פייסבוק נחשבת לרשת החברתית הגדולה ביותר כיום ולאתר השני בגודלו אחרי גוגל. בפייסבוק ממוצע זמן הגלישה הגבוה ביותר מבין כל האתרים בעולם ומיליוני ישראלים מעבירים בו שעות עבודה במהלך היום ו/או השבוע. ישנם אנשים בכל הגילאים הרשומים לפייסבוק כאשר הפלח העיקרי והגדול ביותר הוא של אנשים בני 18-65. אלה גם מהווים את החתך המרכזי באוכלוסייה של האנשים העובדים, הפעילים והצורכים דברים.

מדוע הפרסום בפייסבוק כל כך אפקטיבי?

לעומת רשתות חברתיות או פלטפורמות פרסום אחרות, בפייסבוק נאגרים נתונים רבים לא רק אודות האנשים (גיל, מין, אזור מגורים) אלא גם לפי תחומי עניין, מקצועות, עבודה ועוד. ניתן לפלח את הקמפיין הממומן בפייסבוק לקהל אוהדים של עמוד עסקי מסוים, לקהל שאוהב קבוצות בנושאים מסוימים, לפי מעגל חברים קרוב, לפי חברים של מעגל החברים הקרוב ועוד. אלה מסייעים בהקמת קמפיינים ממוקדים אותם אנו צריכים לנצל לטובת הגדלת העסק שלנו והרחבת מעגל הלקוחות בו.

אבל העלות לקליק בקמפיין פייסבוק יקרה – כיצד נוכל להפחית אותה?

רבים מתלוננים על עלות לקליק בקמפיין פייסבוק אשר יקרה מדי ואינה מאפשרת להם להרוויח מספיק או בכלל. זה לא נכון שהעלות לקליק היא גבוהה, אולם עלות הקמפיין בכלל לעומת יחס ההמרה עשוי להיות לא משתלם אם אינכם יודעים לנהל את הקמפיין בצורה מקצועית. למשל, תוכלו לעשות שימוש בטריק אחד נחמד כדי להפחית את העלות לקליק ובכך לחסוך כסף רב שעשוי להיות ההבדל בין קמפיין רווחי לקמפיין כושל.

העניין הוא כזה: פייסבוק מעניקה ציון איכות למודעה על פי רלוונטיות התוכן שבה אל מול הקהל וגובה אחוזי הלחיצה (CTR). בעת העלאת הקמפיין פייסבוק ימליצו לכם על עלות משוערת לקליק שכדאי לכם להשקיע לטובת ביצועים טובים יותר של הקמפיין. רבים חושבים כי פייסבוק מנסה לסחוט מאתנו כסף ולכן מציעים סכום עלות לקליק לפי ראות עיניהם שזה בדרך כלל יהיה סכום נמוך יותר. הם רק לא מבינים שעלות גבוהה יותר לקליק תסייע לפייסבוק לפרסם את המודעה לקהל הממוקד ביותר הרלוונטי למודעה ולא לחפש מעגלים רחוקים יותר של קהלים לפרסם אליהם כדי לעמוד בתקציב היומי ובכך תפרסמו לקהל איכותי יותר. קהל איכותי יותר = אחוזי לחיצה גבוהים יותר ברוב המקרים. אחוזי לחיצה גבוהים יותר שווים ציון איכות גבוה יותר למודעה וכן עלויות מופחתות יותר לקליק.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here