תמונה: שאטר סטוק

העולם שלפני הקורונה לא דומה לעולם שאחריו – גם בתחום השיווק. מהן המגמות שיעשו את שנת 2021 בעולם השיווק, ואיך הן צפויות להשפיע על הפעילות שלכם?

העולם כפי שהכרנו אותו השתנה ללא היכר מאז נכנסה הקורונה לחיינו בתחילת 2020. בחלק מהמקרים, מדובר בשינוי לטובה: למשל הנוכחות המוגברת של יותר ויותר אנשים באונליין, נוכחות שהגדילה במאות אחוזים את היקפי המכירות בארץ ובעולם. הגידול בתעבורה ובהיקף הקניות אונליין צפויים להישאר הרבה אחרי שהקורונה תעלם מחיינו, פשוט כי הרבה יותר אנשים מבינים כמה זה קל ופשוט לבצע פעולות באונליין, ולחסוך זמן יקר.

בעולם החדש שבו יותר אנשים נמצאים באונליין אך מצד שני גם התחרות גבוהה יותר, עולם השיווק צפוי להתאים את עצמו ולהפוך לחכם ויעיל יותר. הנה המגמות המרכזיות שיעשו את שנת 2021, ויאפשרו לכם להפיק יותר מכל מהלך שיווקי. 

קבצי cookies – out, טכנולוגיות מתקדמות – In

קבצי ה- cookies, שהפכו לחלק בלתי נפרד מכל קמפיין שיווקי, צפויים בקרוב להיעלם מהעולם. זאת בעקבות הרצון לשמור על פרטיות המשתמשים כחלק מחוקי הפרטיות הבינלאומיים (ה- GDRPR). רצון שהוביל למשל להכרזה של גוגל לפיה היא מתכוונת בקרוב להפסיק לתמוך בקוקיז צד שלישי בדפדפן הכרום. גם אפל הוציאה הודעה על פעולות צפויות משלה, שנועדו לשמור על פרטיות המשתמשים.  

הודעות אלו, בצירוף החסרונות המובנים של ה- cookies (כמו רמת דיוק נמוכה ושרידות של עד חצי שנה בלבד), הובילו לצמיחה של הטכנולוגיה שכנראה תהפוך בשנים הקרובות למחליפה של שיטת ה- cookies: טכנולוגיית ה- FingerPrint. ארגונים רבים בארץ ובעולם כבר משתמשים בכלי ה- FingerPrinting כדי לשפר את יחסי ההמרה, בזכות יתרונותיהם הרבים: רמת דיוק ואמינות גבוהה, איסוף מגוון רחב של נתונים, יכולת לאסוף נתונים גם כאשר הגולשים משתמשים בגלישה בסתר או בחוסמי מודעות ורמת שרידות גבוהה של עד שנה. 

הודות לכלי ה- FingerPrint שפיתחה חברה הפרסונליזציה טוויק כבר לפני מספר שנים, הכלים שהיו זמינים עד כה רק לחברות גדולות הופכים לנחלתם של עסקים קטנים ובינוניים. 

אוטומציה של האופטימיזציה: הקץ לטסטים ידניים?

אחד האמצעים החשובים בארגז הכלים של כל מפרסם, הוא היכולת לבצע אופטימיזציה למהלכים שיווקיים באמצעות טסטים השוואתיים (דוגמת A/B Testing). על הנייר, אפשר לבצע טסט לכל אחד ממאות רכיבי הקמפיין, אך מה קורה בשטח? צריך להגדיר את הטסט, ליצור events בגוגל אנליטיקס, לעקוב אחרי הנתונים של הגרסאות השונות, לקבל החלטה ולעגן אותה במערכת ניהול התוכן. על התהליך הזה יש לחזור בכל רכיב שרוצים לשנות, באופן שגוזל זמן יקר, עלול לגרום לפספוס רכיבים חשובים ולטעויות אנוש. 

בשנים האחרונות, בעקבות ההתפתחות של רכיבי AI ו- BI (בינה מלאכותית ובינה עסקית), גם עולם השיווק מתחיל להרוויח: מערכות פרסונליזציה חכמות, דוגמת המערכת של twik, עושות שימוש ברכיבים אלו כדי לנתח את המאפיינים ודפוסי ההתנהגות של הגולש – ולהציג לו את התכנים הרלוונטיים ביותר עבורו. כתוצאה מכך עולה יחס ההמרה והיקף המכירות. הכל בצורה אוטומטית, במינימום התערבות אנושית. 

אפליקציות ותוספים להגדלת המכירות

לאורך העשור האחרון היינו עדים לעלייתן של פלטפורמות שיווק שונות, שמאפשרות לכל בעל עסק לייצר נוכחות אינטרנטית: מ- wix שמאפשרת לכל אחד להקים אתר אינטרנט תוך דקות – ועד פלטפורמות דוגמת שופיפיי שמאפשרות להקים חנות אינטרנטית בקלות. קפיצת המדרגה הבאה היא פיתוח אפליקציות ותוספים שהופכים את מלאכת המכירות לאוטומטית ופשוטה באותה המידה. 

מגמה זו כבר מקבלת ביטוי בשטח, דרך האפליקציה של טוויק לפרסונליזציה בשופיפיי: בעזרת הכלים המתקדמים של טוויק, מוצגים לכל גולש שמגיע לחנות השירותים והמוצרים המתאימים עבורו, בהתאם למאפייניו ודפוסי השימוש שלו. באופן זה מנטרלת האפליקציה את עומס היתר שיכול למנוע שיתוק, וממקדת את הגולש במוצרים שיגדילו את הסיכוי לביצוע רכישה. 

העולם ממשיך להשתנות במהירות, ועמו גם הכלים השיווקיים שעומדים לרשותכם.
כל שנותר הוא להפיק מהם את המקסימום. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here