קרדיט - Canva

לרוב, דיכאון וחרדה עשויים להיראות שונים לגמרי. דיכאון מאופיין בדרך כלל במצב רוח מדוכא, קודר או מלנכולי מתמשך, ואילו חרדה מאופיינת בתחושות עזות של דאגה, חרדה ופחד. עם זאת, מחלות אלו למעשה חולקות מספר מאפיינים חשובים. לדוגמה, עצבנות היא לעתים קרובות חלק מחרדה, וחלק מהאנשים הסובלים מדיכאון עלולים לחוות עצבנות ולא עצב. מכיוון שמחלות אלו עשויות להתבטא באופן שונה אצל כל אדם, ייתכן שלא תמיד יהיה אפשר לזהות את הבעיה, במיוחד כאשר מדובר במצב של תחלואה כפולה.

האם יש דמיון בין חרדה לדיכאון?

המחנה המשותף המשמעותי בין דיכאון וחרדה היא העובדה שעם סיוע ממומחה, שניהם יכולים להשתפר. כאשר למשל, טיפול בחרדה חברתית יכול לסייע בהתמודדות עם חרדה, טיפול CBT יכול לסייע בשינוי המחשבות השליליות שיכולות להתחזק את הדיכאון ועוד. ניתן להבחין בין הסימפטומים של חרדה ודיכאון זה מזה על ידי כמה הבחנות חשובות:

דיכאון- זה די נורמלי לחוות מדי פעם תחושות של עצב, חוסר תקווה או דיכאון, במיוחד בעיצומם של נסיבות חיים מלחיצות. עם זאת, אם יש לכם תסמיני דיכאון במשך יותר משבועיים, במיוחד אם אתם חווים דברים טובים וזה לא משפר את מצב הרוח שלכם, ייתכן שאתם סובלים מדיכאון. דיכאון יכול להתבטא בכל אחד מהתסמינים הבאים בנוסף למצב רוח מדוכדך, חסר תקווה או הרגשת ריקנות:

  • אובדן התלהבות או עניין בבילויים ובפעילויות הקבועים שלכם.
  • תחושה מדכאת או קודרת.
  • זעם, חוסר סבלנות.
  • תשישות מתמשכת או בעיות שינה.
  • שינויים במשקל ובתיאבון, חוסר יכולת להתמקד, לקבל החלטות או לזכור פרטים.
  • רגשות של חוסר ערך, חרטה או חוסר אונים.
  • מחשבות על התאבדות או מוות.

התסמינים שמעידים על חרדה

רוב האנשים חשים מדי פעם חרדה, הכוללת תחושות של דאגה, חשש ופחד. בהתחשב בכך שחרדה היא תגובה ללחץ, אתם עלולים להרגיש אי שקט מסוים לפני אירועי חיים משמעותיים, תוך ביצוע בחירות מכריעות, או כשעושים משהו חדשני.

הפרעות חרדה כוללות יותר מסתם דאגה ממצבים בלתי צפויים או קשים בחיים. החרדות שלכם עשויות להיות קשורות לנושאים נפוצים יותר כמו מערכות יחסים, בריאות או רמת הביצועים שלכם בעבודה ובלימודים. חרדות אלו עלולות להוביל לדאגות ופחדים מתמשכים שמתחילים להפריע לפעילויות היום יומיות. הלומי קרב יכולים לחוות מצבי לחץ וחרדה גם במהלך ביצוע פעולות יום יומיות פשוטות. במקרה זה אין מנוס מקבלת טיפול בהלומי קרב על ידי אנשי מקצוע מומחים של וילה מטריקס.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here