אתר רספונסיבי - מה זה ולמה זה חשוב לאתר שלך?
קרדיט FREEPIK

אתר רספונסיבי הינו אתר המגיב בחיוב, שנוח לגלוש בו ולנווט בתוכו, אל כל האזורים שרלוונטיים למשתמשים בתוך האתר. עיצוב אתרים רספונסיבי (RWD) הוא גישה לעיצוב אתרים הגורמת לדפי אינטרנט להראות באיכות טובה במגוון מכשירים. בנוסף התחום מתייחס להתאמות של גודל חלון או מסך, ממסך מינימאלי עד מקסימאלי של תצוגת המכשיר. עיצוב אתרים רספונסיבי כולל את התוכן, העיצוב והביצועים הנחוצים בכל המכשירים על מנת להבטיח שימושיות ושביעות רצון של המשתמשים. כמעט כל לקוח, ארגון או חברה, זקוקים בימים אלה לגרסה ניידת של האתר שלהם. זה חיוני למעשה: עיצוב אחד ל- BlackBerry, אחר עבור iPhone, iPad, netbook, קינדל וכל פלטפורמה שתאפשר לאתר או האפליקציה שלכם, לפעול על מגוון מכשירים באופן חלק.

עיצוב אתרים רספונסיבי הפך להיות חשוב יותר ככל שכמות המשתמשים במכשירים הניידים הפכו להיות יותר ממחצית השימוש באינטרנט, כלומר רוב האנשים שגולשים באתר עושים זאת דרך הסמארטפון שלהם. בעצם היכולת לבנות אתר רספונסיבי, מסתמכת על מגוון כלים שמטרתם להשאיר את קהל הלקוחות שלכם דבוק למסך. באמצעות ממשק מגיב (רספונסיבי), ויזואליות ייחודית ומזמינה.

אז למה זה חשוב לאתר שלכם בעצם 

אתר רספונסיבי יענה על שני צרכים עיקריים של כל אתר שרוצה להישאר רלוונטי, בשוק התחרותי של אתרי אינטרנט. הראשון הוא הצורך שלכם באתר שיגיב ויפעל בצורה דומה, בין כל המכשירים ומערכות ההפעלה השונות. זאת כדי לוודא שהאתר שלהם נראה, עובד ומרגיש באותה צורה, בין אם הגלישה היא דרך הנייד, המחשב או כל מכשיר אחר. הצורך השני עליו אתר רספונסיבי ומושקע עונה הוא, היכולת תגובה של האתר לכם והדרך בו הוא מניע את הגולשים לצרוך תוכן או לבצע קנייה, בקלות ונוחות. עיצוב אתרים רספונסיבי משחרר מעצבי אתרים, מעצבי ממשקי משתמש ומפתחי אתרים. מעבודה יום ולילה ביצירת אתרים עבור כל מכשיר אחר שקיים. זה גם מקל על חייהם של בעלי עסקים, משווקים ומפרסמים.

איך זה עובד

עיצוב אתרים רספונסיבי פועל באמצעות גליונות סגנון מדורגים (CSS), תוך שימוש בהגדרות שונות, בשביל להוציא לפועל מאפייני סגנון שונים בהתאם לגודל המסך, כיוון, רזולוציה, יכולת צבע ומאפיינים אחרים של המכשיר בו אנו משתמשים. כמה דוגמאות למאפייני CSS הקשורים לעיצוב אתרים רספונסיבי כוללים את viewport ואת שאילתות המדיה(media queries). תוכלו גם להשתמש בכלי חינמי, כמו מבחן ההתאמה לנייד של Google, כדי לבדוק אם דפים באתר שלכם מותאמים לניידים. למרות שאתם יכולים להשיג רספונסיביות לנייד עם גישות עיצוב אחרות, כמו עיצוב אדפטיבי, עיצוב אתרים רספונסיבי הוא הנפוץ ביותר בזכות היתרונות שלו.

פיתוח אפליקציות ואתרים בצורה חכמה

בשוק התחרותי של היום, אתם לא יכולים לאפשר לעצמכם פחות מרמת רספונסיביות גבוה. על מנת לפתח אפליקציות ואתרים שיוכלו למשוך את קהל היעד הדרוש לכם, שיוכל ליהנות מפלטפורמה ידידותית ונוחה לשימוש. לכן על מנת לפתח אפליקציות ואתרים בצורה חכמה, מומלץ לפנות למומחים, לחברת UI שמתמחה ומנוסה, בפיתוח אתרים ואפליקציות רספונסיביים.

חברה שתוכל למנף את הפוטנציאל של העסק שלכם או האתר שלכם, ולוודא שהוא פועל בכל המכשירים, על גבי כל הפלטפורמות והחברות השונות.

במקרה הספציפי של פיתוח אפליקציה, מומלץ לקחת בחשבון מספר גורמים על מנת לוודא שהעיצוב של האפליקציה, רספונסיבי, נעים מבחינה ויזואלית ומזמין את המשתמשים לחזור ולהשתמש באפליקציה. בשביל לפתח את האפליקציה הטובה ביותר, שתכלול את הממשק והעיצוב הרספונסיבי הטוב ביותר, אנו ממליצים לכם לפנות לחברת PitangoUX, חברה שמתמחה כבר שנים רבות בפיתוח אפליקציות, תוך כדי התחשבות בכל הפרטים הקטנים שהופכים את האפליקציה שלכם, לאיכותית, יעילה ומזמינה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here