כך הקורונה הפכה את העולם לכפר גלובלי
קרדיט freepik

הקורונה שינתה את העולם כפי שאנחנו מכירים אותו, ואחד השינויים שלה יכול להיות די מפתיע. דווקא בשיאה של הקורונה, כשהיה נדמה כי הגבולות נסגרו עלינו – תרתי משמע – ולא יכולנו לעזוב את הארץ או אפילו את הקילומטר שמחוץ לבית שלנו, דווקא אז העולם נפתח והפך לכפר גלובלי, יותר מאי פעם.

זה מתחיל בזה שכולנו שותפים לאותה הצרה – לא משנה באיזה מקום בעולם נמצאים, הקורונה כבר תפסה כל חלקה טובה, ותרבות המסכות, הריחוק החברתי, הבדיקות והבידודים שותפה למדינות רבות מסביב לעולם, מה שמגביר באופן טבעי את הסולידריות מסביב לכדור. אבל מעבר לקורונה עצמה, יש עוד כמה "תופעות לוואי" של המחלה, שתרמה לתחושה של כפר גלובלי בעולם. 

העליה של עבודה מהבית

אחת הסיבות העיקריות למה הקורונה הפכה את העולם לכפר גלובלי היא העליה החדה בעבודה מהבית. יותר ויותר אנשים נשלחו לעבוד מהבית, גם בחברות בהן המושג "עבודה מהבית" בכלל לא היה בלקסיקון, וכך קרה שהעולם למד כי עבודה מהבית היא דרך לגיטימית לעבוד גם בימים רגילים, ויותר ויותר חברות מיישמות מודל היברידי המשלב בין עבודה מהבית לעבודה במשרד. העליה בפופולריות של עבודה מהבית תורמת משמעותית להיותו של העולם כפר גלובלי שכן כבר היום – וסביר כי זה רק יצמח בעתיד – אנשים עובדים במקום אחד וגרים במקום אחר לגמרי, שיכול להיות רחוק מאוד. 

זום – הדרך הגלובלית לתקשר

עוד אספקט שתרם להפיכתו של העולם לכפר גלובלי הוא הזום. הזום הפך לדרך לגיטימית ואפקטיבית לדבר זה עם זה, ודרכו עובדים, לומדים, מתקשרים, עוברים ראיונות עבודה, יוצרים אינטראקציות עם אנשים ברחבי העולם ועוד. ברגע שהזום הפך לכלי האולטימטיבי לעבוד, ללמוד ולתקשר, כך הוא הפך את העולם לגלובלי הרבה יותר – שכן מה זה משנה אם יושבים מול הזום עם מישהו שנמצא כמה רחובות ליד, או מישהו שנמצא כמה מדינות ליד?

הפופולריות של הזמנות האינטרנט

לקורונה הייתה עוד השפעה חדה שתרמה לגלובליות בעולם: יותר ויותר אנשים התחילו להזמין מהאינטרנט, גם אנשים שהייתה להם רתיעה כלשהי בעבר או פחות התחברו לקונספט. כשהחנויות והקניונים נסגרו וכשהיה פחד מסוים לצאת לרחוב, ההזמנות מהאינטרנט שברו שיאים ויותר ויותר אנשים החלו לרכוש מוצרים מחו"ל, מה שסוגר עוד קצת את הגבולות הגלובליים בין המדינות.

הקמת חברה בחו"ל

בגלל כל הסיבות שציינו, השאלה איך פותחים חברה בחו"ל הפכה נפוצה מאוד בשנה האחרונה. כשהגבולות מטשטשים וקל מאוד לעשות עסקים גם מחוץ לגבולות המדינה וזה כבר לא משנה איפה הולכים לישון בלילה, יותר ויותר אנשים מתעניינים בשאלה איך פותחים חברה בחו"ל. כמובן, הצמיחה בפתיחת חברות זרות בכל רחבי העולם גם היא תורמת להפיכת העולם לכפר גלובלי קטן, שבו מישהו שגר בהרצליה או בראשון לציון יכול בקלות רבה להקים חברה שנמצאת בניו יורק או פריז. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here