קרדיט DEPOSITEPHOTOS

כולם מדברים על מערכות ERP, ורק אתם לא מצליחים להבין למה אתם צריכים את זה? למה בעצם לטלטל את הספינה ולבזבז זמן וכסף על הטמעת מערכת חדשה, אם אתם מרגישים שהעסק שלכם במצב טוב? אז נכון, הטמעת המערכת עולה כסף ועסקים קטנים עשויים להרגיש שמדובר בהשקעה מוגזמת, אך זוהי טעות. כל עסק, ולא משנה באיזה גודל, יכול להרוויח בגדול מהטמעת מערכת לתכנון משאבי אנוש.

הגברת היעילות

אף חברה לא רוצה לסחוב מלאי מיותר כשהיא יכולה להימנע מכך. מערכת ERP מאפשרת לדעת בדיוק איזה מלאי נדרש עבור כל עבודה ובכל שלב. תוכנת ERP גם מאפשרת להפוך רבים מהתהליכים לאוטומטיים ובכך מייעלת את כל תהליך הייצור. בנוסף, תוכנה כזו משרתת את כלל המחלקות בעסק, ומאפשרת לכולם לדבר באותה השפה. המשמעות היא פחות כפילויות, חלוקה טובה יותר של משאבים וקבלת החלטות בזמן.

החלפת שורה של מערכות מיותרות

חברות רבות נאבקות עם מערכות מדור קודם שאולי עשו את העבודה בעבר, אך לא מספקות את הסחורה בעולם העבודה הנוכחי. בעיה נוספת היא ריבוי של תוכנות, שכל אחת מהן משרתת מטרה אחרת. מערכת ERP מחליפה את כל המערכות המיותרות והמיושנות בבת אחת.

ויתור על הגיליונות האלקטרוניים

הגיליון האלקטרוני הצנוע אולי היה פעם משאב פנטסטי לאחסון וניהול נתונים בעסק, ואפילו סיפק ניתוח בסיסי של הנתונים הללו, אבל מערכת ERP מסוגלת להרבה יותר. גיליונות אלקטרוניים מרובים בחברות הם עדיין תופעה שכיחה, אבל ככל שעסק גדל, שימוש בהם רק מגביר את הבלגן.

צמצום שגיאות

מערכת ERP מציעה את האפשרות לצמצם את כמות טעויות האנוש באופן משמעותי. כאשר מחלקות משתמשות במערכות עצמאיות משלהן, ניתן להזין נתונים שגויים או לא עקביים לכל מערכת. עם תוכנת ERP, הכל מתחבר כך שצריך להזין מידע פעם אחת בלבד. מידע זה זורם בכל המערכת, וזמין לכלל המחלקות. מכיוון שגם משימות ופעילויות נמצאות באותה המערכת, מאוד קל לוודא ששום דבר לא נופל בין הכיסאות.

איחוד נתונים ומידע בזמן אמת

גם אם אתם משתמשים במערכות מצוינות, הן לא משתלבות באופן מלא זו בזו כדי לתת לכם תמונה מלאה של מה שקורה בעסק. בלי שכל הנתונים שלכם נמצאים במקום אחד, קשה לקבל החלטות גדולות. מערכת ERP כוללת לוח מחוונים המציג את מדדי ה-KPI ומסמן חריגות, וכל הנתונים זורמים בזמן אמת.

מעבר לשווקים חדשים

תעשיות וחברות מסוימות דורשות שהספקים שלהם יהיו בעלי הסמכת איכות. אמנם השגת הסמכה יכולה להיות תהליך ארוך, אך זה הרבה יותר קל עם מערכת ERP טובה. ניתן להכניס בדיקות למערכת כדי להבטיח עמידה בנהלים, וכתוצאה מכך להטמיע נוהלי עבודה עקביים באיכותם – הגורם המרכזי בהשגת הסמכת ISO.

צמיחה, צמיחה, צמיחה

קשה להגדיל את הערך של החברה כאשר מסתמכים על מערכות וגיליונות אלקטרוניים מיושנים. רוצים לצמוח, לייעל תהליכים ולהאיץ את זרימת העבודה בעסק? עם ERP השמיים הם הגבול.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here