ללמוד הייטק מהבית - מעכשיו, כל אחד יכול
מקור FREEPIK

השתלבות בעולם ההייטק קוסמת כמעט לכל צעיר בישראל כיום. יש לכך כמה סיבות טובות. ראשית, עבודה בהייטק משמעותה לעבוד בסביבה טכנולוגית, בתנאים שהם בדרך כלל מפנקים ביותר וכל זאת בתנאים כלכליים מצוינים. אך המשכורת הגבוהה והתנאים הטובים הם לא הסיבה היחידה. עבודה בתחומי המחשוב היא עבודה מעניינת ומאתגרת עבור רבים. בנוסף לכך, יש הילת קסם מסוימת לעבודה בהייטק בישראל, ולא בכדי היא כבר כונתה "אומת הסטארט אפ".   

ישנם כמה מסלולים שמאפשרים להגיע למשרה בעולם ההייטק. המסלול הראשי הוא באמצעות לימודים אקדמיים של נושאים כמו הנדסה, תכנות ומערכות מידע. בוגרי תואר ראשון שלמדו תחומים אלה באחת מהאוניברסיטאות בישראל הם מבוקשים על ידי חברות תוכנה ומחשבים גדולות וקטנות כאחד. אם הבוגרים סיימו בציונים טובים לימודים באוניברסיטה, הסיכוי שלהם להתקבל לעבודה בהייטק הוא גבוה מאוד. 

מסלול נוסף בישראל שנותן כרטיס כניסה ישיר לעולם ההייטק הוא שירות טכנולוגי ביחידות הסייבר או המודיעין בצה"ל. יחידת 8200, למשל, מצמיחה בוגרים רבים שהם מבוקשים מאוד בחברות סטארט אפ ובחברות טכנולוגיות מובילות שונות. הידע הטכנולוגי שנרכש במהלך שירות ביחידות מהסוג הזה הוא רב ערך מאוד, וגם סיכויי הקבלה של בוגרי היחידות האלו גבוה מאוד בחברות רבות. 

ישנו גם מסלול נוסף. לימודים של מקצועות ההייטק במכללות, בין אם לימודים למטרת תואר או לימודי תעודה שמקנים ידע מעשי – בוגרים של מסלולים מהסוג הזה שמצטיינים בלימודיהם יכולים גם להשתלב בעולם ההייטק בישראל. בוגרי מסלול זה יכולים להיתקל ביותר קשיים, אך אם הם טובים בתחום שבו אותו למדו, יש גם להם את האפשרות להוכיח את עצמם בחברות רבות ושונות.  

איך ניתן ללמוד לימודי הייטק מהבית?

כיום ניתן ללמוד לימודי הייטק גם מהבית. מכללות שונות מציעות מסלולי לימודים שניתן להשלים באמצעות למידה מרחוק. מדובר בלימודי תעודה מעשיים, שבהם ניתן ללמוד את מרבית מקצועות ההייטק המבוקשים כיום. היתרון של לימודים מהבית הוא שניתן לשלב כך ביתר קלות בין עבודה ללימודים, ובנוסף – בתקופה הנוכחית, בשעה ששערי מרבית מוסדות הלימוד סגורים, ניתן לנצל את הזמן הפנוי שיש לרבים כדי להתקדם ולהשתדרג מבחינת רמת הידע המקצועי.  

מה אפשר ללמוד?

לימודי הייטק כוללים את המקצועות המבוקשים ביותר בעולם ההייטק הישראלי. בישראל תמיד חסרים מתכנתים, לדוגמה, ולכן לימודי תכנות יכולים להיות מועילים ביותר. לימודי התכנות הנפוצים במכללות קשורים לפיתוח Web, פיתוח אפליקציות לטלפון, לימודי תכנות של שפות נדרשות כמו Python, Java, PHP ועוד. בנוסף לעולם התכנות, נדרשים גם תחומים כמו בינה עסקית (BI), ניתוח נתונים, מומחים של בסיסי נתונים (בשפת SQL), מומחי Big Data ועוד.  

האם ניתן להשתלב כך בשוק העבודה?

כאמור, בוגרי מסלולי לימודי הייטק מהבית נמצאים בעמדה מעט נחותה יותר ממקביליהם שהם בוגרי אוניברסיטה או יחידה צבאית טכנולוגית מובחרת. אך בכל זאת, מכיוון שהביקוש לאנשי מקצוע טובים בעולם ההייטק הוא גבוה מאוד – תמיד ישנו סיכוי טוב למדי להצליח ולהשתלב בשוק העבודה לאחר לימודים מהסוג הזה. הדבר מצריך רצינות בלימודים, הצטיינות בתחום הלימוד ופרויקטים מעשיים שאותם ניתן להראות. בנוסף לכך, היכולת להרשים בזמן ראיון העבודה ותכונות אישיות חיוביות שונות יכולים לתרום לסיכויי ההשתלבות. בסופו של דבר, כאשר חברות מחפשות עובדים חדשים, הן יבחרו במועמד איכותי גם אם הוא סיים מסלול של לימודי הייטק מהבית. אם אתם שוקלים מסלול לימודים שכזה, בהחלט ישנה אפשרות מעשית שבסיום הלימודים תצליחו להשתלב בתעשיית ההייטק בישראל. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here