שלא יעבדו עליכם - כל מה שצריך לדעת לפני שקונים מטען נייד
קרדיט FREEPIK

מטענים ניידים

כשאנשים מסוימים, שקולים איזה פלאפון לרכוש – אחד מהפריטים שהם יכולים לבדוק, הוא מצב הסוללה. כמה היא חזקה, כמה חשמל היא מספקת, לכמה זמן היא צפויה להחזיק – וכיוצא בזה. מתוך כך אנו יכולים להבין, שמדד הסוללה, דהיינו – כמה "זמן" פלאפון יכול להישאר בחיים – הוא מדד שיכול להיות משמעותי, לפחות לחלק מהאנשים. בין אם כי הם משתמשים הרבה בטלפון, ומעדיפים שלא להטעין – ובין אם הם נמצאים בדרכים במידה משמעותית, בתקופה זו או אחרת מחייהם – והיו רוצים להחזיק במאגר כוח נייד, שיישמר לידם ויתמוך בהם להארכת זמן השימוש במכשיר. 

להרבה מהטלפונים החכמים, יש סוללות ליתיום יון. הן יכולות להיות בנפחים משתנים, ועם זאת טווח מסוים, שיכול להשתנות בין עת לעת בעולם הטכנולוגי – הוא כמה אלפי מיליאמפרים לשעה. משמע, ניתן לעשות בהן שימוש בין יום שלם, לחצי יום – שזה דיי הרבה, ואף מספק. ועם זאת, עם רוצים לשמר מקורות כוח ניידים ונפרדים לסוללה, שיכולים לתמוך בה כאשר לא רוצים, או לא ניגשים למטען קיר – אפשר שמטען נייד, יכול לספק מענה.

אחריות, היכרות ואמון במטען הנייד

על כן, אם מטען נייד הוא פתרון רצוי, איזה לקנות? מה מתאים? ובכן, ישנן חברות שעושות זאת היטב, וישנן חברות שלא עושות זאת היטב – ויהיה נכון לדעת להבדיל ביניהן, לדעת אם קונים מטענים מקוריים, או שלא. אין זה אומר שרק המקוריים "טובים", אלא שיש "התחייבות" מסוימת, מצד החברה המייצרת, שמדובר במותג עם "אמא ואבא", ועל כן הייתה מסירות כדי להבטיח איכות, לפחות במידה לה החברה מתיימרת ושואפת לייצר.

אם בכל זאת יש פיתוי להיכנס לאתרים "סיניים", כדי לחפש מטען נייד – ולא ברור אם המטען המוצע הוא באיכות טובה, או ברמת מקור תקינה – חנויות מוכרות כמו Bangood. GearBest, Geekbuying  וכד', יכולות לאפשר מידה רבה יותר של אחריות, או "אמא ואבא", כלפי המוצרים הנרכשים – ואולי זה יהיה רעיון טוב לבדוק מה הן מציעות.

מטען נייד מקורי מגיע עם הבטחות מסוימות, שסביר שהן יקוימו. ראשית, שהמטען בטוח לשימוש. שנית, שהנפח המוצהר הוא אכן הנפח של המכשיר. אפשר לרכוש אותו מאתרים סיניים, מאמריקאיים וגם כן- בישראל, ואפילו, עם אחריות. 

שיקולים של נפח המטען הנייד

מטענים ניידים קיבולת, שמתחילה, או אמורה להתחיל, בכמה אלפי מיליאמפר לשעה, ויש שיגידו ש-3,000 זו הכמות המינימלית ההתחלתית. לצורך העניין, יש סוללות של טלפונים חכמים שזה למעשה נפח הסוללה שלהם. כך שאם הסוללה עומדת על 0% והפלאפון כבוי, תיאורטית, אם לא יהיה בזבוז אנרגיה – אפשר להגיע ל-100%, ואז להדליק. אם הטלפון דלוק תוך כדי ההטענה, לא סביר שהפלאפון יגיע ל-100% סוללה, כיוון שהוא מבזבז אנרגיה, תוך שהוא מקבל אותה. 

אם קיבולת המטען הנייד תהא גדולה משמעותית מסך קיבולת הסוללה של הטלפון החכם – סביר שאפשר יהיה להגיע למאה אחוז, גם כאשר ישנו שימוש בטלפון עצמו. אולי אפילו, זה יהיה די דומה ברמתו – להטענה ממטען קיר סטנדרטי ואיכותי.

על כן, המלצה מסוימת – היא לרכוש מטען נייד, שיש לו נפח של פי 2-3, ואולי אף יותר מזה, מנפח הסוללה של הטלפון החכם. כך שאנחנו מדברים על 6,000 ומעלה של מיליאמפר לשעה. אפשר למצוא מטענים ניידים שמגיעים עם נפחדים של 20,000 מיליאמפר לשעה, ולא נתפלא אם זה ממשיך לטפס. ואם מדובר בנפחים כאלו, אפשר שיהיו כניסות USB מרובות, כדי להטעין מספר טלפונים יחדיו, ואז בכלל – אפשר לחגוג.

על כן, כתבה זו נגעה בקצה המזלג – אודות מטענים ניידים, שאפשר למצוא ולרכוש – ובכך להעניק תמיכה לסוללה של הטלפון.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here