פונטים זולים בעברית – מה זה ואיך אנחנו יכולים להיעזר
קרדיט pexels

כל מיש עובד עם מעבד תמלילים או תוכנות גרפיות שונות, יודע שיש לו רשימה מובנית של פונטים מסוגים שונים. מדובר על רשימה שאנחנו מקבלים עם התוכנה עצמה ויכולים להשתמש בה לצרכים שונים. חלק מהפונטים בנויים לכל השפות, אחרים בנויים לשפות ספציפיות.

על כן, כשאנחנו רוצים להשתמש בפונט מסוים בעברית, הרי שעלינו לוודא שאכן זה אפשרי, מאחר וייתכן מאוד שדווקא אותו פונט איננו מותאם לעברית אלא רק לשפות זרות, בדרך כלל אנגלית. איך אנחנו יודעים את זה? בתוכנות שעובדות על עברית, כמו למשל תוכנת וורד, אנחנו נמצא ברשימת הפונטים, ליד כל פונט שאפשר להשתמש בו בעברית, את אותיות א-ב. ככה אנחנו יודעים שאנחנו יכולים להשתמש בו לצרכים שלנו בעברית.

מה עושים אם אנחנו רוצים להשתמש בפונטים אחרים שלא נמצאים בתוכנה? לשם כך, אפשר למצוא באינטרנט פונטים זולים בעברית אשר נמכרים על ידי חברות שונות. מדובר על חברות עיצוב שיוצרות פונטים ומוכרות אותם. חלק מהחברות מציעות גם פונטים בחינם, אחרות מציעות רק פונטים בתשלום, בין אם מדובר על פונטים במחיר מוזל, ובין אם מדובר בפונטים יקרים.

כיצד אנחנו יכולים להשתמש בפונטים בתשלום

בעקרון, אם אנחנו מוצאים פונטים זולים בעברית ואנחנו מעוניינים להשתמש בהם, אז מן הסתם ברגע שאנחנו משלמים עליהם לחברה שייצרה אותם, ואנחנו מקבלים את הרישיון לשימוש בהם, אז אנחנו יכולים להפעיל אותם בכל תוכנה שמאפשרת לנו להגדיר פונטים חיצוניים.

כך למשל, ישנן תוכנות כתיבה, תוכנות עיצוב ועוד, אשר אפשר להוסיף להן פונטים חיצוניים, כאלה שאינם מגיעים ביחד עם התוכנה. זה יכול להתאים בעיקר לכל מי שמתעסק בעיצוב גרפי, זה יכול להתאים לכל מי שמתעסק בכתיבה ובכלל לכל מי שמעוניין להשתמש בפונטים לצרכים שונים ומעדיף שלא להשתמש במה שהחברות מספקות דרך התוכנות, אלא בפונטים חיצוניים.

כיצד לבחור את הפונט הנכון עבורנו

יש פה עניין שמורכב מכמה נקודות. בשלב הראשון, אנחנו צריכים להחליט בכלל מה אנחנו מחפשים, איזה סגנון, איזו צורה של פונט. לשם כך עלינו להבין מה אנחנו צריכים, איך אנחנו רוצים לסגנן את הטקסט או את העיצוב שלנו. סביר להניח שאנחנו נבחן תחילה מה יש בתוכנות עצמן ואם לא נמצא שם משהו מיוחד, אז נלך לחפש במקומות אחרים.

בשלב השני, אנחנו צריכים לבחון, כמובן, מה יש בחוץ, מה אנחנו יכולים למצוא אצל מעצבים וגורמים אחרים שמספקים פונטים זולים בעברית או כל פונט אחר.

בשלב השלישי, אנחנו אמורים לבדוק האם וכיצד אנחנו יכולים לשלב את הפונט בעבודה שלנו. באופן מעשי, איך זה עובד. אנחנו צריכים לעשות את זה לפני שאנחנו משלמים על הפונט בשביל שלא יווצר מצב לפיו קנינו פונט שלא נוכל לעבוד איתו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here