הכל על העברת כספים באמצעות אפליקציות
קרדיט FREEPIK

אחת התוצאות של ההתפתחות הטכנולוגית והמעבר לדיגיטל, הן אפליקציות התשלומים שהפכו לפופולריות מאוד, ובכל הקשור לכסף שלנו – שינו כמעט מקצה לקצה את ההתנהלות. ניתן לומר שמעטים מאוד הישראלים שלא מחזיקים באפליקציית תשלומים אחת לפחות. האפליקציות נועדו לצורך העברת כספים, והן דוחקות לאחור את השימוש במזומן וגם את ההעברות הבנקאיות המסורבלות שהיו מצריכות מאיתנו להעביר פרטי חשבון בנק. באפליקציות להעברת כספים, הכל מבוסס על רשימת אנשי קשר, כשבלחיצת כפתור אנחנו יכולים להעביר כסף ולבקש כסף ממי שחייב לנו. השימושים הם מגוונים: לשלם למורה לנהיגה או למורה הפרטי, לשלם לבייביסיטרית, להחזיר לחברה כסף על הזמנה של מגש פיצה משותף, לשלם לחשמלאי ועוד. 

איפה ניתן לשלם באפליקציית תשלומים היום?

בשוק קיימות מספר אפליקציות, וביניהן פייבוקס וביט. אפליקציה להעברת כספים הוותיקה ביותר היא אפליקציית פייבוקס אשר פועלת משנת 2014 ומופעלת על ידי בנק דיסקונט. בעוד יתר האפליקציות מאפשרות קבלת כספים לחשבון הבנק, אפליקציית פייבוקס מאפשרת קבלת כסף גם לכרטיס האשראי – לפי העדפתכם ובחירתכם. כמו כן, באפליקציית פייבוקס ניתן "להשאיר" את הכסף בקופת יתרה, ולהשתמש בו בעתיד להעברות כשתצטרכו ובכך לחסוך בעמלות העברה, או להעביר אליכם חלק מהיתרה. בזכות האפשרות לשמירת הכסף ביתרה, האפליקציה משמשת כארנק דיגיטלי לכל דבר. 

כיצד מתבצעת העברת התשלום באפליקציה?

השימוש באפליקציה מבוסס על רשימת אנשי הקשר שלכם, כלומר – תוכלו להעביר כסף לאיש קשר השמור אצלכם בטלפון ובתנאי שגם אצלו מותקנת האפליקציה. עם תחילת השימוש, תידרשו להירשם לאפליקציה ולהזין פרטים אישיים ובסיסיים כמו מייל וטלפון, וכמובן להכניס פרטי אשראי וחשבון בנק. חשבון הבנק ישמש אתכם לקבלת הכסף שמועבר אליכם וכרטיס האשראי ישמש להעברה של כסף. כשתרצו להעביר כסף לאיש קשר, תצטרכו ללחוץ באפליקציה על כפתור "העברת כסף", ולבחור איש קשר מתוך הרשימה שתיפתח, ואז להזין את הסכום ולכתוב את סיבת ההעברה. בסיום, הודעת SMS תישלח לנמען והוא יצטרך לאשר את החיוב. ברגע שיאשר, הכסף יועבר אליכם וישתקף בחשבון הבנק שלכם תוך יום עסקים אחד. כשיגיע אליכם כסף מאדם אחר, תצטרכו לאשר את ההעברה. ומה אם אתם לא רוצים להעביר כסף אלא לקבל את הכסף שמגיע לכם? לצד כפתור "העברת כסף" יש גם כפתור "בקשת כסף", באמצעותו אתם למעשה מבקשים כסף ממי שחייב לכם תוך ציון הסכום והסיבה. עבור לא מעט אנשים, הרבה יותר נוח לשלוח הודעת SMS עם הסכום מאשר לבקש את הכסף בעל-פה. 

כיצד החוק מתייחס לשימוש באפליקציות להעברת כספים? 

בשנה האחרונה, לאחר תקופה ארוכה של שימוש לא מפוקח, ננקטו צעדים כדי למנוע מצב של הלבנת הון, כלומר של שימוש בכסף "שחור". האפליקציות הרלוונטיות נדרשות להחזיק בתקן אבטחה בדיוק כפי שקיים במסופי סליקה של כרטיסי אשראי, וכן לפקח על העברת כספים בסכומים גבוהים מתוך הנחה שלא מדובר במשתמשים פרטיים אלא בבעלי עסקים מתחומים שונים שעוקפים את הבקרה. לכן, מי שהכנסותיו מהאפליקציה עולה על סכום מסוים כפי שנקבע, נדרש לבצע הזדהות מול הבנק המפעיל את האפליקציה. 

הזמינו חברים – ותתחילו לקבל

כל מה שנותר לכם כדי ליהנות מהאפליקציה ולהעביר כסף בצורה קלה ונוחה, זה פשוט להזמין את החברים והאנשים הקרובים אליכם להשתמש בה. ומה אם יש להם אפליקציה דומה? לא תזיק עוד אחת, עם פיצ'רים ייחודיים שממש משנים את החיים. קדימה, צאו לדרך! 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here