מה זה מדעי הנתונים ולמה זה חשוב
קרדיט FREEPIK

מדעי הנתונים (או באנגלית, data science) הוא תחום חדש יחסית אך מבוקש מאוד שעוסק בהפקת ידע ומסקנות מתוך מאגר נתונים עצום. את הידע הזה צוברים ומנתחים באמצעות שיטות ותהליכים שונים, שהעוסקים בתחום מפתחים בהתאם לצרכיהם וצרכי הארגון הייחודיים. 

כדי לעסוק במדעי הנתונים, יש להיות בעל ידע במקצועות כמו מתמטיקה, מדעי המחשב, סטטיסטיקה וכן מדעי המידע. לחילופין, ישנו גם תואר ראשון במדעי הנתונים המאפשר התמחות ספציפית במקצוע מרתק זה.

למה מדעי הנתונים כל כך חשובים?

למדעי הנתונים יש השפעה ענקית על חיי היומיום שלנו, גם אם אנחנו לא תמיד ערים לה. באמצעות מדעי הנתונים גופים שונים אוגרים ומנתחים בצורה חכמה, מהירה ומקיפה נתוני מידע רפואי ופיננסי, מתחזקים מערכות חכמות כמו רשתות חברתיות, ערים חכמות ובתים חכמים והופכים את החיים שלנו לפשוטים יותר. בעולם שכולו מתנהל על כמויות מידע עצומות – מה שנקרא, ביג דאטה – למדעי הנתונים יש תפקיד חשוב שלא ניתן להחליף, ורק יילך ויתעצם עם השנים! 

האם כדאי להשתלב בעבודה כחוקרי נתונים? 

כחוקרי נתונים, התפקיד שלכם יהיה לפתח פתרונות יצירתיים ומדעיים לכל אתגרי המידע שאפשר למצוא היום והתנהלות עם כמות מידע בלתי נתפסת שמשתנה באופן תדיר, ולפתח שיטות חדשות לטפל בנתונים.

עם ידע במדעי הנתונים, תוכלו להשתלב באינסוף תפקידים מבוקשים בעולם ההייטק, בסטרטאפים, בחברות פיתוח ובארגונים נוספים בתעשייה. למעשה, כדאי לדעת שתחום מדעי הנתונים הוא אחד התחומים הכי מבוקשים היום, בדגש על תפקיד ה-Data Scientist, מדען הנתונים – אחד מהתפקידים המבוקשים ביותר בעולם ההייטק וכן גם בענפים נוספים כמו שיווק ונדל"ן. רמות השכר בתחום הנתונים הן גבוהות מאוד, ותוכלו להנות משכר גבוה כבר מהעבודה הראשונה שלכם בתחום. 

איך נכנסים לתחום הזה?

כדי להיכנס לתחום המרתק של מדעי הנתונים, צריך להיות בעלי ידע בתחומים כמו מדעי המחשב, לימודי סטטיסטיקה, מתמטיקה ובמקרים מסוימים גם כלכלה. לחילופין, אם אתם כבר בטוחים שאתם רוצים להיכנס לתחום הזה ולהשתלב בעולם שרק הולך ומתפתח, תוכלו לגשת ישירות ללימודי תואר ראשון במדעי הנתונים.

תואר כזה ילמד אתכם כלים חשובים ופרקטיים שיאפשרו לכם להבין כיצד לנתח בצורה חכמה כמות גדולה של נתונים ואיך לבנות כלים פרקטים לניתוח ואגירה של נתונים. לצד למידת קורסים כמו סטטיסטיקה, מתמטיקה, תכנות וכלים טכנולוגיים אחרים, תתמחו גם באנליזה, בביג דאטה, בינה מלאכותית ובתחומים חדשניים נוספים.

איפה כדאי ללמוד מדעי הנתונים?

את התואר הזה אי אפשר למצוא בכל מקום, אלא באוניברסיטאות ומכללות נקודתיות המציעות תכנית לימודים מקיפה בתחום, שלרוב תמשך שלוש שנים. לפני שאתם בוחרים את מוסד הלימודים שלכם, כדאי לוודא שאתם עונים על תנאי הקבלה, ולאחר מכן לבדוק את המוסדות השונים ולבחור את המוסד שהכי מדבר אליכם מבחינת הגישה, האווירה, גודל; הכיתה, רמת המרצים וכדומה. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here