כמה נתונים יבשים על גוגל:

  • 5 מיליארד חיפושים ביום
  • החיפושים בגוגל צומחים ב – 10 אחוז כל שנה
  • 35 אחוז מהחיפושים אחר מוצר מסוים מתחילים בגוגל

ואלו רק חלק מהנתונים העולמיים של ענקית החיפוש העולמית. הפתגם ״אם אתה לא שם אתה לא קיים״ אינו עוד פתגם חסר משמעות מבחינת בעל אתר אינטרנט

כל מי שמתעסק בעולם הדיגיטל או בעל עסק שיש לו אתר אינטרנט לא מן הנמנע ששמע את המילים  SEO, קידום אורגני, תוכן , מאמרים בוריאציות כאלה או אחרות.

כולם מתחילים להבין שלרצות את גוגל זה חשוב ולהיות במקומות הראשונים במילות המפתח הקשורות לעסק שלך זה כוח ואפילו יותר חשוב מזה – זה שווה הרבה מאוד כסף.

קידום אורגני SEO בקצרה

כנראה שרוב קוראי מאמר זה כבר מכירים את המושג קידום אורגני אך לטובת אלו שלא סגורים על הנושא אסביר בקצרה על התחום ששינה את האינטרנט:

״קידום אורגני״ (SEO) הוא מכלול הדברים שמבצעים שמקדמי אתרים כדי לשפר את המיקום של האתר שלהם בגוגל בלי לשלם כסף למודעות ממומנות, גוגל בוחנת את האתרים ברשת והאתרים שנותנים את התועלת הגבוהה ביותר לגולשים מגיעים למקומות הראשונים.

איך בפועל זה עובד?

גוגל רוצה להציג למשתמשים שלה את התוצאות הרלוונטיות ביותר ובעלות הערך המוסף הגדול ביותר, לכן הציבה החברה קריטריונים מסוימים שהאלגוריתם של גוגל בוחן בכל אתר ואתר וכך גוגל ״מדרגת״ את האתרים וקובעת את סדר מיקומם במנוע החיפוש.

הסטנדרטים של גוגל מאוד נוקשים ומשתנים כל הזמן, הסטנדרטים הם: קישורים מאתרים חיצוניים, תוכן האתר ועוד.

התוצאות בעלות הערך הגבוה ביותר יופיעו במקומות הראשונים מיד לאחר המודעות, תוצאות אלו נקראות ״תוצאות אורגניות״, והמודעות שלצידן רשומה המילה ״מודעה״ הינן מודעות PPC שבעל האתר משלם לגוגל כדי להופיע שם (תוצאות ממומנות).

״התוכן הוא המלך״, האמנם?

התוכן כבודו במקומו מונח, תוכן איכותי מקדם אורגנית בצורה פנטסטית וכמובן משדר מקצועיות ויוצר אמון אצל הגולש.

ישנה דעה רווחת אצל אנשים רבים כי את רוב המאמצים והמשאבים יש להשקיע בתוכן איכותי אך גוגל לא מדרגת את אתרכם רק על פי התוכן, חוויית המשתמש באתר והאופן בו הוא בנוי הם מאפיינים חשובים מאוד שלא כל מקדם אתרים (פרטי או עסקי) שם עליהם דגש.

חשוב לעבוד מול חברה לבניית אתרים ששמה דגש על ה SEO עוד משלב האפיון של האתר. כך שיהיה קל יותר לקדם אותו בהמשך. יש לא מעט טכנולוגיות היום שגוגל מטמיעה במנוע החיפוש שהיכולת להטמיע אותם היא אך ורק אצל חברת הפיתוח, היות ומדובר בשינוי טכני בקוד האתר.

בניית אתר ידידותי לגוגל – על מה חשוב לשים דגש?

אופטימיזציה באתר בנושאים הבאים תיצור תשתית חזקה לקידום אורגני יעיל ומהיר:

אופטימיזציה לכותרות בקוד האתר- כותרות H1-H6

כאשר גוגל סורקים דף באתר הם סורקים את קוד הדף, את כותרות הדף נהוג לסמן בקוד באמצעות תגיות H1, H2, H3 וכן הלאה עד H6.

תגית ה H1 היא בעצם הכותרת הראשית בדף ולכן צריכה להופיע רק פעם אחת, התגיות הבאות הן כותרות משנה ולכן צריכות להיות מסודרות בצורה כרונולוגית.

