כל מי שעוסק בבנייה וקידום אתרים יודע שבחירת דומיין חשובה לקידום העסק. ברגע שרוכשים דומיין, הוא מלווה אותנו למשך שנה או שנתיים עד שאנו מחליטים להחליף אותו או לבטלו. הדומיין ייחודי לאתר שלנו, בזכותו ניתן להגיע לכתובת האתר ולצפות בשירותים השונים, וכמובן לייעל את החיפוש בגוגל. משום כך, אנשים רבים ממהרים לתפוס שם דומיין נפוץ וקליט כדי למשוך כמה שיותר גולשים.

בחירת שם דומיין היא אמנות

אם אתם מתייחסים ברצינות לעסק שלכם, כדאי לבחור שם דומיין שמתאים לו. כמו בכל דבר בחיים, חשוב לדעת לבחור את השם הנכון עבורכם. אלה 6 טיפים שיכולים לעזור לכם לבחור את הדומיין הראשון שלכם:

  • לכלול את שם העסק בדומיין – אם אתם מעוניינים להפוך את שם העסק שלכם לקליט, מומלץ לכלול אותו בשם הדומיין. כך יוכלו הגולשים לקשר בינכם לבין המוצרים באתר.
  • כמה שיותר קצר – שם הדומיין שלכם צריך להיות קליט, קצר וברור. זכרו כי הוא עוד יופיע במקומות רבים – על גבי שלט, מודעה בעלון, באנר וכו'. חשוב להפוך אותו לקליט עד כמה שניתן.
  • בלי מקפים ומספרים – לא מומלץ לבחור שם דומיין הכולל מקפים ומספרים. זה מסבך את העניינים כאשר אתם אומרים את השם בקול או מכתיבים אותו בטלפון ללקוח. אנשים נוטים להשמיט את המקפים והמספרים ובכך מחמיצים את האתר שלכם.
  • סיומת מתאימה – לפני בניית האתר חשוב להחליט לאילו לקוחות אתרם פונים. אם מדובר בלקוחות ישראלים, כדאי להשתמש בסיומת il. מנגד, אם החלטתם לשווק את המוצרים לכלל העולם, כדאי להשתמש בסיומת com.
  • לבחור חברה אמינה – כשאתם בוחרים דומיין, כדאי לרכוש אותו מחברה אמינה ומוכרת. כך תוכלו לדעת שאתם מצויים בידיים טובות.
  • לרשום לטווח ארוך – הדומיין דורש חידוש אחת לכמה שנים. מכיוון שהקמתם עסק במטרה להתקדם ולפרוח, סביר להניח שתזדקקו לדומיין גם בעוד כמה שנים. כדי להימנע מהטרחה של חידוש הדומיין, חשוב לרכוש אותו לתקופה ארוכה.

לסיכום, שם הדומיין חשוב לקידום העסק שלכם. תמיד טוב שיהיו לכם כמה אפשרויות לקידום הדומיין, למקרה שבו השם שבחרתם תפוס.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here