עיצוב אתרים – כיצד לעשות זאת נכון בשנת 2020
מקור FREEPIK

כשנכנסים לאתר אינטרנט, לא משנה אם הוא של עסק, עמותה או בלוג, הדבר הראשון שקופץ לעין הוא העיצוב של האתר. עוד לפני התוכן, המילים וההסברים, המוח שלנו מתחיל לעבד את הצבעים והצורות שהוא קולט, ומגבש רושם ראשוני על האתר.

גם אחר כך, בכל השהות שלנו באתר ובזמן שאנו קוראים בו או מבצעים בו פעולות שונות, העיצוב משפיע מאד על חוויית השימוש שלנו באתר, כמה זמן נבחר להשאר בו והאם נקנה ממנו (כשמדובר באתר עסקי).

איך לעצב אתרים ברמה גבוהה

הדרך שבה מעצבים אתרים השתנתה בצורה משמעותית במהלך השנים. אם בעבר עיצוב האתר היה מורכב ומסובך ודרש לא מעט ידע, היום עיצוב אתרים (כמו גם בניית אתרים) הוא תהליך שכל אחד יכול לבצע ברמה בסיסית, למרות שאפשר להגיע איתו גם לרמות גבוהות מאד, שעבורן כדאי לפנות לחברת UX מקצועית, שמכירה את השוק ואת האפשרויות ויודעת לתת את הפתרונות הטובים ביותר.

עקרונות עיצוביים בסיסיים

אז למרות שאי אפשר להסביר את כל תורת עיצוב האתרים במאמר קצר, ננסה בכל זאת לתת כאן כמה עקרונות בסיסיים, שיתנו את הכיוון הכללי של הנושא.

ואם מה שכתוב כאן מעניין אתכם וגורם לכם להסתקרן, כדאי ומומלץ ללמוד עוד על העולם המרתק של עיצוב ובניית אתרים.

התאמת העיצוב לתוכן

כלל שחשוב להקפיד עליו בעיצוב האתר הוא להתאים את עיצוב האתר לתוכן ולמטרה שלו.

כלומר, אם מדובר על אתר של עסק פיננסי, למשל, שמעוניין לשדר יציבות, מכובדות ורצינות, כדאי ונכון להשתמש בצבעים שישדרו את המסר הזה למבקרים באתר, וישכנעו אותם שהגיעו למקום הנכון. אבל אם מדובר על אתר של עסק להפקת מסיבות, עיצוב כזה עלול להבריח את הלקוחות הפוטנציאליים – צריך עיצוב שיותאם למה שאנחנו מעוניינים לשדר.

גבולות האתר

לפני תחילת העבודה על עיצוב האתר, חשוב לאפיין ולהגדיר מהם הגבולות שלו מבחינת רוחב – האם מעוניינים שהגולשים יצטרכו לגלול את האתר לצדדים (פחות אהוב ומקובל על רוב המעצבים), ומהם הגבולות שלו מבחינת אורך – האם כל האתר מצוי באורך של מסך אחד ללא צורך בגלילה, או שחלק מהאתר נחשף רק בגלילה כלפי מטה.

עיצוב טוב חייב להתחשב בגבולות שנקבעו.

מקוריות

כשבונים אתרים דרך הכלים שמציעים האתרים הגדולים (כמו וורדפרס ו-וויקס), אפשר להשתמש באופציות העיצוב שמובנות שם. אולם צריך לזכור שכמו שאתה משתמש בעיצובים האלו, אנשים בכל העולם יכולים להשתמש בהם באותה הצורה.

לעיתים זה לא מזיק, אבל בחלק מהמקרים יש הרבה משמעות לעיצוב אתר מקורי, שמלבד ההתאמה האישית גם יבטיח שאין אף אתר בעולם שנראה אותו הדבר, וישדר מקוריות ורעננות לגולשים באתר.

כמו בכל נושא בעולם, גם בעיצוב אתרים אין צורך להמציא את הגלגל. הרבה אנשים כבר עבדו קשה בשביל להבין ולעשות את מה שאתה רוצה, וחכם, כידוע, הוא מי שלומד מנסיונם של אחרים. לכן כדאי מאד להסתכל באתרים של אחרים, ובפרט בתחום שלך. להבין מה הם עשו נכון ומה לא נכון, אילו אופציות גורמות לגולשים להשאר באתר ואילו מבריחות אותם, ולשלב את האלמנטים הטובים והמשמעותיים בתוך האתר החדש והמקורי שאתה בונה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here