הקשר בין חוויית המשתמש לבין למכירות באתר שלך
מקור: FREEPIK

כל בעל עסק שיש לו אתר מכירות יודע כמה חשוב לדאוג שהגולש ירגיש בנוח וכמה חשוב לתת דגש לנושא של חוויית המשתמש. אם הגולש לא מרגיש בטוב כשהוא עובר בין עמודי האתר, אם המלל לא ברור, אם לאתר אין אפשרויות הגשה או שתהליך המכירה לא חיובי מכל סיבה שהיא – הרי שהגולש לא יחזור אליו יותר ולא ייתן עוד צ'אנס. כיום בעולם הבנייה ועיצוב אתרי האינטרנט ניתן דגש חזק על הנושא של חוויית המשתמש בדיוק בשל הסיבה הזאת – יש מודעות גבוהה לכך שהגולש צריך להרגיש שפונים אליו, שמדברים איתו, שרוצים את טובתו ודואגים לו להרגיש בבית. כל אפשרות אחרת תגרום לכך שהוא יעזוב את האתר ויחפש אתרים אחרים.

אז מה הקשר בין החוויה של הגולש לבין המכירות באתר?

כאשר מדברים על אתרי מכירה – אין ספק שצריך לגרום לגולש להרגיש בנוח על מנת שהוא יוציא את הארנק ויקליד את מספר כרטיס האשראי. כל תחושה שלילית או לא נוחה שהגולש חווה תעכב את פעולה התשלום והשלמת הרכישה. איך משפרים את חוויית המשתמש? בוחרים בצבעים נעימים שידועים כמרגיעים, בוחרים היטב כל מילה במלל הכתוב, פונים לגולש במילים או בשפה שהוא מכיר ורגיל אליה, לא גורמים לו להרגיש נחות אל מול שפה גבוהה וגם לא להיפך – לא עושים שימוש בדפי האתר בשפה נמוכה או עממית מדי. אם הגלישה והרכישה מתבצעות דרך הטלפון הנייד או מחשב קטן (אייפד או טאבלט) הרי שחייב זה להיות אתר רספונסיבי, כלומר כזה שמותאם לגודל המסך והגולש, שמכיר את האתר הראשי ממסך המחשב מבין ומרגיש שהוא נמצא באותו המקום.

חוויית משתמש חיובית שמביאה עליה במכירות!

אין זה פשוט לבצע קנייה באתר מכירות בפעם הראשונה. הגולש מהסס לבחור, רוצה לוודא שהוא אכן מקבל מענה בדמות המוצרים שהוא מחפש ודרושים לו, הוא רוצה למצוא אזכור כתוב אודות פרוטוקול ההגנה על הפרטים האישיים שלו וכמובן שעליו להבין מה מדיניות הקנייה, ההחלפות, ההחזרות ותנאי המשלוח. כאשר כל הפרטים והנתונים האלה יהיו נגישים וברורים לו – הוא יבין שמאחורי הקלעים של האתר הזה יש את מי שדואג לו, לנוחות שלו ולפרטים האישיים שלו. מדובר במידע מרגיע מאד שהופך את חוויית הגלישה והקנייה להרבה יותר נוחה, רגועה וחיובית. כשתגיע ההרגשה הזאת – יהיה לו קל יותר גם להוציא את הארנק ולבצע את הקנייה. הוא יידע שיש לו על מי לסמוך ושהפרטים האישיים שלו יישמרו על מנת שיחזור לקניות נוספות.

אתר מכירות שמשרת את בעל העסק והלקוחות גם יחד

אתר המכירות חייב להיות דו כיווני – בעל העסק צריך להשקיע בתשתיות על מנת להעביר ללקוחות והגולשים שלו את כל הפרטים אודות המוצרים השונים והגולשים, כמובן, במידה והם אכן מרגישים בנוח – יגמלו טובה ויבצעו רכישות, ימליצו לחברים להגיע ולרכוש ובאופן כללי ימליצו על חוויית משתמש חיובית ועל תחושה נוחה של קנייה ושיתוף פרטים כמו מספר כרטיס אשראי וכתובת מגורים. כאשר האתר הרספונסיבי ייתן בדיוק את אותו המידע של האתר שאליו רגיל הגולש ולא יהיה הבדל בין המסכים השונים בגדלים השונים – הרי שהלקוח כבר יידע שאתר מכירות זה הוא חנות בית עבורו ויחזור אליו כל אימת שיצטרך שוב את אחד מהמוצרים או השירותים שמוצעים בו. והרי זו בדיוק המטרה של בעל העסק ושל מי שהקים עבורו את אתר המכירות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here