הקמת אתר בחינם - האם מומלץ
קרדיט: אתר המלצה

בניית אתרים בחינם? האם זה כדאי? הנושא מסוקר ברשת בצורה נרחבת. יש חברות שמציעות שירות בניית אתר בחינם – המבוצע באופן עצמאי, פשוט, נוח וזריז. הרעיון של בניית אתר בחינם נשמע מפתה למדי, ולעתים אף עשוי להיות מועיל, אבל זה לא מתאים לכל אחד.

יש חברות ידועות, כמו וורדפרס או ג'ומלה, שבנוסף לשירות חינמי של בניית אתר אינטרנט, מאפשר גישה אל הקוד. גם גישה זו אפשר להוסיף הרחבות ורכיבים וכך לשפר את יעילותה ואת אופן פעולתה.

בניית אתר בחינם מתאימה לאנשים ולעסקים מסוימים. עסקים קטנים שמעוניינים ליצור דפי נחיתה ולהעלות מספר קטן של אתרי תדמית יכולים לנצל את האפשרות הזו, אבל עסקים גדולים יותר, שלהם יש דרישות רבות יותר מהאתר – הם זה כנראה לא יתאים, כי בניית אתר בחינם טומנת בחובה גם הגבלות שונות. המשיכו לקרוא את המאמר כדי להבין את המשמעות של הקמת אתר בחינם.

בניית אתר בחינם: יתרונות

  • עלות: אין. לא קיימת. בניית אתר בחינם.
  • ממשק נוח וקל: ממשק נוח וקל לשימוש מאפשר לכל אחד לעצב אתר אינטרנט גם ללא ידע קודם.
  • בניית מספר גדול של אתרים: בזכות האפשרות החינמית, אפשר להקים כמה אתרים במקביל המשמשים למטרות שונות

בניית אתר בחינם: חסרונות

  • תת-דומיין: הדומיין שתקבלו יכלול את שם החברה שדרכה בניתם את האתר, וזה לא אלגנטי במיוחד.
  • פרסומות: שתילה של פרסומות היא עניין די נפוץ כאשר בונים אתר אינטרנט בחינם. הופעת פרסומות באתר פוגעת ביעילותו ועלולה להרחיק ממנו גולשים.
  • הגבלת שירותים: כשמשתמשים באתר חינמי, היקף השירותים שהחברה מספקת מוגבלים כך שבעל האתר אינו מקבל כלים חיוניים כדוגמת שטח אחסון מורחב, אפשרויות לקידום האתר במנועי חיפוש, תחזוקה מקיפה, ביצוע אופטימיזציה ובדיקות ועוד.
  • חופש בחירה מצומצם: בניית אתר חינמי מגבילה את המשתמש בבחירת המראה הכללי שלו. אתר אינטרנט חינמי נבנה בתבניות עיצוב מוכנות מראש, כולל תפריטים וכפתורים קבועים שלא ניתן להחליף או לשנות.
  • פגיעה באפשרות לקדם את האתר: ידוע שלאחר שהאתר הוקם ועלה לרשת, מגיע שלב הקידום שמטרתו להביאו אל העמודים הראשונים של מנועי החיפוש ולאפשר לו להיחשף באופן מקסימאלי. כיוון שהאתר הוא עם כתובת תת-דומיין ו"מפוצץ" בפרסומות, קשה יותר לקדם אותו ולעזור לו להיחשף לקהל.
  • אין מתן שירות ותמיכה: חסרון משמעותי הקיים באפשרות כזו הוא חוסר במתן תמיכה ושירות מקיפים לאתר. אם מופיעות בעיות הנוגעות בתפקוד התקין של האתר, יש לשלם סכומים גבוהים יותר מאשר משלמים אצל חברת בניית אתרים מקצועית.

אז כן – עד כמה שהדבר נשמע מפתה, צריך לחשוב ולשקול כהלכה האם בניית אתר אינטרנט חינמי אכן משתלמת ומתאימה. כדאי לזכור שאין מתנות חינם ושתמיד צריך לעקוב ולבדוק את כל פרטים בחוזה עליו אתם חותמים עם חברת ההקמה והקידום של האתר.

זול הוא יקר

עדיין נמצאים בשלב קביעת התקציב? דעו שמחר בניית אתר אינטרנט עשוי להגיע לאלפים ולעשרות אלפים של שקלים. וודאי שלא כל עסק חייב להשקיע ממון רב כל כך בבניית אתר, ולעתים ניתן יהיה להסתפק בהקמת אתר תדמית בעלות נמוכה יותר של כמה אלפי שקלים בלבד.

אתר בחינם – יש דבר כזה?

אם השקעה של כמה אלפי שקלים מהווה בעיה עבורכם, יש אפשרויות רבות לבניית אתר באופן עצמאי באמצעות למידת עיצוב אתרים. אפשר היום ללמוד הכל דרך האינטרנט – צריך רק זמן ומוטיבציה, וכך ניתן לחסוך בעלויות.

 

מחפשים פרסום עסקים מקצועי מבלי לקרוע את הארנק? הכירו את אתר "המלצה" פשוט לחצו כאן או חפשו את המילה "המלצה" בגוגל

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here