על מנת למקסם את הרווחים מקמפיין פרסום ממומן כלשהו יש לבצע תהליך שנקרא ספליט טסטינג. תהליך זה נכלל במסגרת "שיווק למתקדמים" שכן מעטים מבצעים אותו בקמפיינים שלהם ומכיוון שכל אחוז הקלקה אחד גבוה יותר עשוי לעשות את ההבדל בין קמפיין רווחי לקמפיין כושל – הרי שחבל שלא הרבה מכירים את השיטה או משתמשים בה.

כיצד זה עובד?

למעשה מה שאנו עושים בספליט טסטינג במהלך פרסום ממומן הוא בחינה ושיפור של אחוזי ההקלקה של הודעה מסוימת. לא משנה אם הקמפיין מנוהל בפייסבוק, בגוגל או בפלטפורמת פרסום אחרת, כל עוד הפלטפורמה מציגה לכם נתונים סטטיסטיים אודות אחוזי הלחיצה על המודעות אתן יכולים לבצע ספליט טסטינג.

שלב 1 – הכנת המודעות:

השלב הראשון כמובן יהיה הכנת המודעות. הכינו 3-4 מודעות. אם זה קמפיין ממומן בפייסבוק הכינו גם 3-4 תמונות/עיצובים המתאימים למודעות. הקפידו על מודעות מנוסחות היטב, מניעות לפעולה ומציגות את השירות/מוצר המדובר או את הצורך בו. זכרו כי יש לכם מעט מאוד מילים כדי לבנות את המודעה אז בחרו זאת בחכמה.

שלב 2 – ביצוע שינויים:

כעת מגיע השלב החשוב של ספליט טסטינג. לאחר שהמודעה רצה כמה ימים וקיבלה כמה אלפי חשיפות ואתם כבר יכולים לקבל אינדיקציה מדויקת יותר לגבי אחוזי הלחיצה על המודעה, כעת יהיה עליכם לבחור את המודעה עם אחוז הלחיצה הגבוה ביותר, למחוק את האחרות, לשכפל את אותה מודעה 3-4 פעמים נוספות באותה קבוצת מודעות רק שהדבר היחיד שיהיה שונה בין המודעות הוא הכותרת. כעת תנו למודעה לרוץ כמה ימים נוספים ואז תשכפלו את המודעה הטובה ביותר (כולל אותה כותרת) ותשנו רק את התוכן. חזרו על הצעד הזה פעם נוספת עם תמונת מודעה שונה אם מדובר בקמפיין פייסבוק ולבסוף אם תרצו תבצעו צעד נוסף לקישור שונה בין המודעות (פעם קישור מקוצר, פעם קישור מלא, פעם קישור לדף נחיתה, פעם לאתר וכו').

שלב 3 – הרצה שוטפת ושכפול קמפיין לקהלי יעד שונים:

לאחר שקיבלתם סופר מודעה עם אחוז לחיצה הגבוה ביותר לאחר ביצוע הספליט טסטינג – תוכלו כעת ליהנות מקמפיין הממוקד למודעה אחת שממירה אחוזי לחיצה גבוהים ולמקד את התקציב שלהם לאותה מודעה. אם תרצו כמובן להמשיך ולבחון את הקמפיין והתוצאות בו תוכלו לפתוח קמפיין נוסף עם אותה מודעה רק לקהלי יעד שונים (או פשוט לפתוח קמפיין חדש נוסף לקהל יעד שונה, לחלק את התקציב שלכם בין שני הקמפיינים ולבצע ספליט טסטינג גם בקמפיין החדש). כך בכל פעם תעשו שינוי קטן בהגדרת הקמפיין ותבחנו גם קהלי יעד שונים לפי גיל, מגדר, מיקום גיאוגרפי ועוד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here