היתרונות של אפקטים ב-jQuery על גבי אנימציות פלאש

פלאש היא תוכנה מצוינת להוספת אפקטים מרהיבים לאתרי אינטרנט. פלאש קיים כבר במשך הרבה שנים, ויש הרבה מאוד אתרים שמשתמשים באנימציות מבוססות פלאש. למרות זאת, ישנם מספר חסרונות בולטים שפלאש לא מטפל בהם. במקרים רבים, יהיה עדיף להשתמש באנימציות מבוססות JavaScript, באופן ספציפי על ידי אנימציות jQuery. למרות שלא ניתן לעשות ב jQuery את כל האנימציות שניתן לעשות בפלאש, התקדמות טכנולוגיות ופלאגינים חדשים גורמים להרבה מפתחים לעבור להשתמש ב jQuery במקום פלאש. במאמר זה, אני אדון במספר יתרונות של jQuery.

1. אנימציות של jQuery נטענות מהר יותר מאנימציות פלאש

לא נדרשים שום תוספים בדפדפן על מנת להריץ אנימציות jQuery, מכיוון שהמרבית המוחלטת של הדפדפנים תומכים ב JavaScript, וכל דפדפן שתומך בזה יתמוך בהרצת jQuery ובאפקטים שלו. מכיוון שלא נדרש שום פלאגין מיוחד, אפקטים של jQuery נטענים מהר יותר מפלאש, בגלל שפלאש דורש פלאגין של צד שלישי בשביל לרוץ. אם לדפדפן אין פלאש, או אין גירסה מתאימה של פלאש, המשתמש ידרש להוריד זאת לפני שהוא יכול לראות את האנימציה. כמו כן, הגודל של קובץ הפלאש לאנימציה גדול באופן משמעותי מקוד JavaScript שייצר אנימציה דומה. כל האספקטים האלה גורמים להרצה של פלאש להיות איטית במידה ניכרת לעומת jQuery.

2. קל ליצור אפקטים מתקדמים ב jQuery

על מנת ליצור אפקטים מתקדמים בעזרת פלאש, למתכנת חייב להיות ידע מתאים בפלאש וב ActionScript (שפת הסקריפט שמשתמשים בה בפלאש). מצד שני, ליצור אפקטים ב jQuery זה מאוד פשוט. ישנם הרבה מאוד פלאגינים (שניתן למצוא באתר של jQuery) שמקלים על העבודה עוד יותר. אפילו מתכנת מתחיל יכול להוריד אותם ולשלב אותה בצורה קלה באפליקציית ווב שלו. כמו כן, הקוד עצמו ליצירת אפקטים הרבה יותר פשוט לעומת פלאש.

3. פלאש לא נתמך בדפדפני מובייל באותה מדיה כמו JavaScript

הדפדפן של מערכת ההפעלה שמריץ את iPhone, iPad ו iPod לא תומכים בפלאש. גם מערכת ההפעלה אנדוראיד דורשת אישור מיוחד בשביל להריץ פלאש. מצד שני, כל הדפדפנים בטלפונים תומכים ב JavaScript וב jQuery. כמו כן, פלאש דורש הרבה יותר משאבים על מנת לרוץ על טלפון לעומת JavaScript, ולכן הרבה משתמשים מעדיפים לא להשתמש בזה. לכן, הרבה מיצרני הטלפונים מעדיפים לא לתמוך בפלאש, ובכללי JavaScript זה טכנולוגיה הרבה יותר מתאימה.

4. קהילת התוספים של jQuery

פלאגינים ל jQuery הם קבצי ספריות שמכילים פונקציונליות נוספת שניתן להוסיף לפונקצליות הבסיסית. ישנם אלפי פלאגינים שנכתבו על ידי קהילת הקוד הפתוח ל jQuery, וכמה מאות שמיועדים ספציפית לאנימציות. המפתח יכול לעבור על הפלאגינים שניתנים להורדה, ולבחור מה שמתאים בדיוק לצרכים שלו. בנוסף, הפלאגינים מתעדכנים באופן שוטף בשביל להתאים את עצמם לשיפורים חדשים בדפדפנים, לתיקון באגים ולהוספת פיצ'רים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here