כמה עולה לתחזק אפליקציה פשוטה לעסק
מקור FREEPIK

אפליקציות למובייל הן פחות או יותר הטרנד הכי חם כיום, בתחומים רבים. ניתן למצוא אפליקציות שתעשינה כל דבר כמעט, החל מרישום משימות יומיות, שמירה על המשקל, ביצוע פעילות ספורטיבית, למידת שפות, תרגום מסמכים וכן כל דבר כמעט שתוכלו להעלות על הדעת. זאת בנוסף לאפליקציות בידוריות ואפליקציות שהמטרה שלהן היא הנאה ומשחק. 

לא מעט אפליקציות בשוק משמשות גם לצרכים עסקיים של עסקים קטנים ובינוניים. עסקים אלה זקוקים לאפליקציה לצרכים שיווקיים ומיתוגיים, ובחלק מן האפליקציות האלה ניתן גם לבצע הזמנות מהעסק עצמו. בעלי עסקים שנמצאים בשלב של מחשבה על פיתוח אפליקציה עבור העסק שלהם, רוצים לדעת כמה הולך לעלות להם תהליך הפיתוח, וזה מובן בהחלט. פיתוח אפליקציות עסקיות יכול להיות עסק די יקר, שמחירו מגיע גם לעשרות אלפי שקלים ויותר. יחד עם זאת, ניתן לבנות ולתחזק אפליקציות פשוטות יחסית לעסק, שמחירן יהיה נמוך יותר.

למה לפתח אפליקציה לעסק שלכם?

פיתוח אפליקציה לעסק היא דבר מומלץ, מאחר וחלק משמעותי מהפעילות הצרכנית בישראל מתבצע באמצעות הטלפון החכם. לא רק שכל מסע קניות כמעט מתחיל בחיפוש בגוגל אחר מוצרים ושירותים שונים, אלא שמסע זה מתבצע גם באמצעות חיפוש באפליקציות שונות. 

מבחינה שיווקית, ברגע שלקוח שלכם הוריד את האפליקציה של העסק שלכם לטלפון שלו, עולה מאוד הסיכוי שהוא ימשיך להשתמש בה ויחזור אלה פעמים נוספות. בכל פעם שהמשתמש פותח את האפליקציה שלכם, הוא נחשף למידע שיווקי רלוונטי שיכול לגרם לו לבצע הזמנה, לבקר באתר העסק או ליצור קשר עם העסק עצמו. לכן, פיתוח אפליקציה עסקית היא דבר שיכול להיות רווחי מאוד, ממש כמו בניית אתרים עסקיים או השקעה בפלטפורמות אחרות של פרסום. 

תהליך פיתוח האפליקציה

אם החלטתם שאתם מעוניינים לפתח אפליקציה עסקית, מחכים לכם כמה שלבים בתהליך זה. ראשית, יש לבחור את החברה שתפתח עבורכם את האפליקציה. ניתן לעשות זאת על פי המלצות, בחינת הצעות מחיר שונות ורמת האמון שיש לכם באותה חברה. לאחר שהחלטתם, מתחיל שלב האפיון של האפליקציה, שמטרתו להבין בדיוק מהם הצרכים שלכם ולמה האפליקציה הולכת לשמש. לאחר מכן מגיע שלב העיצוב והפיתוח, עד שמתקבל תוצר סופי שאיתו ניתן להתחיל לעבוד. 

חברות שונות בתחום מנהלות שלבים נוספים בתהליך הפיתוח, כמו התייעצות עם חברת UI, למשל, לצורך תכנון ממשק המשתמש של האפליקציה. בנוסף לכך, יכולים להיות שלבים נוספים שקשורים באיתור וזיהוי של קהל היעד הפוטנציאלי של האפליקציה ותכנון שלה בהתאם. 

תהליך הפיתוח נמשך בדרך כלל כמה חודשים, בהתאם למורכבות הטכנית של האפליקציה ולעומק של תהליך האפיון וההכנה המקדימים. אם מדובר באפליקציה תדמיתית פשוטה, שמהווה סוג של השלמה לאתר הבית של העסק, משך הזמן של הפיתוח יכול להיות גם קצר יותר. 

אז כמה זה עולה בפועל?

קשה לתת טווח מחירים מדויק לפיתוח ותחזוקה של אפליקציה פשוטה, מאחר וישנן חברות זולות ויקרות יותר בתחום זה. באופן כללי, ניתן להעריך שבניית אפליקציה תדמיתית פשוטה, שאינה מורכבת מאוד מבחינה טכנית ומבחינת כמות הפעולות שניתן יהיה לבצע באמצעותה – תעלה בין 5,000 ל-10,000 שקלים. עלות התחזוקה החודשית של האפליקציה תהיה תלויה ברמת התמיכה שתהיה לה ובשאלה האם יתבצעו עדכונים נוספים לאפליקציה לאחר תחילת ההפצה שלה. עלות תחזוקה חודשית יכול לנוע סביב כמה מאות שקלים נוספים בחודש, אך לא תמיד, כאמור, יהיה בכך צורך. אם תרצו לפתח אפליקציות מורכבות יותר, כדאי לדעת שהעלות הממוצעת בשוק נעה בין 10,000 ל-100,000 שקלים – בהתאם לנישה של העסק ובהתאם לרמת המורכבות של האפליקציה. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here