שלבים בהגשת רשלנות רפואית

טיפולים רפואיים מגוונים נערכים כל העת. החל מפשוטים הנעשים על בסיס קבוע ואחרים נחשבים לפרוצדורות מורכבות מאוד המתבצעות בחדרי ניתוחים.  לרוב, הם נותנים מענה טוב ומספק למטופלים אבל קיימים גם מקרים אשר בהם נגרמים להם נזקים כתוצאה מטיפול לא נכון ו/או רשלנות. רשלנות רפואית מוגדרת ככזו אשר במהלכה ניתנו שירותים רפואיים אגב סטייה מרמת הזהירות הסבירה, ואשר הנזק למטופל לא היה נגרם ללא סטייה זאת. הבעיה יכולה לנבוע כמעט מכל גורם במערכת ובסיטואציות שונות דוגמת: מתן תרופה שאינה מתאימה או אחרת במינון שאינו הולם את המצב הרפואי, קיבוע גבס לא נכון, דיאגנוזות שגויות, ניתוחים שגרמו לנזקים גופניים ועוד.

זכות להגשת תביעה

זכותו של כל מי שחושב שנפגע לתבוע את המטפל או הגוף המתרשלים. המטרה של התביעה היא  קבלת פיצויים כספיים. עו"ד רשלנות רפואית מתמחה בתביעות כאלו ויכול לייצג כל אחד המבקש זאת. רשלנות רפואית היא מושג משפטי הניתן לשפיטה ותביעות אלו שייכות לתחום דיני הנזיקין. כדאי לציין, כי לנפגע מגיע פיצוי גם כאשר לא הייתה כוונה לפגוע מאחר ומטרתם של הטיפולים הן להביא לריפוי ולשיפור מצבם של הסובלים. משימתו של עו"ד המתמחה בתחום אינה קלה מכיוון שהוא צריך להוכיח קשר בין הפגיעה לנכות או לנזק שנגרם, היכולת לקשור בין שני אלמנטים אלו הינה קשה מאוד.

ייעוץ מעו"ד

לאור כל זאת, מומלץ לערב עו"ד רשלנות רפואית כבר כאשר מתברר כי יש פגיעה רצינית שמקורה על פי הרושם הראשוני ברשלנות מקצועית. מעורבות שלו תוביל לתדרוך מוקדם של הנפגעים בקשר לדרך התנהלותם מול המוסדות וכל הגורמים המעורבים במקרה. קיימים מספר מהלכים שיש להקפיד לבצעם. הראשון הוא לשמור על כל המסמכים הרלוונטיים החשובים ובכלל זה: המסמכים הרפואיים עצמם, החשבוניות והקבלות המוכיחות על הוצאת כספים, מסמכים המוכיחים את גובה ההכנסות מעבודה ואחרות שהנפגע קבל בעבר ועוד כהנה וכהנה. יש להישמע להוראות והדרכת עורך הדין בכל מה שקשור להתנהלות מול הגורמים הפוגעים, חברות הביטוח שלהם, וכל נציג שמגיע מטעמם.

תהליך הגשת תביעה

כאשר התיק מגיע לידי עורך דין רשלנות רפואית הוא מעיין בו ומחליט אם יש עניין להגשת תביעה, אם אכן יש רשלנות רפואית והאם, בכלל, ניתן להוכיח אותה. במקרים בהם יתברר לו כי אין סיכוי הוא ימליץ על עזיבת התיק. במקרים אחרים הוא יתחיל לפעול. ראשית ינסה לקבל פיצוי מבלי לערב בתי משפט. במידה ומבוקשו לא ייענה הוא יפנה לבית המשפט. במהלך הדיונים הוא יציג מסמכים, חוות דעת של מומחים רפואיים, עדויות וכל חומר נוסף היכול לסייע. ההוכחה היא, כאמור, קשה כי במקרים רפואיים רבים ניתן לטפל במספר אופנים, לתת תרופות במינונים שונים כדי לקבל איזונים נדרשים ועוד. בנוסף, לא תמיד מומחים לנושא מוכנים להעיד נגד עמיתים למקצוע. עורך דין בעל מוניטין מודע לכל אלו ומומלץ לפנות אליו.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here