הכירו את הפלטפורמות המובילות בעולם לבניית אתרים
מקור pixabay

שוק בניית האתרים השתנה מקצה לקצה בעשר שנים האחרונות. שחקנים חדשים וחזקים מאוד נכנסו לשוק והפכו את הקערה על פיה. אם פעם היו מערכות מקומיות של משרדי בניית אתרים שלטו בשוק, היום, המשחק הוא אחר לגמרי.

חברות הענק ששולטות כיום בשוק בניית האתרים (שעליהם מיד נרחיב) מצאו את השיטה האולטימטיבית להשתלטות על שוק האתרים – תמחור אחיד וזול שיכול לדבר גם אל האנשים הפשוטים, מערכות פשוטות להפעלה שיכולה לדבר גם לכאלו שלא מכירים קוד ומגוון רחב של תבניות ומסגרות.

אז מי השחקנים המובילים בבניית אתרים בשוק הבינלאומי כיום? הנה סקירה קצרה שתעשה לכם קצת סדר.

וורדפרס

וורדפרס (WordPress)  היא למעשה לא חברה חדשה ונחשבת לאחת הפלטפורמות הוותיקות ביותר בתחום שהלכה והתחזקה עם השנים וממערכת בלוגים פשוטה המיועדת לבלוגרים קטנים, הפכה למפלצת גדולה שיכולה להכיל כל אתר בכל סגנון ולכל מטרה.

כיום, וורדפרס עדיין נחשבת לאחת הפלטפורמות המובילות והפופולריות בעולם ואפילו אתרי ענק ידועים בישראל ובעולם, בנויים על הפלטפורמה של וורדפרס.

החיסרון  :המערכת של וורדפרס מבוססת על קוד פתוח, מה שאומר שאין לכם אבא ואמא ותצטרכו להתמודד לבד מול בעיות, באגים, אבטחה וכו'. מצד שני, היתרון בקוד פתוח הוא גדול מאוד – בגדול, השמיים הם הגבול ותוכלו לעשות ולהוסיף כל דבר שתרצו לאתר שלכם.

שופיפיי

בכל הקשור לאתר חנות איקומרס, יש שחקנית אחת שמובילה על כל השאר בפער ענק. מדובר בחברת שופיפיי (Shopify) שנחשבת לחברה הפופולרית ביותר לאתרי איקומרס וחנויות אינטרנטיות עם מיליוני לקוחות מרוצים.

בניית אתר שופיפיי מציעה המון יתרונות. העיקרי ביותר מביניהן – כל האפשרויות נמצאות אין האוס במקום אחד תחת מטריה אחת של החברה  אתרי איקומרס דורשים הרבה יותר מאתרים רגילים. דרושה כאן אבטחה ברמות הגבוהות ביותר, אפשרויות סליקה והתמשקות עם חברות צד ג' וכו'.

בניגוד לוורדפרס ולפלטפורמות קוד פתוח אחרות, שופיפיי מציעה רוגע ללקוחות שלה ומתאימה מאוד לכאלו שרוצים מערכת פשוטה ומוכנה מבלי להמציא את הגלגל מחדש. חשוב לציין שלמרות שמדובר בפלטפורמת קוד סגור, במקרים רבים, עדיין נדרש שימוש בנותן שירות שיידע לבנות ולהקים אתר שופיפיי כמו שצריך.

וויקס

כיום, לפחות בארה"ב, יש חברה אחת ששולטת ללא עוררין בבניית אתרים קטנים ובינוניים. קוראים לה וויקס (Wix) והיא אפילו ישראלית למהדרין. מדובר בחברה שצומחת בקפיצות מטורפות ומשתלטת לאט לאט על מדינות חדשות. למרבה האירוניה, דווקא בישראל, יש לוויקס אחיזה קטנה ביותר, אך זה צפוי להשתנות בעתיד.

היתרונות של וויקס הם מאוד ברורים: מערכת קלה ונוחה מאוד לתפעול שאפילו ההורים שלכם יוכלו לתפעל לבד, תמחור פשוט וקל להבנה, מחירים זולים שמתאימים מאוד לבעלי עסקים קטנים, ואבטחה מעולה שבניגוד לוורדפרס ופלטפורמות קוד פתוח, מציעה הגנה בלתי ניתנת לחדירה.

למרות שיצא לוויקס מוניטין של SEO גרוע, עם הזמן החברה משקיעה הרבה בנושא ונראה כי בעתיד הקרוב, צפוי להיות שינוי משמעותי גם בנושא הזה.

תוכלו למצוא עוד מידע בנושא בפורטל Best5 שמציג סקירות רבות בתחום בניית אתרים וצרכנות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here