האם כדאי להיכנס למקצוע חדש בגיל 30?
קרדיט: 123rf

כבר בגיל צעיר, לבחור בתחום או בכיוון לקריירה זה לא עניין פשוט. לאף אחד כמעט. אבל מה קורה בגיל מאוחר יותר? האם באמת כדאי לעשות שינוי 'דרמטי' בגיל מאוחר יחסית? ועוד לפני כן – האם קיימים מכללות או מרכזי הכשרה שיכולים להעניק לימודים מעל גיל 30 בצורה מקצועית ואיכותית? יש לכך מספר תשובות ופרמטרים.

אז אם אתם חושבים על 'קריירה חדשה' או הסבה מקצועית מכירים מישהו או מישהי המעוניינים בזה – חשוב שתקראו את שני "הסטראוטיפים" הבאים, תבינו מדוע הם שגויים, ואולי בזכות כך תעשו את הצעד לקריירה חדשה.

"אין לי זמן ללמוד באוניברסיטה עכשיו במשך 3 או 4 שנים"

אנחנו בשנת 2020, וכבר ממזמן לא חייבים תואר בשביל להצליח בחיים. נכון שהלימודים באקדמיה הם מורכבים ומעמיקים, אבל זה לאו דווקא אומר שהם יעזרו לכם בתור להיכנס לעולם ההייטק, הדיגיטל או כל תחום אחר.

כבר בשנות ה-90 הוקמו מספר מקומות המכשירים אנשים בתהליך מהיר ופרקטי. לצורך הדוגמה, מרכז ההכשרה של האקריו, מעניק לסטודנטים שלו מסלול ייחודי, הכולל קורס ניסיון של ארבעה עד חמישה מפגשים, ללא סיכון כספי. כשלאחר מכן, כשהמועמדים מצליחים לסיים בהצלחה את המבחנים השונים. נחתם עמם חוזה למציאת עבודה.

אבל מהן הסיבות של אנשים לאחר גיל 30 לבחור דווקא במרכז הכשרה או במכללת הייטק/דיגיטל?

  • לימודים פרקטיים –
    מתחילת העשור, ישנה העדפה מובהקת לאנשים שמגיעים עם ידע פרקטי ומעשי למקומות עבודה, על פני אלו שיש ברשותם אך ורק ידע תאורטי. במרכזי הכשרה השונים בארץ יש התעמקות עיקרית לכך שהתלמידים יתרגלו באופן מעשי, הן בכיתה והן מחוץ לכיתה, את העולם לומדים.לדוגמה, סטודנט שרוצה ללמוד PPC, כבר בשיעורים הראשונים יקים קמפיינים שונים בקורס פייסבוק ובאינסטגרם. המרצה יעבור ויעזור לכל סטודנט במהלך השיעור על מנת שיצליח בצורה הטובה ביותר להקים קמפיין (עד כמה שאפשר יחסית להתחלה, כן?).
  • לימודים מהירים שלא "תוקעים" לכם את לוח הזמנים –
    רוב האנשים בגיל 30 כבר נמצאים בשלב שבו הם שוכרים דירה ומנהלים אורח חיים עצמאי. וייתכן שחלקם נשואים ועם ילדים. לכן, שינוי "גדול" של לימודים ארוכים יכול באמת לפגוע בהם. לכן, אם הם יבחרו במכללת הייטק או דיגיטל, הם יוכלו לבחור במסלול לימודי ערב או בוקר, כך שהם לא יצטרכו לעזוב את מקום עבודתם הנוכחי (רק בעתיד ובבוא הזמן) ובנוסף לכך, הלימודים הללו לרוב נמשכים כשנה (ולפעמים גם הרבה פחות).

"אני פספסתי את הרכבת כבר"

לא מדובר על אנשים שפספסו את הרכבת שלהם מתחנת סבידור מרכז לחיפה, אלא על כאלה שכבר נמצאים בעשור הרביעי לחייהם, ופשוט לא מספיק מאמינים שהם מסוגלים לעשות את השינוי העצום בגיל הזה.

קודם כל, לא מדובר בשינוי שבאמת גדול, חלקכם עברתם אתגרים הרבה יותר גדולים בחיים מאשר "הסבה מקצועית". שנית, בכל שנה, אלפי אנשים שכבר עברו את גיל 30, עושים שינוי בקריירה שלהם. גם אל כזאת שלא היה להם רקע בה עוד קודם.

לדוגמה, עורכי דין שהבינו שהתחום כבר לא מעניין אותם, למרות שהם כבר סיימו את ההתמחות שלהם, ועברו אל עולם אחר, כמו בדיקות תוכנה למשל.

או למשל בוגרי תואר בניהול חשבונות, כשלאחר שנכנסו אל התחום, הבינו שהוא כלל לא מעניין אותם. הם עשו שינוי כשהם חשבו על מקומות הכשרה שיעניקו להם לימודים מעל גיל 30, ונכנסו אל עולם הדיגיטל והפרסום מיד כשהם סיימו את לימודי התעודה שלהם בהצלחה.

ישנם גם אחרים, שהמשיכו עם עבודות זמניות, כמו מלצרות או משלוחים עד גיל 30, אבל ברגע שנדלקה להם הנורה של: "תעשו כבר את השינוי". הם הבינו שבאמת מגיע להם יותר, ונכנסו בהצלחה מרובה אל עולמות הפיתוח, הדיגיטל והעיצוב הגרפי. כל מה שעמד בפניהם זה הרצון, וברגע שהם שברו לעצמם את תקרת הזכוכית הזאת. הם בנו לעצמם קריירה חדשה.

ובכמה מילים אחרונות

כל מה שצריך לעשות זה פשוט את הצעד הנכון למען קריירה איכותית. אל תישארו במקום שלא טוב לכם בו, שאין לכם בו סיפוק או משכורת שמתאימה לכם. ככל שתשאפו רחוק יותר – תצליחו יותר. לא חסרים אנשים שחשבו על לימודים מעל גיל 30, סיימו אותם בהצלחה מרובה וכיום הם עם קריירה משגשגת.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here