דוגמא לאיך תגיות כותרת אמורות להראות בקוד בצורה נכונה:

  • <h1>כותרת ראשית לדף</h1> – אסור לשים יותר מכותרת H1 אחת בעמוד.
  • <h2>כותרת משנית לנושא</h2>
  • <h3>כותרת משנית לכותרת המשנית</h3>

כדי לערוך את כותרות העמוד בתוכן שלנו נכנס לעריכת העמוד ובתיבת הטקסט הויזואלי נוכל לבחור איזה סוג כותרת תהיה הכותרת שסימנו, בנוסף אם נעבור ל ״עורך טקסט״ במקום ויזואלי נוכל לראות איך הכותרת נראית בקוד.

אופטימיזציה של תמונות

תמונות מוסיפות המון לנראות האתר ויכולות לתת הסבר מעולה במדריכים, בתוכן שאתם מוסיפים לאתר מאוד כדאי שיהיו תמונות  מכיוון שהן תורמות לקידום האורגני במאמר/דף מידע.

אך מלבד להוסיף תמונות כדאי מאוד גם לטפל בנושאים הטכניים הקשורים לתמונות ולכן כדאי שהתמונות לא ישקלו משקל רב,יעברו כיווץ ומאוד חשוב להוסיף תיאור איכות לטקסט האלטרנטיבי בתמונה (ALT).

מבנה URL באתר

כך נראה קישור שלא מותאם לקידום אורגני – "www.website.com/item232?=219", סלאג URL המותאים לקידום אורגני צריך להיות ידידותי לגולש ובכך ידידותי למנועי החיפוש.

קישור שיכיל את הקטגוריה של הדף המיועד ואחריו תיאור (קצר וקולע) על הדף יהיה ידידותי יותר ומותאם לSEO.

דוגמא לקישור נכון: "www.website.com/sport/soccer-championship" כמו שניתן לראות הקישור מכיל קטגוריה שתחתיה מופיע הפוסט או הדף המיועד עם תיאור קצר שרצוי שיכיל מילת מפתח.

כדי לשנות את שם הכתובת בוורדפרס נכנס בהגדרות ל״מבנה קישורים״ ונבחר באופציה מזהה הפוסט:

כעת כשנפתח עמוד חדש ניתן יהיה לשנות את שם הכתובת כרצוננו בדף עריכת העמוד, נעשה זאת על ידי לחיצה על ״עריכה״ בקישור ישיר (נמצא מתחת לכותרת).

מפת אתר ופירורי לחם

שני כלים שיעזרו לגולשים שלכם ולמנועי החיפוש להבין איך האתר בנוי לפי דפי אב והדפים המשניים הקשורים לכל דף.

בכך שתיצרו מפת אתר (XML) תעזרו לגוגל לסרוק את האתר שלכם בסדר הנכון ולהבדיל בין הדפים החשובים והנושאים הגדולים לבין הדפים המשניים באתר.

פירורי לחם הם נתיב התוכן שבו הגולש צופה בכל עמוד באתר לדוגמא:
״דף הבית > בלוג > כתבה על SEO״.

את שני הכלים ניתן להטמיע בקלות עם התוסף Yoast SEO שעליו עוד נדבר בהמשך.

רספונסיביות

כאשר אחוז רב מהגולשים באינטרנט עושים זאת דרך מכשיר המובייל שלהם, בעלי אתרים לא יכולים להישאר אדישים לעולם המובייל ולכן התאמת האתר למכשירים נוספים מלבד המחשב (פלאפונים או טאבלטים) היא בגדר חובה.

מלבד רספונסיביות למכשירים שונים, חשוב שהאתר יהיה מותאם גם למגוון הדפדפנים השונים ויוצג בצורה מדויקת בכולם.

גוגל כמובן מייחסת חשיבות גבוהה לנושא ומדרגת אתרים עם רספונסיביות מלאה בדירוג גבוה יותר.

מהירות האתר

מהירות היא אחד הנושאים החשובים ביותר כיום בעולם הדיגיטל, גולשים מאבדים עניין אם המידע לא מגיע אליהם במהירות ולכן ינטשו אתר איטי.

לכן כבר בשלב בניית האתר יש להפוך את האתר למהיר יותר, ליצור אופטימיזציה בקול ולא להעמיס יתר על המידה.  בנוסף שימוש בזיכרון מטמון מועיל מאוד למהירות טעינת האתר ולשם כך ניתן להשתמש בתוסף WP Rocket שגם הוא יוזכר בהמשך המאמר.

אחסון האתר בשרת מהיר הוא בעל משמעות קריטית למהירות האתר ולכן יש לבחור בשירות אחסון מהיר  המתאים למימדי האתר.

במקרים מסוימים מומלץ לפנות לחברה שמספקת שירות שיפור מהירות לאתר אינטרנט שתבצע את העבודה, חשוב להדגיש שמי שבודק את מהירות האתר באמצעות Google Page Speed אז צפוי לראות תנועות בציון מהירות בגלל שהם משפרים את המנוע באופן שוטף.

