חשיבות הכרת קהל היעד לחוויית המשתמש
קרדיט freepik

חוויית משתמש היא מושג חשוב מאוד בעולם האתרים והאפליקציות. היא מבטאת את סך כל החוויה שהמשתמש חש בזמן שהוא משתמש באתר אינטרנט או באפליקציית מובייל. איכות חווית המשתמש שלו תקבע כמה זמן הוא יבלה בגלישה באתר או בשימוש באפליקציה, תקבע את דימוי החברה שהוא גולש באתר שלה וגם תשפיע על היכולת של האתר או האפליקציה לגרום לו לבצע פעולות מסוימות. כך, אם גולש נכנס לאתר אי-קומרס, שמכוון לקנייה של מוצרים ברשת, ככל שחוויית המשתמש שלו באתר תהיה טובה יותר, כך יגדל הסיכוי שהוא יבצע רכישה באתר, או לפחות שישאיר את פרטי הקשר שלו. 

מכיוון שלכל אתר עסקי ולכל אפליקציית מובייל יש מטרות מסחריות ועסקיות מובהקות, לאיכות חוויית המשתמש יש חשיבות עצומה, ומדובר באחד מהדברים שבהם יש להשקיע מחשבה ומשאבים בזמן שמבצעים בניית אתרים או אפליקציות. 

הפענוח של זהות קהל היעד שלכם

אחד מהגורמים שיקבעו את איכות חוויית המשתמש באתר שלכם (או באפליקציה), הוא מידת ההתאמה לקהל היעד. לכל קהל יעד של מוצר או שירות, יש מאפיינים ברורים משלו. בדרך כלל החברה שמציעה את שירותיה או מוצריה יודעת היטב מיהו קהל היעד שלה. קהל היעד מאופיין על ידי פרמטרים של גיל, מגדר, מצב סוציו-אקונומי, תחומי עניין בולטים, מיקום גאוגרפי ועוד. 

אם אתם מתכננים בניית אתר או פיתוח אפליקציה חדשה, ואינכם בטוחים מיהו קהל היעד שלכם, חשוב מאוד להתחיל את הפיתוח בבדיקה של הנושא. יש מגוון דרכים לאתר את קהל היעד של המוצר שלכם, והן מתחילות בביצוע חקר שוק מעמיק. כדאי לבדוק מיהם הלקוחות הקיימים של החברה ומה מאפיין אותם. אם מדובר בחברה שרק נכנסת לשוק, יש צורך לבדוק את המתחרים ולהסיק מסקנות לגבי אופי קהל היעד שלהם. רק כאשר אתם בטוחים מיהו קהל היעד ומה מאפיין אותו, ניתן ליישם את התובנות באלו בתוך עיצוב ממשק המשתמש של הנוכחות הדיגיטלית שלכם. 

איך מתאימים את חוויית המשתמש לקהל היעד

כאמור, חוויית המשתמש היא תוצאה של סך כל התחושות שמעורר השימוש באתרים ובאפליקציות. חוויית המשתמש קשורה מאוד לתכנון ולעיצוב של ממשק המשתמש. לאחר שפענחתם מיהו קהל היעד שלכם, במידה והוא לא היה מוגדר באופן ברור קודם לכן, חשוב לתכנן את הממשק בהתאם לממצאים. 

כאשר מעצבים אתר או אפליקציה, בין אם עושים זאת באמצעות חברת UX מקצועית או לא, חשוב מאוד להתאים אותם למאפיינים של קהל היעד. כך למשל, אם קהל היעד של החברה הוא צעיר ובעל זיקה לטכנולוגיה, האפיון הזה יכול להשפיע על התכנון והעיצוב של ממשק המשתמש. באותה מידה, כאשר קהל היעד הוא של אנשים הנמצאים בגיל השלישי, העיצוב של האתר או האפליקציה צריך להיות בהתאם. במקרה כזה, ייתכן ונרצה שהטקסט שמופיע באתר יהיה גדול וברור יותר, לדוגמה. גם כאשר מדובר על גרסאות מובייל של אתרים, ייתכן ועיצוב לקהל מבוגר יכלול מרווח גדול יותר בין כפתורים באתר, או שימוש בצבעים בעלי ניגודיות רבה יותר.   

שיפור יחס המרות והשגת לידים 

בסופו של דבר, כאשר האתר או האפליקציה שלכם מתאימים לקהל היעד, הדבר משפר מאוד את סיכויי ההצלחה שלכם. אתרים שמספקים חוויית משתמש טובה הם אתרים שקל יותר לגרום בהם לגולשים ולמשתמשים לבצע המרות. המרה יכולה להיות מילוי טופס באתר, קניית מוצר או הרשמה לרשימת תפוצה, למשל. בכל מקרה, מלאכת השגת הלידים באתרים מסחריים תהיה קלה בהרבה, כאשר האתר מותאם לקהל היעד מבחינת ממשק המשתמש וחוויית המשתמש שלו. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here