מתי תבנית לבניית אתר זה טוב ומתי זו טעות
קרדיט FREEPIK

מערכת וורדפרס לבניית אתרים, בלוגים וחנויות מקוונות מאפשרת להשתמש בכל מיני תבניות. תבנית לבניית אתר יכולה להיות טובה, אך רק לאתרים מסוימים. אם מבססים אתר חדש על תבנית, זה יכול לעורר תקלות ובעיות בהמשך. נסביר מתי התבניות יעילות וטובות ומתי השימוש בהן יכול להתברר כטעות. באדיבות חברת עדן. 

תבניות לבניית אתר, לפעמים שימושיות ולפעמים בעייתיות 

וורדפרס זו הפלטפורמה המובילה כיום לבניית אתרים. סיבה מאוד מרכזית לכך נשענת על העובדה שבעזרת תבנית מוכנה קל מאוד להקים אתר מאפס, די מהר ובעלויות מוזלות. אך צריך להפריד בין הצרכים של אתרים גדולים ומורכבים לבין הצרכים של אתרים בסיסיים ו"פשוטים". באותה פלטפורמה עצמה פועלים כיום בלוגים, אתרי תדמית בסיסיים, אתרי תדמית מושקעים, חנויות מקוונות ועוד. צרכיו של אתר מושקע שונים מאוד מצרכיו של אתר בסיסי. הבעיות היותר משמעותיות שצצות ועולות לאחר הקמת אתר מבוסס תבנית, פוגעות קשה באתרים היותר מושקעים. נסביר כעת למה זה קורה. 

בעיה ושמה תאימות בעדכונים 

וורדפרס זו פלטפורמה נהדרת לבניית אתרים, אבל כמו כל דבר בחיים, יש לה גם חולשות. החולשה שעליה אנו רוצים להצביע היא העובדה שזו פלטפורמה שמתעדכנת בלי סוף, בתדירות מאוד גבוהה. מבחינת בעלי האתרים, זה אומר שחייבים לעדכן את האתר לעיתים קרובות. נניח שאתם רוצים להקים חנות מקוונת, תצטרכו לעדכן את האתר מדי חודש או חודשיים אולי קצת יותר מזה. בפני עצמו, זו לא בעיה רצינית אבל אם מבססים אתר על תבנית מוכנה מראש, פה עלולה להיות תקלה בהמשך. 

על מנת להפחית עלויות בבניה, לוקחים תבנית לבניית האתר. באתר בסיסי, משתמשים בתבנית כפי שהיא אבל בהרבה אתרים מורכבים יותר, צריכים לשנות את התבנית הקיימת. שינוי יכול להיות הוספה של פיצ'ר רצוי, כיוונון יותר מדויק של דגש עיצובי כזה או אחר וכדומה. לשם כך נעזרים באיש מקצוע, מתכנת. הוא מבצע את עבודתו ובואו נניח שלאחר מכן האתר נראה "בול" כמו שרצוי לכם. אבל אחרי עדכון או כמה עדכונים של וורדפרס, פתאום אופס, קורה משהו לא מתוכנן. בחלוף שנה, שנתיים או שלוש, מתברר שבגלל השינויים שנעשו אין יותר אפשרות לעדכן את האתר. 

ברגע שאי אפשר לעדכן את האתר שלנו בהתאם לגרסאות המעודכנות של וורדפרס, יש לזה השלכות. למשל, פיצ'ר שעבד קודם לכן פתאום לא עובד. הזרימה באתר איננה חלקה. עדכוני אבטחה לא מתווספים לאתר. בקיצור, זו בעיה והבנתם את התמונה. 

מהי המסקנה לפני בניית אתר חדש 

מחברת עדן מסבירים שלאחרונה בוצע עבור לקוחות מהלך הכרחי של שחזור חנויות מקוונות שכבר פעלו כמה שנים. נדרשה בניה מחדש, באותו עיצוב (שבעבר התבסס על תבנית מוכנה). בגלל שהתבנית התיישנה, לא ניתן היה לעדכן את האתרים, התפעול לא פעל היטב, רמת האבטחה ירדה (עדכונים אחרונים לא התעדכנו) ועוד. 

המסקנה היא שבניית של אתר מבוסס תבנית באמת זולה יותר. אבל אם יש צורך באתר מורכב וצריך מהתחלה להכניס שינויים בתבנית, עדיף לשקול את הכדאיות. הניסיון מלמד שכדאי לשלם מראש למעצב שיכין אתר המותאם לצרכים, במקום לחסוך ולשפר תבנית קיימת. אגב, בעזרת אלמנטור בניית אתרים מדהימים יותר פשוטה מאי פעם. 

עדן בניית אתרים ושיווק באינטרנט -www.2010in.com

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here