אחת לכמה זמן (אין תקופת זמן מדויקת או מוגדרת) גוגל מעדכנת את הציבור בעדכונים שונים המבוצעים במנוע החיפוש. חשוב לציין שחלק מהעדכונים מבוצעים מבלי שגוגל מיידעת את הציבור, אולם ישנם עדכונים חשובים אשר גוגל מפרסמת באופן רשמי. עדכוני גוגל אלו מחזקים את האני מאמין של גוגל והרצון שלהם להציג תוצאות החיפוש הרלוונטיות והאיכותיות ביותר עבור הגולשים שלהם, הן מבחינת התוכן בעמוד היעד והן מבחינת חוויית הגלישה בהם.

מדוע חשוב להתעדכן בעדכוני גוגל?

לפחות בכל הקשור לעדכונים אשר גוגל מפרסמת לציבור – כל בעל אתר (ולבטח אנשי מקצוע בתחום אשר בונים אתרים ללקוחותיהם ו/או מקדמים אותם) חשוב שיהיה מעודכן לגביהם. כל עדכון כזה יכול לעשות שינוי במיקומי האתר במנועי החיפוש ולגרום לשיבוש הביצועים בעסק אם אינו מוכן לשינוי זה. פגיעה במיקום האתר במנועי החיפוש תגרום לאיבוד תנועה רבה של גולשים ממנוע החיפוש של גוגל ולמעשה מדובר בפגיעה גם במכירות ובהכנסות של החברה.

בעדכונים אחרונים של גוגל אתרים רבים נפגעו בצורה משמעותית וחלקם אף נעלמו רחוק בתוצאות החיפוש על אף שהיו בין העמודים הראשונים ואז בעמוד הראשון בביטויי מפתח מסוימים. כיום גוגל שמים דגש על חוויית הגלישה באתר ואיכות התוכן המוצגת ללקוח והעדכונים האחרונים מביאים לידי ביטוי פרמטרים חדשים המשפיעים על בחינת פרמטרים אלו. לדוגמה: שיתופים של העמוד ברשתות החברתיות, מהירות הטעינה של האתר, זמן שהייה באתר, תגובות הגולשים ועוד.

לסיכום; בין אם אתם מקדמים את האתר שלכם בעצמכם ובוודאי אם אתם אחראים על קידום אתרים של אחרים – חשוב להתעדכן לעתים קרובות בחדשות של גוגל בנוגע למנוע החיפוש שלהם ולהיות מוכנים לכל תרחיש. עדכוני גוגל אלו יכולים להיות אכזריים לא מוכנים אליהם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here