שיתוף ברשתות חברתיות

כדי שהאתר שלכם ותוכנו יוכל להגיע למספר רב ביותר של אנשים כדי מאוד ליצור אפשרות של שיתוף לכל דף באתר.

כפתורי שיתוף לרשתות החברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, ווטסאפ ורשתות חברתיות נוספות הם טריגר מעולה לגולשים לשתף את חבריהם ברשתות בנושא מעניין באתר שלך.

יותר שיתופים ייצור טראפיק גבוה לאתר מה שיחזק את איכות האתר והתכנים בעיני מנועי החיפוש וישדרג את דירוג האתר.

שימוש בתגיות Meta

תגיות הmeta הן אופטימיזציה נוספת הנמצאת בקוד האתר, תפקיד התגיות הן לתאר מידע על אתר האינטרנט למנועי החיפוש.

יש שני סוגי תגיות מהותיות:
תגית ה-Meta Title הנועדה לתאר את כותרת העמוד עבור מנועי החיפוש וכך היא תוצג בתוצאות החיפוש, ותגית ה-Meta Description אשר נועדה לתת תיאור לדף  (תופיע מתחת לכותרת) עבור מנועי החיפוש ותוצג בתוצאות החיפוש.

כמו ביצירת מפת אתר גם את התגיות ניתן לערוך באמצעות התוסף Yoast SEO.

תוספים מומלצים לבניית אתר מותאם בגוגל:

וורדפרס היא מערכת קוד פתוח הפופולארית ביותר כיום בעולם, לוורדפרס ספרייה ענקית של תוספים שנבנו על ידי משתמשי המערכת שעוזרים לשפר את המערכת ומייעלים את תהליך בניית האתר ותהליכי ניהול האתר.

מעצם היותו נושא חשוב כל כך, קידום אורגני זכה לתוספים רבים ומוצלחים שעושים לנו את החיים קלים יותר ומשדרגים את הSEO באתר שלנו:

  1. תוסף Yoast SEO – מאפשר לנהל את הנושאים שקשורים ל SEO באתר
    התוסף הוא כמעט בגדר חובה בכל אתר המיועד לקידום אורגני, התוסף הפך לפופולרי מאוד בקרב מקדמי אתרים מעצם היותו יעיל מאוד, בעל אפשרויות רבות ובעל ממשק נוח וקל לתפעול.חלק מהאפשרויות שיש בתוסף: בניית מפת אתר (XML), פירורי לחם, שינוי תגיות Meta, בדיקת התאמת התוכן לSEO (ממש מתן ציון) ועוד.

    התוסף הוא חינמי אך קיימת גם גרסאת פרימיום שמוסיפה לו תכונות נוספות.

  2. תוסף WP Rocket – תוסף פרמיום לשיפור מהירות
    תוסף פופולרי נוסף הוא התוסף המעולה WP Rocket, התוסף הוא אמנם לא חינמי אבל החזר ההשקעה שלו לקידום האורגני שלנו הוא גבוהה מאוד.מהות התוסף היא להאיץ את המהירות באתר במיוחד באמצעות זיכרון מטמון אך לא רק.
    עם אופציות כמו אופטימיזציה של קבצי קוד, טעינת מדיה רק כשהיא רלוונטית ושימוש בCDN, ניתן להבין למה התוסף הוא אחד המשומשים ביותר בעולם ה-SEO.
  3. תוסף Smush – תוסף בעל גירסא חינמית (שעושה את העבודה) ומאפשרת לצמצם את גודל התמונות באתר בלי (כמעט) לפגוע באיכות
    תוסף מעולה שחלק מהאפשרויות שהוא נותן הן אופטימיזציה לקבצי תמונות האתר ומשנה את גודל התמונות תוך שמירה על איכותן כך שיתאימו בצורה הטובה ביותר לדירוג ה-SEO האופטימלי והכל בלחיצת כפתור אחת

ניתן למצוא תוספים מומלצים נוספים כאן

בניית אתר מכוון SEO בצורה נכונה

“No website can stand without a strong backbone. And that backbone is technical SEO.”

ניל פתאל (אחד ממקדמי האתרים המוצלחים בעולם)

כאשר אתר כבר בתחילת הדרך נבנה ומאופיין בכוונת SEO הדרך לדירוג גבוה יותר תהפוך לקלה יותר, אם תעשו שימוש בכל האמצעים הטכניים אשר הוצגו במדריך אז תוכלו להיות גאים בכך שבניתם תשתית נהדרת לקידום האתר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here