אין אתר אינטרנט בלי אחסון. אחרי הכול, היכן עוד ניתן לאחסן את כל התמונות, התכנים והסרטונים אתם טורחים להעלות לאתר המושקע שלכם? האחסון הוא הכספת של האתר, אבני הבניין המחזיקים אותו, ולכן כאשר יש בעיה באחסון, מרגישים בעלי האתר אבודים. מסיבה זו, חשוב לבצע אחסון גיבוי מדי שבוע (ויש כאלה המבצעים גיבוי מדי יום ביומו).

מהן אפשרויות האחסון העומדות לפניי?

קיימים כמה סוגים של שרתי אחסון שכדאי להכיר:

אחסון שיתופי

מדובר באחסון זול אשר מתאים למתחילים. כך שאם אתם מעוניינים לנסות את כוחכם בבניית אתר ועדיין לא בטוחים אם תמשיכו לעשות זאת או לא, האחסון השיתופי יכול להתאים לכם. רק שימו לב, שמכיוון שמדובר באחסון שיתופי, יושבים עליו אתרים רבים. כך שהוא עלול לסבול מאטיות, וכן לא תהיה לכם גישה ל-root (גישת מנהל) במקרה שבו משהו ישתבש. כך שאם אתם כבר בוחרים ללכת על האופציה הזו, כדאי לבחור חברת אחסון טובה המספקת תמיכה טכנית ללקוחותיה.

האחסון הווירטואלי

זהו כמובן ה-VPS. במסגרת שרת זה, יש לכם מקום פרטי משלכם וכמובן גם גישה ל-root. כך שאתם יכולים לעשות בשרת ככל העולה על רוחכם (אך אם תפילו אותו, יהיה זה על אחריותכם בלבד) בעלי ה-VPS נהנים ממהירות אתר גבוהה יותר וכמובן משטח שהוא רק שלהם. שרת זה יקר יותר מהשרת השיתופי, כמובן.

מאחסנים בענן

אחסון בענן מוכר לנו משירותים כמו ג'ימייל או דרופבוקס. בעוד שירותים ציבוריים אלה נחשבים למאובטחים פחות, אך אם תבחרו חבילת אחסון בענן מחברה מקצועית, תוכלו ליהנות משירותי אבטחה טובים. סוג אחסון זה מאפשר אחסון קל ומהיר יותר, אך לא קיימת למשתמשים גישה ל-root.

אז איך בוחרים חברת אחסון?

החלטתם לבנות אתר אינטרנט ואתם מעוניינים לבחור את החברה המתאימה ביותר. כאשר אתם בוחנים את החברות השונות, יש צורך להביא בחשבון כמה פרמטרים: מהן ההתחייבויות של החברה כלפיכם? האם יש תמיכה צמודה של 24/7 במקרה של נפילת אתר? באילו תנאים מחדשים את החבילות שלכם ואילו שירותים הן כוללות? האם יש תקופת ניסיון ללא תשלום או תמורת תשלום סמלי?

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here