דלת פתח המילוט בחללית אוריון שהודפסה בתלת מימד - קרדיט: סטרטסיס

סטרטסיס (NASDAQ: SSYS), המובילה בפתרונות הדפסה בתלת מימד מבוססי פולימרים, איחדה כוחות עם חברת התעופה והחלל, לוקהיד מרטין (NYSE: LMT), כדי לאשר ולהסמיך את השימוש בחומר הדפסה חדש – ה- Antero 840CN03 לשימוש בתעשיית החלל והתעופה. במיזם לוקחת גם חלק אוניברסיטת דנוור (MSU) שסייעה באיסוף הנתונים ופרסומם בדו״ח.

ה- Antero פותח ומיוצר על ידי סטרטסיס עבור מדפסות ה- FDM של החברה, עם תכונות וביצועים המייעדים אותו לשימוש בחלל. הוא בנוי מתרכובת של מספר חומרים, העמידה בפני נזקים של חשמל סטטי, כמו גם בפני אש, עשן ורעלנים, תכונה הנדרשת ביישומי תעופה שונים. חלקי הקצה שייוצרו באמצעותו ישולבו במגוון תחומים בתעשיית החלל והתעופה.

סטרטסיס ולוקהיד מרטין כבר עבדו יחד בעבר על אישור חומרים, שפותחו על ידי סטרטסיס, במיוחד לשימוש בתעשיות התעופה והחלל. לדברי פוסטר פרגוסון, מנהל תחום החלל והתעופה בסטרטסיס, שיתוף הפעולה הנוכחי בין התעשייה, היצרנים והאקדמיה יספק למשתמשים ביטחון בחומרי ההדפסה בהם משתמשת החברה ויסייע לאימוץ השימוש בהדפסות תלת מימד בתעשיית התעופה והחלל.

דלת פתח המילוט בחללית אוריון שהודפסה בתלת מימד – קרדיט: סטרטסיסלדברי כריס רוברטסון, מנהל משותף של חטיבת הייצור המתקדם בלוקהיד מרטין, החברה מחפשת תמיד דרכים לקידום חדשנות של חומרים המאושרים לשימוש בחלל והדפסה בתלת מימד היא חלק חשוב מהמהלך. ״שיתוף הפעולה עם סטרטסיס ועם MSU אפשר להסמיך ולאשר את החומר החדש, Antero 840CN03, לשימוש כחומר גלם להפקת חלקים סופיים, ולהרחיב את השימוש בו אף מעבר לשימושים שנעשים בו כיום אצלנו בספינת החלל ״אוריון״ (חללית המפותחת על ידי לוקהיד מרטין עבור נאס"א – סוכנות החלל האמריקאית)״.

בשלב ראשון של ההסמכה נאסף מידע רלבנטי בעקבות ביצוע קרוב לאלף הדפסות של חלקי קצה תוך שימוש ב- Antero ובמדפסות התלת מימד Stratasys F900. הנתונים הוכיחו בבירור את עמידותו של ה- Antero ובשלבים העוקבים בהמשך יורחבו הניסויים לכיוונים נוספים.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here