קרדיט תמונה: FREEPIK

תחום ה-QA, או בדיקות התוכנה, נחשב אל אחד מן המקצועות הכי וותיקים שיש בתחום ההייטק. כמעט מאז שהומצאו התוכנות של המחשב, נדרש המון כוח עבודה מיומן אשר יבדוק את כל אותן התוכנות, גם במקרים אשר בהם המשתמש מפעיל אותן בשימוש מאוד סביר וגם כאשר מוזן המון מידע שגוי אל התוכנות. 

אז מה בעצם עושה בודק התוכנה ואיך אפשר להיכנס אל התחום ולהשתלב בכל מיני חברות הייטק שונות, במשרה שהיא מאוד מבוקשת וגם מתגמלת? איש QA או בודק תוכנה לומד איך בעצם לקרוא את המסמכים המדויקים לצד הנחיות מדויקות איך לבדוק כל תוכנה ותוכנה ומבצע את הבדיקות השונות זו אחר זו. 

בודקי התוכנה משמשים היום בהמון חברות שונות לבניית אתרים, בבתי תוכנה גדולים ואפילו בתעשייה הביטחונית שלנו. גם גופים פיננסיים גדולים מאוד במדינת ישראל ובעולם מעסיקים המון בודקי תוכנה כחלק מן הצוות הפנימי, בשביל לבדוק תוכנות אשר כותבים מתכנתים שעובדים בחברה.

מה באמת לומדים?

כאשר אתם לומדים קורס של בדיקת תוכנה, אתם בעצם לומדים את כל העקרונות הבסיסיים שיש בתפעול התוכנות השונות בסביבות עבודה שונות וכן גם לומדים את הדרך שבה בעצם כותבים את כל מסמכי הבדיקות ואת הדרך הכי נכונה לקריאה שלהן. 

בודקי התוכנה המיומנים יותר לומדים גם לכתוב את הבדיקות האוטומטיות ולזהות דפוסים שהם לא תקינים בתפעול של התוכנה הקיימת.

כלים לבדיקות התוכנה

הרעיון של ההבטחה הגדולה של האיכות הפך להיות מאוד נפוץ כבר במלחמת העולם השנייה, כבר שם השקיעו בכל מיני בדיקות של פגמים אצל כלי הנשק. מאז כבר רצו הרבה מאוד טסטים בעולם הבדיקות ואלה השתכללו בצורה פשוט נפלאה. 

כיום מקובל מאוד לשלב בין הבדיקה הידנית אשר בה הגורם האנושי משחק את התפקיד המרכזי, מבוסס על כל הידע והניסיון והמיומנות שיש לאנשי ה – QA ועל הכלים האוטומטיים, אשר נועדו לזהות כל מיני באגים ולבצע אנליזה ואופטימיזציה בשלל רחב של פלטפורמות בו זמנית ועל כמות פשוט עצומה של נתונים.

לימודי תכנות לתיעוד של באגים

מעבר לאמור, היום קיימות שלל תוכנות אשר משמשות לתיעוד של פעילות בלתי תקינה של התוכנות, או "באגים".  אלה, בתור שלהם, עוברים אל המתכנתים אשר כתבו את התוכנה ולאחר שהם תיקנו אותם נבדקת מחדש בדיוק אותה פונקציונליות בשביל לבדוק אם באמת הבאג תוקן. לסיכום, בדיקות של תוכנה מאפשרות להיכנס אל עולם ההייטק בתחום מאוד מרתק בעל דרישה שהיא גוברת והולכת. למעשה, רוב בתי התוכנה היום זקוקים להמון בודקי תוכנה נוספים בשביל לוודא את האיכות של המוצר המוגמר אשר הן מתכנתות. 

לימודי בדיקות תוכנה מכשירים היום את הצוות העתידי של ה-QA אשר יהיה חלק מהחוד של החנית בתחום הזה בעתיד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here