הרעיון שלכם שווה הרבה כסף
קרדיט תמונה: depositphotos

זו קלישאה אמנם שחוקה, אבל האמת היא שהמוח היהודי בהחלט מצטיין בפיתוח רעיונות חדשניים ומקוריים. הרעיונות האלה גם מכניסים הרבה מאוד כסף בחלק מהמקרים. אם גם לכם צץ רעיון מופלא בחלום, או אם ברגע של הארה גיליתם בדיוק מה חסר בעולם הזה כדי להפוך אותו לטוב יותר – יש מצב שיש לכם פטנט. לפני שאתם רצים להפיץ את הבשורה כדאי שתבינו מה זה אומר, איך רושמים פטנט וכמובן: כמה זה יעלה לכם.

לפני הכול: ודאו שאתם מקוריים

תתפלאו, אבל יכול מאוד להיות שאתם לא באמת היחידים שחשבתם על זה. אם מישהו הקדים אתכם במרוץ הזה והגיש בקשה להכרה בפטנט שלו ולו רגע לפניכם, כנראה שהרעיון שלכם יחזור למגירה, טוב ככל שיהיה. במילים אחרות, לפני שתתחילו להגיש בקשות, למלא טפסים או לייצר אבטיפוס, רצוי וחשוב להתחיל מבדיקה יסודית שתבטיח לכם שאתם מקוריים באמת. בשלב הזה תוכלו להיעזר בחברת Top Patents המנוסה בעריכת פטנטים ובליווי יזמים בתהליך הזה. יש לה לא מעט יתרונות אבל הנה אחד משמעותי: יש לה גישה למאגרי מידע רבים, כאלה שלא עונים לשם "גוגל".

תכנון אבטיפוס

אחרי שווידאתם שהשטח ערוך ומוכן לרעיון הנדיר שלכם, הגיע הזמן לצלול פנימה ולהתכונן לשלב הבא: עריכת הפטנט. עורכי פטנטים מקצועיים ומנוסים, כדוגמת צוות Top Patents, יעזרו לכם לעשות את זה, ובהחלט רצוי להיעזר בהם כדי לחסוך זמן יקר והמון עלויות, ובשלב הזה תתחילו לתכנן גם אבטיפוס. אתם לא צריכים לייצר את המוצר עצמו, כמובן, ואין סיבה להשקיע את העלויות הגבוהות בפיתוח כבר בשלב מוקדם כל כך. הדמיה או ייצור המנגנון המרכזי בלבד – גם הם יספיקו.

כמה עולה רישום פטנט?

השאלה המתבקשת היא שאלת המחיר, וחשוב לתכנן מראש את התקציב שלכם, הרבה לפני שתיכנסו למסע מפרך ויקר. אלא שיש לא מעט עלויות שקשה לנבא מבעוד מועד. למשל, עורך הפטנטים שלכם יכול לעזור לכם הן בבחינת המוצר והייתכנות העסקית, הן בבחינת מאגרי המידע והן בהגשת הבקשה ובהתקשרות מול רשם הפטנטים. בנוסף יצפו לכם עלויות נוספות בדמות אגרות שונות, עלויות לפיתוח אבטיפוס ועוד. אז קשה לומר בדיוק כמה עולה לרשום פטנט, אבל כדאי להיערך לתהליך ארוך (שעשוי להימשך שנים) ויקר (עשרות אלפי שקלים ואף למעלה מכך).

אז האם זה משתלם?

הדרך היחידה להשיב על השאלה הזו היא לבחון את העלויות שלכם טרם תחילת התהליך – ולהבין מה המחיר שתצטרכו לקבוע ובתוך כמה זמן תכסו את ההשקעה ותתחילו להרוויח והרבה. אם המספרים לטובתכם הרי שהתהליך המורכב הזה משתלם. בסופו של דבר תקבלו לידכם פטנט שמבטיח לכם בלעדיות, ויש ערך עצום באישור המיוחל הזה, בעיקר ברמה הכלכלית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here