מה הקשר בין אבטחת אתרים לקידום אורגני בגוגל

הצורך לאבטח אתרים רגישים כמו בנקים ואתרים שבהם יש העברות תשלומים, ברור לכל מי שגולש באינטרנט. אף אחד לא רוצה שפרטי החשבון או הכרטיס האשראי שלו ידלפו וייגנבו. אך גם בעלי אתרים קטנים יותר  – כולל אתרים שיווקיים ואתרים שאין בהם רכישות של מוצרים – צריכים לדעת שרמת האבטחה באתר יכולה להשפיע על הדירוג שלהם בגוגל.

הדירוג האורגני בגוגל, שאותו אנו רואים בתוצאות החיפוש הלא ממומנות באתר, נקבע על ידי גורמים רבים. למעשה, מומחים של קידום אתרים מעריכים כי יש מעל ל-200 פרמטרים שקובעים באיזה מיקום יופיע אתר מסויים בתוצאות.

חשיבות הדירוג בגוגל היא עצומה עבור בעלי אתרים. זהו מנוע החיפוש העיקרי בו גולשים משתמשים בשביל למצוא מידע ומוצרים ברשת. לכן, כל בעל אתר רוצה שיוכלו למצוא את האתר שלו ודואג למאמצי קידום אתרים. לא משנה כמה איכותי ויפה האתר עצמו – אם לא יהיה ניתן למצוא אותו בתוצאות החיפוש – אין לכך כל חשיבות, למעשה.

אבטחת אתרי וורדפרס

כיום יודעים בעלי אתרים ומשווקים כי נושא אבטחת אתרים ובעיקר וורדפרס, משפיע באופן משמעותי על מאמצי הקידום האורגני שלהם. הסיבה לכך שאנו מזכירים ספציפית את מערכת וורדפרס היא שזו המערכת הפופולרית ביותר לבניית אתרים ברשת כיום. אתרי תדמית רבים בנויים בוורדפרס, מכיוון שהיא חינמית ומאפשרת ליצור אתרים יפים ובנויים היטב בקלות יחסית.

מכיוון שוורדפרס היא מערכת פתוחה, שהקוד שלה מוכר והיא מאפשרת שימוש בתוספים המוספים לאתר – היא גם פגיעה ביותר לפריצה. כאשר מוסיפים תוסף חינמי לוורדפרס – יש לדעת כי אין וודאות מוחלטת באשר למקורו וכי הוא עלול לשמש כלי לפריצה והזנת תוכן נוסף לאתר באופן נסתר.

השפעת פריצה לאתר על הקידום בגוגל

כאשר אתר נפרץ, לא תמיד ניתן לגלות זאת בפשטות. במקרים בוטים מוחלף תוכן דף הבית בתוכן אחר וכך קל לגלות את הנזק שנגרם. אך במקרים רבים הפריצה משמשת על מנת לשתול תכנים נסתרים וקבצים זדוניים המשמשים למטרות שונות.

כאשר מנוע החיפוש של גוגל מזהה פריצה ברורה המשנה את התוכן של הדפים השמורים אצלו בזיכרון – הוא מתריע על כך בבירור. במקרה זה, ההודעה תופיע במנוע החיפוש עצמו והאתר עלול להיפגע בדירוג שלו באופן מהיר וכמעט מיידי.

אך ההשלכות של פריצה סמויה מן העין היא גם כן פגיעה בדירוג האתר. על כך מנוע החיפוש לא יתריע בהכרח. הפריצה עלולה להוספה של תוכן שגוגל יסמן כלא רלבנטי או כמסוכן. היא עלולה לגרום להאטה משמעותית בקצב העלייה של האתר ואף לשמש כמנוע השולח ספאם לאתרים אחרים.

ההשלכות על קידום אתרים בגוגל תהיינה ירידה משמעותית במיקומים של האתר ובאמון שהמנוע של גוגל נותן בו. הדבר יכול לגרום לפגיעה במאמצים הרבים שנעשים על מנת לקדם את האתר – ועל בעל האתר לפתור אותם בהקדם.

איך מאבטחים את האתר

ראשית, כל אתר שיש בו מנגנון כלשהו להעברת מידע (כמו טפסים) חייב להיות מצוייד באבטחת SSL. זהו פרוטוקול העברת נתונים מאובטח שניתן לרכוש באמצעות השרת שבו מאוחסן האתר. גם גוגל מחייבת היום בעלי אתרים לאבטח בצורה זו – וזהו אחד מגורמי הדירוג שלה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here