ההבדלים בשיווק של נותני שירות שונים
קרדיט pixabay

שיווק הוא אחד התחומים הדורשים גמישות מלאה וראש פתוח. הסיבה לכך היא ההבדלים בשיווק של נותני שירות שונים המשתנים בהתאם לשירות שהם נותנים, קהל היעד אליו הם פונים, השוק התחרותי ופרמטרים נוספים המשפיעים באופן ישיר על הצעדים שיש לבצע בכדי לשווק את אותו מוצר או שירות. במאמר זה, נסביר על ההבדלים הללו ונבין מדוע יש לשאוף למצוא איש מקצוע שלא רק יודע לשווק, אלא גם מתמחה באופן ספציפי בשוק ממנו אתם מגיעים.

על ההבדלים בשיווק של נותני שירות שונים

אם כן, מהם ההבדלים בשיווק של נותני שירות שונים וכיצד מבדילים ביניהם?

  • מי קהל היעד – ישנם נותני שירות שעובדים בעיקר עם גיל הזהב, אחרים שעובדים עם ילדים וכאלו שבכלל פונים למבוגרים חובבי תחביב מסוים, כלומר נותני שירות מאוד נישתיים. בהתאם לאלו, יש להבין מהי הדרך הנכונה ביותר לשווק את אותו נותן שירות בכדי להצליח לדבר את השפה של קהל היעד ולהצליח לעניין ולסקרן אותו, בתקווה שיבצע בסופו של דבר רכישה של אותו שירות.
  • השוק – ישנם שווקים תחרותיים יותר ותחרותיים פחות. שווה להכיר את המתחרים של העסק ולנסות להבין כיצד הם עצמם משווקים ומפרסמים את עצמם, ומביאים את עצמם להצלחה. ברגע שמפצחים את השיטה, אפשר לשדרג אותה ולהפוך אותה ליעילה יותר בכדי לקדם גם את העסק שלכם.
  • תקציב – באופן טבעי, עסקים קטנים יותר יעדיפו להשקיע כמה שפחות בקידום ממומן ושיווק שעולה כסף, ויותר בתחום האורגני; להיות בעלי ערך, להציע הנחות והטבות, לתקשר עם הלקוחות. אלו דברים שכל עסק חייב לקחת על עצמו ולהשקיע בהם, אבל באופן טבעי עסקים קטנים שנמצאים בתחילת הדרך ירצו להשקיע בכך אפילו יותר.
  • מוצר או שירות? – ההבדלים בשיווק של נותני שירות שונים תלויים גם בשאלה האם מדובר בשירות בלבד או שמא גם בשירותים? זאת מכיוון שישנו הבדל עצום בין שיווק מוצר או שירות. למשל, לא ניתן לחוש שירותים, ניתן רק לקבל אותם ולגבש עליהם חוות דעת בהתאם לאיכות השירות שהתקבלה, חביבות נותן השירות ועוד. בנוסף, שירותים הם לרוב מתכלים. ניקח לדוגמא אדם שצורך טיפול פסיכולוגי ומסיים לאחר עשרה מפגשים. בשלב מסוים ההשפעה של הטיפול תפוג, כלומר תתכלה.

וותק וניסיון לקידום אתרים בכל תחום

ההבדלים בשיווק של נותני שירות שונים ידועים לכל מקדם אתרים בעל וותק וניסיון. אנשי מקצוע אלו פיתחו יכולת מיוחדת ויצירתית במיוחד להתאים את עצמם לכל עסק  שמבקש את עזרתם. כך למשל, קידום אתרים לעורכי דין יהיה שונה לחלוטין מקידום אתרים של נותני שירות בתחום החשמלאות, או המזון. לכן, כשמחפשים מקדם אתרים (בין אם מדובר בחברת שיווק דיגיטלי או פרילנסר), מומלץ לוודא שהוא מכיר את הענף ממנו אתם מגיעים ושכבר יצא לו להתנסות בקידום דומה. בהצלחה!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here