אופניים חשמליים – מה האפליקציות שחסרות לרוכבים?
קרדיט תמונה הרוכב החשמלי

תוכנת ניווט עם שבילי אופניים ואפליקציה לניטור מצב סוללה? "הרוכב החשמלי" מסתכל לעתיד ומשרטט את האפליקציות שצריך לפתח בעולם הדו-גלגלי הממונע

הם ברמזורים, בשולי הכביש, על הטיילת ובכל מקום. אופניים חשמליים הם חלק בלתי נפרד מהנוף התחבורתי והעירוני בישראל. כך גם הקהל שמשתמש באופניים הוא וורסטילי ומגוון. לצד רוכבים חשמליים צעירים הזקוקים לפתרון תחבורתי לבית הספר או האוניברסיטה, אנו פוגשים הורים ממונעים עם ילדים בדרך לגן, שליחים מקצועיים שממהרים לעוד לקוח מרוצה ואפילו גמלאים שמעדיפים דו-גלגלי קל וזריז. 

בשנים האחרונות לאור הביקוש האדיר לקניית אופניים חשמליים, חלה עלייה בטכנולוגיה של הכלים. אופניים חשמליים מאובזרים כיום עם סוללות איכותיות בעלות הספק שלוקח את הרוכב עד כדי 40-50 ק"מ. המנועים המשובחים מעניקים מהירות חלקה וכוח בעליות, בולמי זעזועים הידראוליים שומרים על רכות בנסיעה וגלגלים עבים ממותגי אופנועים מספקים נוכחות בדרכים. 

מצד שני, ישנם עדיין היבטים שנשארו מאחור והגיע הזמן לקדם אותם. בעיקר בכל הנוגע לצגים של האופניים והיכולת שלהם להפוך אופניים חשמליים לחדשניים. בעזרת אתר "הרוכב החשמלי", המספק כיום מידע מקצועי רב בתחום ונחשב לפורטל היחיד בישראל לתחום של אופניים חשמליים, שרטטנו עבורכם כמה אפליקציות שהגיע העת לפתחן. 

אופניים חשמליים עם ניווט איכותי

"הדבר הראשון שצריך להיכנס לצגים הדיגיטליים של האופניים החשמליים זה תוכנת ניווט מובנית", אומרים ברוכב החשמלי, "היום, כשכל-כך קל להפוך כל מכשיר למכשיר חכם, למה שאופניים חשמליים לא יהיו מצוידים עם תוכנת ניווט". 

ברוכב החשמלי מדגישים כי מכיוון שהאופניים גם ככה מאובזרים עם צג דיגיטלי לשליטה על המהירות והתאורה, אין שום סיבה שהאזור הזה לא ינוצל באופן מיטבי. 

"כל מה שצריך זה כרטיס Sim וחיבור לרשת", מסבירים ברוכב החשמלי, "תוכנת ניווט כזו תאפשר להימנע ממבט חטופים ומסוכנים לטלפון הנייד, ויש בה גם אלמנט בטיחותי מהמדרגה הראשונה". 

ברוכב החשמלי מרחיקים לכת ומדמיינים אפליקציית ניווט ייעודית לאופניים חשמליות הכוללת גם דרכי ביניים כמו שבילי אופניים מסודרים (כל רוכב מעדיף אותם ויהיה מוכן לעשות 'עיקוף' למען שביל ראוי), דרכי עפר נגישות וכדומה. 

אופציה נוספת שממליצים לשקול באתר הרוכב החשמלי היא ציון חנויות אופניים חשמליים על גבי המפה לטובת תיקונים וטיפולים. כולל שעות פעילות והשירותים הניתנים במקום. "כל מי שרוכב על אופניים חשמליים ו"נתקע באמצע העיר עם פנצ'ר" יודע עד כמה המידע הזה הכרחי בזמן אמת". 

ניטור תקלות ומצב סוללה

אחד המחוגים הנצפים ביותר בלוח המחוונים ברכב הוא הדלק. המקביל שלו בצג דיגיטלי של אופניים חשמליים הוא מד הסוללה. במרבית הדגמים כיום מדובר במד מאד מיושן עם מספר מצבים שלא מאפשר באמת מעקב. 

"הגיע הזמן שיבואני אופניים חשמליות ישדרגו את מד הסוללה וישנו אותו לאחוזים. כך יהיה יותר קל לעקוב אחר המצב של הבטרייה ולהימנע ממצבים של אופניים ללא אנרגיה. אופניים חשמליים הם כלי כבד השוקל בממוצע כ-25-30 ק"ג. כשהסוללה ריקה קשה מאד לרכוב עליהם למרחק של יותר מכמה מאות מטרים". 

סוגיה נוספת שמציינים ברוכב החשמלי היא ניטור תקלות כמו בעיות במנוע, בעיות בבקר, לחץ אוויר בצמיגים, היחלשות בלמים וכדומה. "אופניים חשמליים הם כלי רכב לכל דבר", אומרים מומחי "הרוכב". לדבריהם, כדאי להציב רכיבים טכנולוגיים וחיישנים המספקים ניטור על מצב המערכות בכל רגע נתון. 

"גם זה אלמנט מציל חיים. הדבר האחרון שאתם רוצים לראות על הכביש זה אופניים חשמליים עם מנוע או בקר תקולים, או רוכב חשמלי 'שנגמרו' לו הבלמים. מערכת לניטור תקלות יכולה להתריע בזמן אמת ולמנוע סיטואציות מסוכנות ומתסכלות". 

איתורן נגד גניבות

גניבת אופניים חשמליים היא "מכת מדינה", לא פחות. לפי נתוני משטרת ישראל, מדי שנה נגנבים רק בתל אביב כ-4,000 זוגות אופניים חשמליים. "ברוכב" מציינים כי יש מספר איתוראנים שמתמודדים עם התופעה אך צריך לבחור את האיכותיים בלבד. 

"מכשירי האיתור המובילים הם אמנם יקרים בכמה מאות שקלים אבל שווים את ההשקעה", אומרים מומחי האתר, "איתורן איכותי שמוסלק במקום מתוחכם יכול גם למנוע את הגניבה עם התראה מבעוד מועד, וגם לאפשר לאתר את האופניים לאחר שנגנבו". 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here