עימוד
קרדיט freepik

תחום השיווק והפרסום מושך אליו עוד ועוד צעירים וצעירות, וגם מבוגרים ומבוגרות שרוצים ליהנות ממשרות מרתקות עם שכר נאה. בפרט יש ביקוש ללימודים שמתמקדים בשיווק בדיגיטל – מגמה טבעית לנוכח העלייה המשמעותית מאוד בחלקו של הדיגיטל בעוגת הפרסום והעובדה שיותר תקציבים מושקעים בכך מאשר בכל מדיה אחרת (כולל הטלוויזיה). כשרוצים ללמוד פרסום ושיווק בדיגיטל, חשוב לוודא שהקורס כולל את הנושאים הבאים:

קידום אתרים אורגני

קידום אורגני, פעולה שמוכרת גם בשם SEO, היא עדיין הבסיס של מרבית אסטרטגיות השיווק בדיגיטל. זוהי גם הפעולה שמניבה את התועלת הגבוהה ביותר, כשהיא מבוצעת נכון כמובן, ולכן כל לימודי שיווק ופרסום שמכבדים את עצמם חייבים לכלול שיעורים בנושא זה.

דגש נוסף הוא שילוב בין הפן התיאורטי לפן המעשי, כולל לימוד שימוש בכלים שמאפשרים לבצע מחקר מילות מפתח, מחקר מתחרים, בניית פרופיל קישורים ופעולות נוספות שהן חלק בלתי נפרד מה-SEO.

שיווק ברשתות החברתיות

ככל שאנחנו מבלים יותר זמן ברשתות החברתיות – פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין, יוטיוב, טיקטוק ועוד – כך כדאי יותר להקדיש תשומת לב ומשאבים אחרים לשיווק ופרסום באמצעותן. הפוטנציאל הרב של שיווק ברשתות חברתיות נובע גם מהיכולת ליצור אינטראקציות בגובה העיניים עם הלקוחות, גם אלה הקיימים וגם אלה העתידיים, וכך לרכוש את האמון שלהם. עוד סיבה טובה לפופולריות של פרסום בפייסבוק, אינסטגרם וכו\' היא פוטנציאל הוויראליות של תוכן איכותי.

בהתאם קורס שיווק ופרסום איכותי כולל שיעורים שמוקדשים ללימוד הכללים הנכונים לשימוש ברשתות החברתיות כזירה להשגת לקוחות.

כתיבת תוכן

"תוכן הוא המלך" היא אחת הקלישאות המקובלות של שיווק בדיגיטל – וגם אחת המוצדקות. תוכן איכותי מבטיח כאמור חוויית משתמש מיטבית באתר, וגם ברשתות החברתיות הבסיס הוא תוכן ברמה גבוהה, ועוד מקום שבו נדרשת כתיבת תוכן מדויקת וממוקדת הוא מודעות ממומנות (בפייסבוק או בגוגל).

בהתאם לימודי שיווק ופרסום כוללים גם כתיבת תכנים מסוגים שונים, ואפילו קופירייטינג – כדי שהבוגרים יוכלו להתקבל לחברות מובילות כגון משרד פרסום ירדן דיגיטל ולספק ללקוחות שלהם ערך אמיתי.

עיצוב

גם אם המלך הוא כאמור התוכן, אי אפשר להתעלם מהעובדה שאנחנו חיים בעידן ויזואלי. הנראות של כל אתר משפיעה במידה ניכרת על חוויית המשתמש, וכמובן שבפייסבוק ואינסטגרם תכנים עם תמונות מוצלחות זוכים לביצועים טובים בהרבה מאלה שמגיעים בלי תמונה או עם תמונה משעממת. בהתאם כדאי ללמוד במסגרת קורס שיווק ופרסום גם עיצוב – הן ידע תיאורטי וגם שימוש בכלים רלוונטיים כמו למשל פוטושופ. למעשה הקורסים האיכותיים באמת יכללו גם עריכת וידאו, לפחות בסיסית, כך שהבוגרים שלהם יוכלו ליצור עבור לקוחותיהם גם סרטונים מכל הסוגים (סרטי תדמית, מדריכים מצולמים, תיעוד בלייב של ביצוע עבודות שונות ועוד).

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here