן ומאמץ או שאינם מסוגלים לכתוב את המאמרים בעצמם מדובר בפתרון נפלא, אולם עסקים קטנים בעיקר יעדיפו לחסוך מעט מהעלויות החודשיות ולרוב יקחו את מלאכת כתיבת מאמר או שניים בשבוע על עצמם. כדי לעשות זאת בצורה הטובה ביותר הכנו עבורכם מדריך 5 שלבים לכתיבת מאמר איכותי בעצמכם:

שלב 1 – בחירת נושא המאמר:

בעת כתיבת מאמר – בחירת הנושא המאמר היא חלק קריטי כיוון שנושא המאמר הוא זה שיופיע בכותרת העמוד בתוצאות החיפוש וזה שעשוי לשכנע אנשים להיכנס או לא להיכנס לעמוד שלכם כאשר הם מבצעים חיפוש בגוגל (או במנועי חיפוש אחרים). כותרת אטרקטיבית גם עשויה למשוך גולשים באתר שלכם לקרוא את המאמר בארכיון המאמרים וכותרות רבות כאלו ומעבר בין מאמר אחד לאחר באתר שלכם גם יסייע לשמירת הלקוח יותר זמן באתר (דבר המסייע לקידום האתר) וגם יקדם את יחסי האמון בין הלקוח לעסק. חשוב לבחור כותרת מעניינת למאמר וכזו שגם מרמזת על ההמשך.

שלב 2 – הכרת הדגשים:

שלב חשוב בהכנת כל מאמר הוא הכרת הדגשים של הלקוח. אם אתם כותבים מאמרים עבור עצמכם הרי שאתם קובעים את הדגשים למאמר. הכוונה היא בכמות המילים הנדרשת למאמר, שילוב של מילת מפתח בכותרת הראשית או בכותרות משנה של המאמר, כמות חזרות של מילת המפתח בתוך המאמר, האם לכלול משפט הנעה לפעולה או לא? ועוד.

שלב 3 – הכנת מבנה המאמר:

לאחר שאתם מכירים בדגשים לכתיבת המאמר + נושא המאמר אתם יכולים להתחיל להכין את מבנה המאמר. מבנה המאמר הכוונה לשלד המאמר אותו בונים טרם תחילת הכתיבה. השיטה המומלצת ביותר היא איסוף כותרות משנה. עושים זאת במקביל לקו המחשבה של רצף הקריאה במאמר. קודם תשאלו את עצמכם על מה אתם רוצים לכתוב במאמר. לאחר מכן חפשו כותרות משנה שעשויות להתאים ואז תחשבו האם זה באמת מעניק ערך לגולש?

לדוגמה בחרנו שנושא המאמר יהיה: מנעולן במרכז. כעת אנו יודעים שמדובר במאמר המקדם מנעולן המספק שירותיו באזור המרכז. כעת נכין את רשימת הנושאים שנרצה לדבר עליהם, לדוגמה: טיפים לבחירת מנעולן במרכז, מדוע חשוב שיהיה למנעולן תעודת יושר?, שירותים נוספים שמנעולן יכול לספק? וכו'. לבסוף נחליט מה מהכותרות באמת יכול להעניק ערך לגולשים הקוראים את המאמר ולספק להם את המענה שהם צריכים בהתאם לכותרת המאמר.

שלב 4 – איסוף המידע, לימוד וכתיבת המאמר:

כעת מגיע השלב החשוב ביותר והוא כתיבת מאמר עצמו. כמובן שנאסוף חומר מהאינטרנט (אלא אם כן אנו כותבים עבור העסק שלנו ומתמחים בתחום בו אנו עוסקים). כותבים לא מנוסים עשויים לטעות לעתים קרובות בכל הנוגע להעתק מאמרים. הם אינם מבינים כי אפילו משפט אחד מועתק עשוי לפסול מאמר שלם בגוגל. זה כבר לא עניין של זכויות יוצרים אלא ענישה של האתר בגוגל בשל חומר מועתק באתר. השיטה היא ללמוד מהאינטרנט ולכתוב במילים שלכם את התוכן. כמובן להקפיד על ניסוח ייחודי ולא מועתק. אם יותר קל לכם להשאיר ברקע את חלונות המאמרים מהם אתם לומדים פתוחים אז עשו זאת.

שלב 5 – מעבר מהיר:

והשלב האחרון הוא כמובן מעבר מהיר על התוכן, לראות שאין שגיאות WORD או שגיאות דקדוקיות. לעתים ישנה אותיות שנשכחת או מתווספת שלא לצורך בשל מהירות הכתיבה או חוסר תשומת לב.

שתףShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here