קרדיט - Canva

נהיגה צריכה להתבצע באופן אחראי תוך ציות מלא לחוקי התעבורה. לכן, כאשר נעשית עבירה על החוק ישנה ענישה ברמה כזאת או אחרת, בין אם בדו"ח בגובה מסוים ובין אם ישנו גם זימון לבית המשפט והעמדה לדין בעבירות חמורות. רבים המקבלים דו"ח ממהרים לשלם אותו גם כאשר לדעתם אינו מוצדק. הם עושים זאת גם כדי לא לעמוד במצב הפחות נוח של התייצבות בבית המשפט. במצב כזה מומלץ לא למהר לשלם ולהתייעץ עם עורכי דין תעבורה אשר יוכלו לייעץ לכם האם אכן מדובר בדו"ח שאינו מוצדק ובמידה וכן יוכלו לייצג אתכם בבית המשפט או להנחות אתכם כיצד למסור את עדותכם באופן שיהיה משכנע ויגרום לשופט להתייחס אליה ברצינות הראויה.

מתי מומלץ לפנות לעורך דין לאחר קבלת הדו"ח?

במצב בו קיבלתם דו"ח מסיבה לא מוצדקת לפי דעתכם, חשוב לפנות אל משרד עורכי דין תעבורה בשלב מוקדם ככל האפשר. כך הדברים יהיו טריים ויתכן שיהיו ראיות או עדויות משמעותיות יותר שלא יהיה ניתן להשיג בשלב מאוחר יותר. חשוב גם לפנות לעורך דין אשר תעבורה היא תחום ההתמחות המרכזי שלו. נדרש ידע רב בתחום, בקיאות בחוקים ובנהלים כדי לייצג אתכם בצורה הטובה ביותר. במיוחד כאשר פסילת רישיון עומדת על הפרק, הדבר ישפיע משמעותית על חייכם ולא כדאי להתפשר: פנו לעורך דין עם הוכחות ושיש עליו המלצות רבות.

מהן תאונות דרכים קטלניות?

תאונות דרכים קטלניות הן בדרגת החומרה הגבוהה ביותר בה ישנה לא רק פגיעה ברכוש ובנפש, אלא אף שנהרג בהן אדם. סעיף האישום בו יכול להיות מואשם אדם שעל פי החשד גרם לתאונה הוא  גרימת מוות ברשלנות או הריגה. ישנו הבדל משמעותי בחומרת העבירות ובענישה על כל אחת מהן. בעוד שגרימת מוות ברשלנות גוררת פסילת רישיון למשך שלוש שנים ויכולה להביא למאסר של חצי שנה, כשמדובר על הריגה זוהי עבירה חמורה ביותר שהעונש עליה יכול להיות גם 20 שנות מאסר. עורך דין תאונות דרכים המתמחה בייצוג חשודים ונאשמים בגרימה לתאונה יעשה ככל שביכולתו להקל בסעיף האישום במקרה בו סעיף האישום הוא הריגה באמצעות שכנוע בכך שנסיבות שהובילו לגרימת התאונה אינן זלזול בחוק ושאין בהן היבט פלילי כלשהו. גם הדגשת העובדה שזהו נהג זהיר בד"כ תעלה את הסיכוי להקלה בסעיף האישום והעונש.

עו"ד משה רבי הוא עורך דין לענייני תעבורה המתמחה בתחום זה ומייצג במקצועיות רבה במשך למעלה מעשרים שנה נהגים במגוון רחב של מצבים. מוזמנים ליצור קשר

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here