היום כל בעל עסק זקוק לאתר כדי לקדם את העניינים ולפנות לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים. אתר אינטרנט טוב ואיכותי יכול לא רק לפרסם את השירותים השונים שמציע העסק, אלא גם לגרום ללקוח לבצע פעולות כמו הרשמה וקבלת פרטים או ביצוע רכישה מקוונת של מוצר. כדי להקים אתר אינטרנט אין די ברכישת שם דומיין אטרקטיבי, אלא יש צורך לחבר אותו לאחסון אשר יכלול את כל התוכן שלכם באתר – כתבות, סרטונים, תמונות וכדומה.

אני מקים אתר חדש – איך בוחרים אחסון אתרים מתאים?

אלה כמה דגשים שיעזרו לכם לבחור את חבילת האחסון המתאימה לאתר שלכם:

  • לבחור את סוג האחסון הנכון – האחסון צריך להתאים לפלטפורמה שבה אתם משתמשים. כך למשל, אחסון המבוסס על שרת לינוקס יתאים למי שהאתר שלו בנוי על מערכת וורדפרס. מנגד, אחסון הפועל על שרת ווינדווס יתאים למי שהאתר שלו מבוסס על פיתוח דוט נט.
  • לדאוג לנפח אחסון תקין – בשלב ההתחלתי לא תזדקקו לנפח גדול במיוחד. אך ככל שיעבור הזמן, תרצו לכלול יותר ויותר תמונות וסרטונים כדי לתרום לפיתוחו של האתר שלכם. ריבוי החומר יצרוך מהשרת שלכם נפח אחסון גדול יותר, וייתכן שתזדקקו לפנות לחברה שרכשתם ממנה את שירותי האחסון כדי להגדיל את החבילה.
  • אחסון המותאם למיקום – בעלי עסקים רבים מתלבטים בשאלה האם לבחור חברת אחסון בארץ או בחו"ל. מצד אחד, המחירים שמציעות החברות בחו"ל נשמעים אטרקטיביים יותר, ומצד שני, אם האתר שלכם פונה לקהל הישראלי, מומלץ לרכוש שרת מהארץ משתי סיבות עיקריות. הסיבה הראשונה היא מהירות גלישה. שרת שמקורו בארץ יספק מידע במהירות גבוהה יותר לגולשים הישראליים. הסיבה השנייה היא עניין של קידום – גוגל מעדיפה למקם במקומות הגבוהים את השרתים הקרובים ביותר, בהתאם למדינה שבה מתבצע החיפוש.
  • להפנות את האתר למקום הנכון – כשאתם רוכשים את חבילת האחסון, יש צורך להפנות את החבילה אל שרתי ה-DNS של האתר. שרתים אלה מתרגמים את שם הדומיין לכתובת ה-IP (הכתובת המזהה) של המחשב.

לסיכום, כשאתם בוחרים לרכוש חבילת אחסון אתרים מחברה מסוימת, דאגו לברר עליה פרטים, לקרוא המלצות ולהתייעץ עם חברים שיש להם ניסיון רב בתחום המחשבים. נוסף על כך, מומלץ לוודא כי לחברת האחסון יש תמיכה טכנית, כך שיהיה לכם למי לפנות במקרה של באתר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here