קרדיט - Canva

ירושה היא יותר מהעברת נכסים פשוטה. זוהי התגלמות מפעל חייו של אדם והמורשת שהנפטרים משאירים אחריהם. למרות המשקל הרגשי של נושא זה, רבים מתעלמים מהמורכבות הנלווית לחלוקת עיזבון. כאן נכנס לתמונה עורך דין לענייני ירושות אשר נושא משקל רב למקצועיות, לרגישות וכמובן לוותק ולניסיון שלו. ישנן שתי דרכים עיקריות על פי חוק באמצעותן אפשר לאכוף את חלוקת העיזבון של אדם שנפטר, ומומלץ לשכור עורך דין ירושות וצוואות בעל ניסיון וותק המתמחה בתחום זה על מנת להבטיח תהליך קל וחלק ככל האפשר.

מהן הדרכים בהן אוכפים את דיני הירושות על פי החוק?

אדם שנפטר והשאיר אחריו צוואה המפרטת את רצונותיו ומשאלות ליבו דואג לכך שכל עיזבונו יחולק על פי המפורט בצוואה. במצב זה, מנהל העיזבון יבצע את החלוקה בהתאם. על מנת שאפשר יהיה לאכוף את הצוואה, על עורך הדין לצוואות וירושות להגיש צו קיום צוואה שיאכוף את הצוואה באופן חוקי. לאחר מכן, תפורסם הודעה פורמלית ברשומות ובעיתונות על הגשת צו קיום צוואה ויינתנו 14 יום לערעור, התנגדות או בקשה לפסילת הצוואה. בהנחה ולא הוגשו כל אלו, יוכל תהליך חלוקת העיזבון להמשיך כראוי. במידה והוגשה התנגדות כלשהי, ערעור או בקשה לפסילה, הדיון יועבר אל בית המשפט לענייני משפחה להכרעה. אדם שנפטר ולא נמצאה צוואה שנערכה, משאיר בידי המדינה את חלוקת העיזבון. במקרה זה, יש להגיש בקשה פורמלית עבור צו ירושה, ומומלץ אצל עורך דין המתמחה בתחום. את הבקשה מגישים עם המסמכים הרלוונטיים ולאחר מכן, מפרסמים הודעה רשמית ברשומות ובעיתונות לצורך קבלת התנגדות במידה וישנה. אם אין התנגדות, התהליך יועבר לחלוקת העיזבון. במידה וישנה התנגדות, הדיון יעבור אל בית הדין לענייני משפחה לצורך הכרעה.

לא כדאי להתמודד לבד עם תקופה רגישה וכאובה זו

התקשרות עם שירותיו של עורך דין לענייני ירושות בכל מקרים של סכסוכי ירושה או ניהול עיזבון הוא הכרחי ואף קריטי עבור כל אדם. המומחיות של עורך הדין היא חשובה, זוהי השקעה נבונה שתעניק לכם שקט וביטחון וגם תסייע במעט לעבור את התקופה הזאת בקלות יתרה, לפחות בצד המשפטי. צרו קשר כבר עכשיו עם משרד עורכי דין אוהד שוהם לקבלת השירות המקצועי הטוב ביותר בתחום של ירושה וצוואות. הצוות המיומן והמקצועי מחכה לכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here