קורס קידום אתרים – 5 דגשים שכל איש SEO מתחיל חייב להכיר
קרדיט - 123RF

עולם קידום האתרים SEO (Search Engine Optimization), כפי שבטח כבר סיפרו לכם, מתפתח ומשתנה ללא הרף. כל מי שלמד קורס קידום אתרים במסגרת קורס דיגיטל, שמע שמדי כמה שבועות/ חודשים, גוגל מעדכנים את האלגוריתמים שלהם, דבר המשפיע באופן ישיר על המיקומים בתוצאות החיפוש. לכן, לא פשוט בכלל להתאים את העמודים באתר לפי כללי ה-SEO והגחמות של הרב גוגל.

גוגל לעולם לא יגלו למקדמי האתרים את כל הפרמטרים הקובעים את מיקומינו בתוצאות החיפוש (בין 200-400 פרמטרים לפי הערכות). למרות זאת, אסור לנו לשכוח שישנם כמה כללי אצבע בקידום אתרים שנרצה תמיד לחזור עליהם כדי לוודא שאנחנו לא נופלים בקטנות לפני ש'תוקפים' ביטוי מפתח אותו נרצה לקדם.

כל מה שצריך כדי להיות מקום 1 הוא לעבור את המתחרים. יש כמה פרמטרים שאנחנו מכירים ויודעים בוודאות על סמך הערות של גוגל בעבר שיש להם חשיבות מכרעת בקביעתה של גוגל בעת סריקת האתר לאינדקס שלה – לאו דווקא בסדר הזה:

  • רספונסיביות במובייל, דסקטופ וטאבלט

האם האתר שלהם רספונסיבי ומותאם למובייל? ניתן לבדוק בעזרת הכלי החינמי של גוגל – https://search.google.com/test/mobile-friendly). גוגל כבר מזמן הבינה שהעולם הולך לכיוון המובייל, ויצאה עם ההכרזה Mobile Index First מה שאומר שהחל מיולי 2019, כאשר בוט של גוגל סורק את האתר, הוא יסרוק את האתר שלנו לפי גרסת המובייל! לכן, זהו פרמטר קריטי להצלחה מול המתחרים שגם הם מיישרים קו במהרה.

  • מהירות

האם העמוד המקודם של המתחרה עבר אופטימיזציה של תמונות וקוד? ניתן לבדוק בעזרת הכלי החינמי הבא – https://gtmetrix.com/

לא יודעים קוד (כמוני)? שימו לב שפעמים רבות תמונה בעמוד מסוים לא עברה אופטימיזציה, לכן, האיכות שלה עולה על הצורך וכתוצאה מכך המשקל שלה מאט את טעינת העמוד בדפדפן, מה שיכול לגרום לגולשים לעזוב את הדף ואולי אפילו את הדפדפן, וגוגל כמובן מעדיפה שכל גולש יחזור שוב ושוב להשתמש במנוע החיפוש.

  • תגית טייטל, תגיות מטה וכותרות H

האם הביטוי המקודם מופיע בטייטל של המתחרה ובמטה דסקריפשן? מה עם כותרת     H1? (כותרת ראשית בעמוד HTML). הריצו פקודת view page source בעזרת הלחצן הימני בעכבר כשאתם בעמוד של המתחרה, וחיפשו את הטייטל title של העמוד, את הmeta name: "description" ואת הכותרת H1 ושימו לב לנוכחות מילות המפתח.

  • תוכן

מחשבה על חוויית הקורא קודמת לכל. נוסף על כך יש לשים לב לאורך התוכן, מילים סמנטיות (מילים משניות שגוגל מצפה לראות באותו הקשר של מילת המפתח), מספר הופעות של ביטוי המפתח, תמונות ווידאו וכותרותיהן וכו'.

כמובן שאם אצל מתחרה יש יותר הופעות של ביטוי המפתח בעמוד, לא נוסיף אצלנו בעמוד באתר יותר הופעות "על אוטומט" כדי לעבור אותו, אלא נבחן את התוכן ונעשה התאמות בצורה טבעית. לא תמיד יותר זה יותר טוב וגוגל גם מדגישה שאם תגזימו בהופעות, היא עלולה להשתכנע שאתם ספאם ותוריד אתכם בדירוג. לכן, לכו לפי נוסחאות צפיפות מילות מפתח אם אתם ממש לא בטוחים.

  • מבנה והיררכיית אתר

האם העמוד שבו הביטוי מקודם הוא עמוד הבית של המתחרה (מעיד על תחרותיות גבוהה בדרך כלל)? האם זה עמוד אב ועמודי בן, האם ישנם לינקים פנימיים ואנקורים.

כמובן שעל כל פרמטר ניתן להקדיש כתבה. על קצה המזלג, תחפשו בגוגל את השאילתה שאותה תרצו לקדם. שימו לב ל-5 תוצאות הראשונות של המתחרים. תריצו עליהן את הפרמטרים הנ"ל, ותראו איפה ואיך ניתן 'לנצח' את המתחרה בפרמטרים הללו. בהצלחה!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here