דניאל מסטר מנפץ 5 מיתוסים נפוצים על קידום אתרים אורגני

אין ספק בחשיבות של קידום אורגני לכל אתר כיום, לא משנה אם מדובר באתר של עסק קטן או גדול, באתר חנות או באתר שהוא פורטל תוכן. הקידום האורגני עוזר לבעל העסק לבנות מוניטין טוב יותר לעסק ולבעליו, ממתג את העסק בדרך שתבחרו לקדם בה את העסק וכמובן גם משמש כצינור להזרמת תנועה עקבית וממוקדת ממנוע החיפוש של גוגל לאתר העסק. 

אנו לא נחשבים למנפצי מיתוסים אלא סתם אנשים שאוהבים את התחום בו אנו עובדים ולקדם את הלקוחות שלנו לתוצאות הראשונות בגוגל אבל זה תמיד יכול להיות כיף ומאתגר להפריך כמה מיתוסים, אבל ממש בקטנה.

#1 – האם אפשר לקדם את האתר שלנו בעצמנו?

לא כל אחד יכול להתקבל לקורס טייס, לא כל אחד יצליח לסיים לימודי רפואה, לא כל אחד יש לו יכולת להבין שפות תכנות ולא כל אחד יש לו לב חם וקר בו זמנית כדי לטפל בבעלי חיים כולל ניתוחים וטיפולים רפואיים שאדם ממוצע לא יכול לבצע אותם בעצמו. ללמוד קידום אתרים כמעט כל אחד יכול לעומת זאת. גם אנשים שהיום עובדים בחברות קידום אתרים – לקחו קורס קידום אתרים בגוף כזה או אחר, למדו את התחום, החלו להתנסות והחלו לעבוד בו עד שצברו ניסיון לאורך השנים כדי להפוך למקדמים טובים וותיקים יותר. אין זה אומר שאתם לא יכולים ללמוד קידום בעצמכם ולקדם את האתר שלכם אך אנו בספק כי תיקחו קורס קידום אתרים ותשקיעו זמן רב במהלך החודש בקידום עצמאי של האתר שלכם וזאת משום שיש לכם את הצורך לתפעל את העסק שלכם. 

#2 – כמה זמן לוקח ללמוד קידום אורגני?

קורס דיגיטלי בתחום של קידום אורגני לצורך העניין יכול להיות קורס של כמה עשרות שעות מוקלטות. כלומר שאם תשקיע 8-10 שעות צפייה בלימודים ביום או קצת פחות מכך תוכלו בתוך שבוע-שבוע וחצי לכסות את הידע התיאורטי בתחום. כמובן שהלמידה לא תהיה אפקטיבית ואת רוב הדברים לא תזכרו אבל זה בערך הזמן שלוקח ללמוד מושגים רבים, כלים ותהליך של עבודת קידום אפקטיבית. רק הניסיון שלכם בשטח של קידום אתרים לעצמכם, לחבריכם או ללקוחות שלכם – הניסיון הזה הוא זה שיהפוך אתכם למקדמים איכותיים וטובים יותר – וזה יכול לקחת שנים. קורס קידום מקצועי שלאחר תוכלו להתחיל לעבוד בתחום, כולל התנסות מעשית במהלך הקורס – אורך כמספר חודשים.

#3 – "זה הדבר הכי חשוב בתהליך קידום אתרים אורגני"

קשה לנו לשמוע או לקרוא מאמרים באינטרנט לצורך העניין – של מומחי קידום כאלה ואחרים שאומרים "זה הדבר הכי חשוב בקידום האורגני". לדוגמה: אופטימיזציה של תוך האתר היא הדבר הכי חשוב בקידום האורגני", "קישורים חיצוניים זה הכי חשוב", "תוכן איכותי וייחודי באתר זה הכי חשוב" וכך הלאה. חשוב להבין כל אחד מהמרכיבים הללו ועוד מרכיבים רבים אחרים הם קריטיים להליך הקידום האורגני של האתר שלכם. כל אבן שתבנו בשביל של האתר שלכם תאפשר לכם ללכת עוד צעד קדימה במעלה תוצאות החיפוש של גוגל. לעתים גם יש עדכונים של גוגל שמשנים את כללי המשחק וכדאי להיות ערניים להם.

#4 – לקדם ביטויי מפתח ראשיים

נניח שיש לכם אתר שמקדם תוספים לטיפול בסוכרת. הרעיון הוא תוסף טבעי להפחתת בעיות הסוכרת או לטיפול ממש בבעיית הסוכרת. נניח שהתוסף שלכם הוא קסם והוא מדהים והוא באמת עובד. אם לא תקדמו את הביטויים הנכונים הרי שגם האנשים הנכונים לא ייחשפו לתוסף שלכם. לדוגמה קידום הביטוי "סוכרת" או "סוכרת סוג 2" אלו הביטויים המרכזיים הקשורים בנושא האתר שלכם ואולי יש להם הכי הרבה חיפושים חודשיים בגוגל בנושא זה אבל מדובר בביטויים כלליים שמי שמחפש אותם גם יכול להיות סתם מחפש מידע על סוכרת לעבודה באוניברסיטה, או בן משפחה של חולה סוכרת שרוצה לקרוא עוד את התסמינים של המחלה או אדם שמפחד שיש לו סוכרת ורוצה לקרוא על התסמינים של המחלה וכו'. אלו לא לקוחות בשלים לרכוש תוסף כדי לפתור את בעיית הסוכרת שלהם ולכן חבל להשקיע זמן, כסף ומשאבים לקידום ביטויים אלה.

#5 – פידבקים באתר של חברת הקידום

לצערנו הרבה הרב חברות קידום או מקדמים בתחילת דרכם מזייפים פידבקים או בתמורה לעבודה חינמית של כמה חודשים מבקשים פידבקים מבעלי עסקים כאלה ואחרים. אותם בעלי עסקים אומרים להם "תכתבו משהו בשמי כבר הכול בסדר אני מאשר" ואז אלו הפידבקים שאתם קוראים אצל אותן חברות. כמובן שחברות קידום מובילות לא יסתכנו בשטויות כאלה ויש להן מספיק לקוחות כדי לקבל פידבקים אותנטיים אבל בגדול לא כדאי להסתמך על הפידבקים הללו בלבד וכי כדאי לקרוא פידבקים של אנשים אחרים בגוגל מיי ביזנס, ברשתות החברתיות או לצפות בפידבקים מצולמים.

*תודה לדניאל מסטר מחברת מסה מדיה על סיוע בהכנת הכתבה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here