היום אין מקדם שלא שמע על חוק הנגישות. על פי החוק, העלי האתרים צריכים להנגיש את האתר שלהם גם לבעלי מוגבלויות אשר מתקשים לצרוך את המידע ככל הגולשים. כרגע, החוק נוגע בעיקר לאתרים נותני שירות ואתרים שמספקים מידע על השירות. הנגשת האתר כוללת עזרים מיוחדים המאפשרים לכל אחד לערוך את הטקסט כרצונו.

אתר מונגש – למי זה מתאים

אתרים מונגשים הכוללים תוסף נגישות מיוחד מתאימים למגוון רחב של אוכלוסיות:

  • בעלי לקויות ראייה – והכוונה היא לעיוורי צבעים ולאנשים אשר שדה הראייה שלהם מוגבל. בזכות תוסף הנגישות הם יכולים לשנות את הגופן כרצונם מבחינת גודל וצבע הטקסט.
  • בעלי לקויות שמיעה – אף על פי שלאוכלוסייה זו אין בעיה לקרוא חומר כתוב, הרי שלא אחת היא מתקשה בצריכת סרטים וחומרי שמע. כך למשל, אם יש סרטון הדרכה או הסברה באתר, הוא חייב להופיע עם כתוביות.
  • הלוקים באפילפסיה – אפילפסיה היא מחלה נוירולוגית המלווה בהתקפים. אנשים הסובלים ממחלה זו חווים התקפים בחיי היום יום. התקפים אלה עלולים להתעורר כתוצאה מגירויים סביבתיים כמו מצבי לחץ או הופעתן של תמונות זזות או "קופצות" האופייניות כל כך לאתרי אינטרנט. הודות לתוסף הנגישות, יכולים הלוקים באפילפסיה לבטל את התמונות הקופצות.

לא תמיד קל להנגיש אתר

אף על פי שבעלי אתרים רבים מעוניינים להנגיש את אתרם מסיבות חברתיות, הם מגלים עד מהרה כי לא פשוט להנגיש אתר, בייחוד אם אתר זה כבר עלה לאוויר. זאת משום שההנגשה כוללת ביצוע תהליכי תכנות שונים אשר עלולים לא אחת להשבית את האתר. על כל פנים, העלות של משימת הנגשת האתר תלויה לא אחת בהיקף העבודה שיש לבצע.

יש פתרון

קיימים רכיבים טכנולוגיים שונים אשר מאפשרים להנגיש את האתר במהירות וביעילות. חשוב לזכור כי קיימות שלוש רמות נגישות – A, AA ו-AAA. על פי רוב, די בהנגשת האתר ברמת AA כדי לעמוד בתקן, ואת זאת יכול להציע רכיב מתוחכם שיכול להתאים לבעלי אתרים רבים ולחסוך זמן עבודה יקר. אז אם האתר שלכם עדיין לא הונגש, זה הזמן להתחיל ולהתעניין ברכיבים השונים ולהוסיף תוסף נגישות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here