עד כמה באמת חוויית משתמש משפיעה עלינו כגולשים באינטרנט?
קרדיט תמונה FREEPIK

חוויית משתמש הוא מושג נפוץ בתחום של בניית נכסים דיגיטליים – אתרי אינטרנט, מערכות, תוכנות, אפליקציות למובייל. וזה פרמטר מאוד חשוב שצריך לשים אליו לב בעת תהליך הפיתוח. הסיבה היא שזה גורם שיש לו השפעה רבה על ציבור הגולשים ברשת האינטרנט. הרי, בסופו של דבר המטרה של כל בעל עסק או חברה היא למשוך לאתר או לאפליקציה שלהם כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים, שירכשו את המוצרים או השירותים וגם יבקרו בהם שוב בעתיד. בשביל להשיג את זה, חייבים לשים דגש מרכזי על חוויית המשתמש (UX).

מה זו חוויית משתמש?

חווית המשתמשUser Experience) ) באה בעצם לבחון איך מרגישים המשתמשים כשהם גולשים באתר, בתוכנה או באפליקציה. יש לא מעט פרמטרים שמשפיעים על הנוחות והתחושה האישית של הגולש, בהם מהירות הגלישה, עיצוב ממשק משתמש (UI), קלות התפעול, איכות, אבטחה, רושם ראשוני ועוד. לכן, כשבונים נכס דיגיטלי שנועד למשל להגדיל את המכירות והרווחים של בית העסק, הוא חייב להיות מוצלח, מעוצב ונוח לשימוש, כדי למשוך את הלקוחות ולתת להם חוויית גלישה מהירה, נעימה ובטוחה.

למה זה כל כך חשוב?

זה לא סוד שאנחנו חיים היום בתקופה דינמית שבה הקצב הוא קדחתני והתרגלנו לזה שהכל נגיש עבורנו במהירות ובקלות, בלחיצת כפתור פשוטה. לגולש הממוצע אין את הסבלנות להמתין עד שהדפים באתר יעלו או לעשות חיפוש ממושך באתר עד שימצא את מה שהוא רוצה. לזה צריך להוסיף את התחרות הגדולה שיש בשוק בכל תחום כמעט ואת מגוון האפשרויות הטובות האחרות. כך שהמסקנה היא שאם האתר לא יהיה נוח, יעיל ומהיר – רוב הסיכויים שהגולש פשוט יתייאש ויעבור לאתר הבא ברשימת תוצאות החיפוש.

איזה מרכיבים משפיעים על תחושת הגולשים?

ישנם לא מעט פרמטרים שיוצרים את חווית המשתמש של הגולשים באינטרנט. כך למשל, שהתפעול של האתר, הניווט והשימוש בפונקציות שיש בו יהיה כמה שיותר פשוט, יעיל ונוח לשימוש שוטף. כדאי שהתפריט הראשי והקישורים הפנימיים באתר יהיו נגישים, ברורים וקלים להתמצאות כדי לא לאבד את הגולשים כבר על ההתחלה. ובנוסף, לדאוג שהאתר לא יתקע וניתן יהיה לגלוש בדפים במהירות וביעילות.

הנראות הוויזואלית – עיצוב האתר, בחירת הצבעים, הגרפיקה ושאר האלמנטים משאירים ישר רושם על הגולשים וכדאי שהוא יהיה חיובי. מומלץ לשמור על עיצוב נקי ואסתטי. תוכן איכותי, אמין ובעל ערך לגולשים – זה אומר לספק לגולשים מידע מדויק ומהימן בלי טעויות, הטעיות או שגיאות כתיב.

אז כדאי שתזכרו: חוויית משתמש היא פקטור משמעותי עבור הגולשים באינטרנט והיא קריטית להצלחת האתר או האפליקציה. לכן, שווה להשקיע זמן ומחשבה בעת תהליך התכנון והפיתוח ולתת לגולשים חווית שימוש מצוינת, שתגרום להם לרצות לגלוש בו עוד ועוד.

למידע נוסף על חויית משתמש – shtibel.com

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here